Skype-problemen

Kathleen

Well-Known Member
Wij hebben 9 van de 10 keer een waardeloze Skypeverbinding... vaak bevriesd de hele handel als de video aangaat en bij 1 skypecontact hebben we steevast een dikke vette ruis na elke minuut. Jullie ideeen waar dat aan kan liggen??? Alles is ge-update en internetverbinding is nu goed.
 
vooral die irritante ruis komt me bekend voor ... De oorzaak kan zowel aan jouw als aan de andere kant zitten. Ik weet niet de exacte plek, maar kan iets te maken hebben met microfoon en/of speaker instellingen (oner Windows, niet in Skype)..
Het eerste standaadr advies is trouwens sowieso zorgen dat (beide kanten!!) de meest recente versie van Skype installeren..
 
Daarom gebruik ik nu weer MSN, daar kan je ook een video call mee doen. Bij Skype valt hier de verbinding om de haverklap weg, en met MSN kan ik moeiteloos 2 uur kletsen zonder onderbrekingen. Het beeld en geluid is dan ook stukken beter, terwijl allebei de kanten toch dezelfde computer met dezelfde instellingen gebruikt.
Misschien werkt dat bij jullie ook beter?
 
Voor de Apple gebruikers onder ons: Facetime werkt ook super! ( b.v. Met Iphone naar Ipad... Of Iphone naar Iphone... Etc.)

Leon
 
Nee het is een gevolg van overbelasting, kijk maar eens als de verbinding goed is hoeveel gebruikers er online zijn, en bij een slechte verbinding zullen het er veel zijn.
Ik gebuik ook steeds vaker MSN gaat ook lang niet altijd goed, maar dat komt door de super snelle internet verbinding hier :mad:.

Bennie
 
en weet iemand of Skype veel data gebruikt? Op een of andere manier ben ik door de 5GB heengeschoten en weet niet precies waar het aan ligt. Download geen gekke dingen, wel foto's via mails en FB...
 
Hebben ook regelmatig problemen met skype.
Het gaat goed voor 15 minuten en dan ineens is de verbinding weg en komt niet meer terug.
Terwijl we even later met de andere ouders zo 20 minuten zitten zonder problemen.
 
Hier hetzelfde, tenminste totdat we een nieuwe pc hadden. Daarna was de skypeverbinding over het algemeen goed. Als je hier of in NL in de piekuren gaat skypen zijn er inderdaad meer problmen, maar daarbuiten uitstekende verbinding en kwaliteit.
 
skypen met videobeelden geeft veel problemen hier maar als we geen camera gebruiken gaat het 9 van de 10x prima. Volgens mij gebruikt Skype niet zoveel data als je geen videobeelden gebruikt maar ik kan het mis hebben.

Moon
 
Ik had het ook met Skype, maar heb sinds 2 jaar een laptop met ingebouwde microfoon/speakers en Windows Live Messenger. Nu heb ik nergens meer een probleem mee (behalve met mijn ene zus, want ik ben ooit hele middagen met haar aan het buurten/video-en ) :)
Gerrie
 
Oude vraag m.b.t. bandbreedte gebruik door Skype. Op deze pagina vind je meer informatie. https://support.skype.com/en/faq/FA1417/How-much-bandwidth-does-Skype-need

Skype is een Peer-to-peer dienst die dus gebruikt maakt van de internetverbindingen van andere Skype gebruikers die op dat moment online zijn. Er wordt dus voor het dataverkeer geen gebruik gemaakt van servers, zoals dat bijvoorbeeld bij MSN of andere chat diensten wel het geval is. Ik heb hier met sommige Skype gebruikers wel problemen (vooral een huge lag met screen sharing), maar met anderen eigenlijk niet. Zit hier op een ADSL Offnet (tussen ADSL1 en ADSL2+ in). Maar omdat veel gebruikers in Australië dus op wireless broadband zitten kan dat nogal in snelheid schelen. Vanwege deze peer-to-peer dienst wordt dus ook bandbreedte gebruikt van jouw verbinding zonder dat je zelf in een gesprek zit. Hoeveel dit is, is mij niet bekend, maar mensen met wireless kunnen hierdoor sneller door hun bandbreedte heen gaan als ze alleen Skype maar actief hebben. Meer informatie over dit laatste: http://tips4pc.com/networking/is-skype-slowing-down-your-internet.htm
 
Back
Top