Skippy79

skippy79

Active Member
Ik ben de vriend van Caroline ( hier op XPdite), born & bred in oz, maar op mijn 14de wegens werk van mijn pa naar NL verhuisd, ik heb ergens in Spanje Caroline ontmoet en na 5 jaar Spanje hadden wij besloten om naar Belgie te verhuizen ( zij is Belg).
Wij hebben hier een zaak en willen binnen 4 a 5 jaar terug naar "huis" verhuizen. Ik heb haar zo gek gekregen dat ze mee wil, terwijl ze nog niet geweest is, maar hopelijk komt daar met kerst verandering in ;)

Ik heb familie over de hele oostkust, van Melbourne tot Cairns, maar wij( ik ) wil is liefs ergens tussen the sunny coast and cairns wonen. het hangt ervan af waar wij een zaak kunnen vinden/beginnen.

In 2007 hadden wij gekeken om daar te verhuizen omdat wij ons hier in belgie niet konden aarden, maar dat is iets veranderd ondertussen en wij hebben nu een dochter van 2.

Wij zijn al 10 jaar samen en hebben nog onze eerste huur contract, bank afschriften en de rest om een complete dossier samen te stellen, dus bang hebben wij niet dat ze niet aan haar visa komt.....
Wij zijn nu bezig om onze dochter de Ozzie nationaliteit te geven, verschiet wel van de papierensleur die hier bij komt :rolleyes:

Anyway, wat ik vooral aan deze forum leuk vindt zijn de updates van mensen die net naar daar zijn verhuisd, dus keep em comin' !

Welkom!!
Wat is de reden dat je je dochter de ozzie nationaliteit wil geven?? Is dat nodig omdat zij niet op Partner Visa mee kan?

hoi Skippy en Caroline, welkom!
Spannend hoor, om terug te gaan wonen in een land waar je op je 14e vertrokken bent. En voor Caroline om ergens te gaan wonen waar ze nog nooit geweest is. :)

we zullen binnenkort weer een update doen, nu is het bedtijd ;-).

Welkom!!
Wat is de reden dat je je dochter de ozzie nationaliteit wil geven?? Is dat nodig omdat zij niet op Partner Visa mee kan?
waarom zou je die niet geven:rolleyes: , ze mag beide nationaliteiten hebben, dus als ze later beslist dat ze een niet wilt hebben is de keuze aan haar.

Ik ben zelf blij dat ik 2 nationaliteiten hebt, wat leidt dat ik nu zonder probleem terug naar "huis" kan ;)

Welkom! Even een tip voor de dubbele nationaliteit. Vanuit NL was t bijna ondoenlijk om te regelen, maar toen wij in OZ waren was t zo geregeld. Wellicht een tip om dat te regelen als jullie toch met kerst gaan om t dan vanuit daar te doen.

Welkom! Zelf ben ik ook bezig om de australische nationaliteit te verkregen vanuit Nl, valt best mee met de papierwinkel (so far..). Yuud, wat is het verschil dan met als je het in Oz doet? Ben erg benieuwd!

waarom zou je die niet geven:rolleyes: , ze mag beide nationaliteiten hebben, dus als ze later beslist dat ze een niet wilt hebben is de keuze aan haar.

Ik ben zelf blij dat ik 2 nationaliteiten hebt, wat leidt dat ik nu zonder probleem terug naar "huis" kan ;)
Oh beide!? Dat is zeker super!!

Back