Skype telefoon de moeite waard?

Fae

XPdite Sponsor
Hallo,

Soms valt me op dat er geavanceerde techneuten op dit forum al hebben ontdekt waar anderen nog naar zoeken. Recent hoorde ik over 3 Skype telefoon, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik probeer uit te vinden of het financieel en qua gebruiksgemak de moeite waard is om hierin te investeren maar vind zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat ik mij bv afvraag is of je met een 3 Skype telefoon ook gewoon kunt bellen, of dat je ook nog een 'plan' met een mobiele provider moet hebben. Ik sta op het punt om Next G aan te schaffen en wireless internet via Westnet. Niet echt een voordelige combi maar het beste wat ik kan vinden. Skype zou wel eens verandering in die keuze kunnen brengen als ik snap wat ze allemaal aanbiden  :oops: sorry, voel me erg blond op dit moment.
Mensen met ervaring of know how, ik hoor het graag!

Groet, Fae
 
Hallo fae,

Wat wij gebruiken voor het bellen overzee is VOIPbuster.
Je koopt voor bv 10 euro krediet en belt dat op. Het makkelijke is dat wanneer je via hen belt, eerst jou eigen huistelefoon overgaat die vervolgens degene belt die je wil opbellen. Hiervoor heb je geen extra telefoon nodig en is heel voordelig.

Wij bellen wel eens naar Thailand naar een mobiel nummer. Dat kost ons 0.010 per minuut. (zie http://www.voipbuster.com/nl/calling-rates.html).
Daarnaast zijn ook een aantal landen voor een vast toestel volledig gratis.

Wat zeker niet onbelangrijk is, is de kwaliteit en die is gewoon goed. Dus geen rare onderbrekingen in je gesprek. het "nadeel" is, is dat je maar maximaal 1 uur per gesprek kan voeren en dat je daarna weer opnieuw moet bellen.

Persoonlijk vind ik dit een stuk makkelijker dan Skype.

succes
 
Skype is heel makkelijk als de mensen die je belt ook skype op de pc hebben zitten. Als je niet zeker weet of je het heel veel gaat gebruiken koop dan een goedkoop headsetje. Ik heb er 1 voor 10 euro gekocht met goed geluid. Skype zelf is gratis dus dan kan je het heel goedkoop is uitproberen. Blijk je het heel veel te gaan gebruiken dan kan je altijd nog op de aanshcaf van een skype telefoon overgaan.
 
Hoi Fae,

Hier nog een VoiPBuster-gebruiker, al jaren. De rates heb je waarschijnlijk al bekeken. Degene die je belt merkt er niets van, hoeft ook niet aan de PC te zitten. Met Skype-telefoon heb ik geen ervaring, maar heb er ook geen behoefte aan; VoiPBuster werkt prima :)
Overigens had ik nog niets gemerkt van een 1 uur limiet, kan dat ook niet terugvinden. Wel een maximum van 300 minuten free per week als registered user. Nou, da's 5 uur, en dan klep je wel heul hard! ;-)

Bel ze :)

Ireen
 
Ik ben ook al jaren een tevreden Voipbuster gebruiker.
Ik zou het alleen wat consequenter moeten gebruiken :p
Het is in ieder geval heel makkelijk bellen met je eigen telefoon, naar wie je maar wilt.
FF naar het buitenland bellen wordt een stuk goedkoper.

Bart
 
Ik heb geen ervaring met Skype, maar wel met Westnet en dat is een buitengewoon goede provider. Vooral hun helpdesk krijgt een 10, wat erg handig is als je geen supertechneut bent. Kijk dus niet alleen naar de prijzen, maar neem dit ook even mee in je overweging.

Groetjes,
Rixta
 
Don't shoot me if I'm wrong but...

VOIPbuster: is alleen verkrijgbaar voor Windows...Ja ik weet het..het merendeel gebruikt het...maar steeds meer en meer mensen switchen naar een ander platform. Skype is voor de drie grote platformen beschikbaar.

Voor VOIPbuster (maar skype ook) heb je natuurlijk nog steeds een internetverbinding nodig.

En de wireless abonnementen in Australië staan nu niet echt bekend om de hoge downloadlimieten die ze hebben. Dus al zou je een skype telefoon aanschaffen...met 3 uur in de maand bellen houdt het wel op om binnen je downloadlimiet te blijven.

Is er geen ADSL in Broome mogelijk? Lijkt me toch wel dat daar ook ADSL beschikbaar is? http://www.adsl2exchanges.com.au laat zien dat er een Exchange is in Broome.
 
Wij gebruiken Skype met een headset en webcam.
Prima kwaliteit en kost niets. Alleen moet je de pc aan hebben.
Vrienden gebruiken VOIP alleen dat gaat via Duitsland. Als zew naar ons bellen, drie wijken verderop, is er als Europa wakker is gigantische vertraging.
 
Wij gebruiken ook Skype met headset maar je kan ook op het telefoontje klikken en dan wordt de ander gewoon gebeld. In Nederland kan je ook al verschillende bedrijven bellen met Skype, je klikt op het Skypetekentje en dan gaat bij jouw en de ander de gewone telefoon over.
Verder heb ik een abonnement bij Telstra voor het buitenland waarmee ik de niet computerkennissen bel. Dit kost 5 dolar per maand, 35 cent voor aansluiten gesprek en daarna 0,01 cent per minuut. Er zijn verschillende landenpakketten. Voor 2,50 dollar bel je een verrekkes end weg.
 
Voipbuster is niet alleen mogelijk op Windows maar ook op Linux en de MAC.
Ik gebruik het zelf op Linux. Voorheen op Centos5 en nu op Fedora 10.

Kijk maar eens op http://www.linphone.org en [pre]http://web.ist.utl.pt/jmfv/VOIPBUSTER_Linux.html[/pre]

Groetjes
 
Via de site voipbuster.com zie je idd wel iets staan van Voipbuster voor Mac en Linux...

Maar dan krijg je geen downloadpagina, maar een signup form (o.i.d.)

En dat doen we dus niet :p

Ik blijf wel lekker skypen....die dienst heeft zich voor mij bewezen dat het werkt....
 
Wij gebruiken Skype met een telefoon van Topcom die zowel op een "landlijn" als via skype kan bellen.
Zeer handig omdat met dit systeem je pc niet moet opstaan. De telefoon staat rechtstreeks op de modem van de internetprovider gekoppeld.
Skype werkt daarbij fantastisch! Dan nog heb je de mogelijkheid om toch achter de pc te gaan zitten en skype in combinatie met webcam te gebruiken...
 
Hi Fae

Bedoel je een 3 Skype Mobiele telefoon.  Die heb ik.  Als je in het broadband gebied woont druk je op de skype knop en kan je dus via je Mobiele telefoon 4000 minuten gratis naar andere skypes bellen.  Ik bel dus naar mijn zus der computer.  Als mijn zus naar mij belt gaat mijn mobile.  Ik vind het ideal.

Sonja
 
skype! super uitvinding mensen met webcam kunnen zien hoe goed je er uit ziet. (vooral voor familie belangrijk)
we hebben dr speciaal een hele kleine laptop met ingebouwde webcam voor gekocht, kun je lekker door het huis rondlopen terwijl ze aan de andere kant zitten te kwijlen...
geen headset of niets nodig, werkt prima en kost niets als je naar andere pc's belt, alleen vast internetabonnement.

echte aanrader!
 
Wauw, bedankt voor alle reacties, fantastisch.
Lijkt erop dat een combinatie van voipbuster en skype (met beeld) ws goed is.

In antwoord op sommige vragen: ADSL is hier wel maar alleen de 1e versie en dat levert weinig op vanwege het nog minimale netwerk. Wireless via Next G is goed, maar dat beperkt tot Telstra.

Sidonia; betaal jij ook nog mobiele kosten als je belt met die telefoon of gebruik je gratis en voor niets die belminuten? Dus geen kosten dan voor de telefoon zelf? Verwijs me maar naar info als het te veel is om uit te leggen...
En Tom, de Topcom telefoon klinkt ook handig. Hoe kom je daaraan? Dus wel bellen via skype maar zonder de pc op te starten, niet verkeerd. Kan dat op alle modems, dus ook wireless?

Nogmaals dank voor alle tips, ik ga uitzoeken wat voor ons het beste werkt en op basis daarvan internet upgraden en evt een telefoon aanschaffen.

Groet, Fae
 
Ik heb ook een tijdje skype gebruikt, niks te klagen maar ben toch weer op het oude telefoon kaart systeem overgestap. Dan bel je naar een lokaal nummer en heb je voor 20 dollar een helen hoop minuten credit. Lekker makkelijk gewoon met m'n telefoon bellen ipv headset en laptop.

Ik denk er over om binnen kort op Naked ADSL over te stappen. Dan heb je voor 10 dollar extra p/m een VOIP phone, waarbij die 10 dollar beltegoed is. Met ook erg gooedkopen internationalen tarieven en ook gewoon bellen met je normalen telefoon. En in 1 klap helemaal van Telstra af :up: beter kan het niet :cheer:
 
Fae, kijk eens op topcom.com: skype-telefoons
wij hebben de webtalker 6000 (geloof dat ie zo heet).
Bij ons werkt hij perfect op draadloos netwerk, let wel: wij zitten voorlopig nog in België.
Volgens mij moeten ook andere merken soortgelijke toestellen aanbieden...
 
Hi Fae

Ik bel skype gratis en voor niks.  Ik zit op een $29.- plan met 10.- korting per maand (was een aanbieding dus betaal uiteindelijk maar $19.- per maand) zit bij 3 en heb een skypephone genomen.  Voor de $19.- krijg ik dus:  4000minuten skype telefoon, 200minuten naar andere 3 mobiles en voor de rest $150.- voor gewone telefoon of mobile incl internationale calls.  Ik bel dus niet al te veel in Oz en tegen de tijd dat de maand bijna om is bel ik dus gewoon naar Nederland om de $150.- op te maken.  Niet iedereen heeft skype.

Spot goedkoop dus.

Sidonia
 
Voipbuster kan prima onder ander beturingssystemen als je't niet op je PC draait maar je router of voip-box waarop je je telefoon aansluit.

Ideaal; met je gewone telefoon bellen via voipbuster, PC hoeft niet aan te staan en dezelfde telefoon hangt ook gewoon aan je normale lijn, met #0 (of andere combinatie, afhankelijk van wat je gebruikt) wissel je tussen voip en vast. En om het helemaal mooi te maken... als je er ook nog een USB belbox tussen hangt kan je ook nog je gewone telefoon gebruiken met skype (al moet je PC dan wel aan staan) en da's weer te schakelen met bijv. ** (af als iemand je op skype belt gaat je gewone telefoon over:) )

Dus 1 telefoon voor vaste lijn, voipbuster en skype. Voipbuster is niet alleen naar NL maar ook binnen Australie 'gratis' (120 dagen voor 10 Euri en daarna 1 cent per minuut van dat crediet) dus het is wel heeeel erg goedkoop bellen !
 
Ik gebruik zowel VOIP als Skype en ik moet zeggen dat ik met VOIP tot nog toe slechte ervaringen heb. Ik heb krediet gekocht om internationaal van telefoon naar telefoon te bellen (kun je tenminste gewoon op onderuit op je bank kletsen), maar de verbinding is erg slecht en er zit een enorme vertraging op de lijn. Als anderen mij bellen in Australië is het wel goed. Terwijl ik bel, gebruikt iemand anders in mijn huis de betreffende computer en waarschijnlijk ligt het daaraan. Erg vervelend en ik vind het een groot nadeel van VOIP!
Skype comp naar comp met webcam werkt perfect maar ook hier geldt: je moet wel een computer beschikbaar hebben die op dat moment door niemand anders wordt gebruikt. Met een man die vanuit huis voor een NL bedrijf werkt, is dit zelden het geval.
Conclusie, ik blijf gewoon lekker bij de internationale belkaarten zoals Superbuzz die je heel erg veel belminuten geven voor heel weinig geld...

Groetjes,
Matilde
 
Back
Top