Skilled Migr. Family Sponsored

Esthertjee

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb al een heleboel gelezen, maar nog niet echt een antwoord gevonden op de vraag waar ik mee zit.

Ik heb familie in Melbourne Vic. en kan vragen of ze mijn sponsor willen zijn. (stort ik dat bedrag voor de bond van 2 jaar wel) en volgens mij willen ze ook wel mijn assuror zijn. Maar als ik booklet 6 goed heb begrepen, hoef ik dan de points test niet te doen... toch? (wel zo fijn want ik blijf steken op 110 punten..)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Overigens vind ik het leuk om verhalen te lezen van mensen die me voor zijn gegaan...

Groetjes
Esther
 
Ik ben er volgens mij uit.. Victoria is aangewezen als designated region.. en volgens mij is het die combi met family die er voor zorgt dat ik die points test niet hoef te doen.... :lol:

Esther
 
Het klopt dat je niet aan de punten hoeft te voldoen, maar je moet wel aan de criteria voldoen dus:

* een beroep hebben dat op de SOL lijst staat
* een skills assessment laten doen
* een IELTS test doen
* een medical doen
* een sponsor en een assurer hebben.

Bovendien moeten de sponsor en assurer ook formulieren invullen, ze moeten een bepaald inkomen hebben en een vaste aanstelling, (moeten ze een werkgeversverklaring voor geven) bovendien moeten zij en jij bewijzen dat je familie bent d.m.v. geboortebewijs en ze moeten permanent recidency hebben.

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt! Veel suc6
Ursula
 
Dank je wel!

Ja ik heb dat beroep, en waarschijnlijk dus ook wel sponsor en assuror. skills assesment en ielts lijkt me niet zo´n probleem. Ik werk al 6 jaar bij dezelfde werkgever. Mijn engels university degree heb ik verkregen na een studie van vier jaar die geheel in het engels onderwezen werd..
Tja medicals, ik weet niet hoe streng ze zijn, maar volgens mij ben ik toch gezond, dus verwacht ik ook daar geen problemen. Maar goed je weet het allemaal maar nooit natuurlijk... een balletje kan raar rollen.

Esther
 
Back
Top