Skilled Migration Visa Processing Times

Slechts nieuws voor vrijwel iedereen lijkt me! 6 maanden voor tate sponsored... Dat was minder dan 1 maand :S

Ja, daar heb je helemaal gelijk in....

Ik ben blij dat onze 176 er net op tijd doorheen is want die worden nu zelfs achter de 190's verwerkt. Ik zie op POI mensen die één of twee weken na ons alles gefiled hebben en nog geen visum hebben. Als je dan nu leest dat die nu naar een verwerkingstijd gaan van 12 maanden.... :/

No offence richting jouw 190 hoor maar kan me voorstellen dat die mensen een 'beetje teleurgesteld' zijn.

Mmareh jouw 190... Als je het bekijkt met de normale 176 verwerkingstijd door de state en DIAC ben je ook 'een beetje teleurgesteld' denk ik :(

Jeetje wat balen voor diegenen die er bijna waren en nu ineens maanden langer moeten wachten en in onzekerheid zitten. Typisch DIaC: onvoorspelbaar tot het laatst :-( .

Heb me nog helemaal niet verdiept in visums maar zie partner visum er niet bij staan. Zie wel op de site staan dat als je partnervisum in OZ aanvraagt t de helft goedkoper is...

Pfffff, soms zakt de moed me echt in de schoenen hoor. Had gehoopt dat het met die skill select sneller zou gaan.

Hoi. Wij willen een EOI indienen in Skill Select. Klopt het dat hieraan geen kosten zijn verbonden? Klopt het dat je dan al we je IELTS moet hebben gedaan? Heeft iemand een idee hoe lang dit gaat duren? Alvast dank!

Hey!

Aan de EOI zitten geen kosten. Je IELTS moet je wel hebben behaald. In die zin; als ze je uitnodigen moet alles wat je hebt aangegeven op de EOI kloppen. Dus als je aangeeft een 6 minimaal te hebben gescoord, maar je moet hem nog doen, dan ben je ook verplicht die 6 te halen. handigste is dus gewoon eerst die IELTS te doen.
Wat betreft " hoe lang het duurt voordat je na EOI wordt uitgenodigd": volgens mij als ik de berichten zo lees, kan je binnen paar dagen maar ook binnn paar maanden uitgenodigd worden...

Dankje Graagweg :). Ik ga dan alvast maar even kijken waar we de IELTS kunnen gaan doen. Dankzij dit forum wordt me alles langzaam maar zeker een beetje duidelijk :)

Dank je. Had net al even gekeken en dan wordt dat het eerste wat we gaan regelen. Schijnt toch 3 jaar geldig te zijn :)

Voor IELTS kun je ook uitwijken naar onze duitse buren. Afhankelijk van waar je resideert natuurlijk.
Maar over het algemeen is het daar minder snel vol geboekt en het was in Dusseldorf verder prima geregeld.

Dank je. Had net al even gekeken en dan wordt dat het eerste wat we gaan regelen. Schijnt toch 3 jaar geldig te zijn :)
Als je de academic moet doen heb je mss wat aan mijn documentje in de thread 'score van 8 op ielts mogelijk'

Hoi hoi, misschien weer een beetje een adhoc vraag, maar tussen het werken door bedenk ik vanalles en wil daar dan direct mee verder kunnen :). Zoals ik al eerder in een andere thread had aangegeven vinden we het prettig om een beetje "veilig" te gaan en gewoon eens te kijken hoe het bevalt om daar een leven op te bouwen. Mogelijk heeft Sebas een mogelijkheid om als expat daarheen te gaan, daar zitten dan weer hele andere regels aan die ik nog even moet uitzoeken allemaal (hoewel in dat geval het bedrijf het grootste deel zal regelen). Mocht het ons bevallen nadat de expatfunctie is afgelopen kan het zijn dat we bedenken om in Australië te blijven, maar een Skilled Visa aanvraag is niet mogelijk vanbinnen Australië (toch?). Weet iemand welke visa wel van binnen Australië zijn aan te vragen?

Back