Slecht nieuws van de dierenarts!!!

katie

New Member
Ohhhh neeeeee, ik heb net bericht gehad van mijn dierenarts over de bloedtest, twee van mijn drie honden hebben niet voldoende anti lichamen aangemaakt tegen Rabies. Ik moet de hele procedure overnieuw doen met hen. Ik ben nu erg nerveus dat ze misschien immuun zijn voor de Rabies injectie! Heeft iemand dit mee gemaakt met zijn/haar huisdier?

Hi Katie,

zou wel erg toevallig zijn als twee van de drie dit zouden hebben.
Verder kan een hond niet immuun zijn voor een Rabbies injectie. Wel kan een inenting niet voldoende zijn geweest.

Was dit de eerste keer dat de honden werden geent ? En hoelang heeft er tussen de enting en de test gezeten ?

Gr,
Johan

Hoi Johan,

Dit waren idd de eerste entingen, er zat ruim een maand tussen enting en bloedafname. Ik vind het idd vreemd dat twee van de drie honden negatief waren. Ik vraag me af of ze de juiste hoeveelheid hebben gegeven :| De kleinste/lichtste hond was wel positief getest.

Hoi,

mooi balen allemaal.
Ik heb even voor je gekeken bij Intervet.

Als het dier eenmaal is geent dan heeft 93,7% van de honden een titer van >0.5IE
Als het dier twee maal is geent dan heeft 98,5% van de honden een titer van >0.5IE
Als het dier drie maal is geent dan heeft 100% van de honden een titer van >0.5IE

Vooral jonge honden honden (jonger dan 6 mnd) bereiken na 1 vaccinatie niet altijd de waarde van >0.5IE
Er word aangeraden om deze honden tweemaal, met een tussen periode van 4-6 weken te vaccineren en na 4-6 weken na de tweede vaccinatie bloed af te laten nemen voor de RNATT.

Gr,
Johan

Jeeeetje, dus 2 van mijn 3 honden zitten bij die 6 a 7 %,!!!! Onwijs bedankt voor het opzoeken, Johan :up:

Hai Katie

Gisteren toevallig voor onze duitse dogs ook de eerste rabies enting gehaald. Onze dierenarts raadde ook een 2e enting aan, ook vanwege de grootte van de honden. De hoeveelheid enting is nl hetzelfde voor een Jack Russel als een dog en daarom haar advies. Dus nog een maand langer nemen voor de hele procedure. Maar gelukkig waren wij gewaarschuwd jammer dat men jou niets vertelde. Hoeveel heeft alles bijelkaar jou gekost, weet je dat nog?

Waren het toevallig de grotere honden die niet voldeden?

groetjes Simone

Hoi Simone,

De dierenartsen waren net zo verbaasd dat de entingen niet meteen goed waren, dit hadden ze volgens hen niet eerder mee gemaakt. De twee honden bij wie de entingen niet niet voldoende anti-rabies hebben aangemaakt waren een husky/rottweiler (27 kilo)en een dwerg teckeltje van 6 kilo. :shock: Mijn andere hondje is een teckel/jack russel van 5 kilo en het heeft bij haar wel gepakt, heel vreemd...morgen weer bloed af laten nemen en dan duimen dat het wel voldoende is anders loopt de planning helemaal spaak. De kosten waren tot nu toe ong 1000,- (enten, chippen, bloed afnemen en 2 honden voor de 2X enten en bloed afnemen)Ik hoop dat het bij jou twee honden meteen helemaal goed gaat! met welke maatschappij laat je ze vliegen? En waar ga je naartoe?

Groetjes,
katie

Hai Katie,

Dus aan het gewicht lag het niet van je honden. Wij hebben nog geen vluchtmij. want wij gaan in nov voor het eerst naar Australie voor 4 weken op vakantie en daarna weten we pas of we gaan emigreren. Maar omdat de wachttijd voor de honden zolang is zijn we daarmee alvast maar begonnen. Ik weet wel dat het een fortuin gaat kosten ivm vervoer per kg en onze dogs zijn 65 en 70 kg, erg he. Konden ze maar net als Scooby Doo recht op in een stoel zitten dan was het nog te doen.

Welke maatschappij ga jij nemen?

groetjes Simone

Laat me raden , je hebt de test in Nederland laten doen. Wij hadden ook problemen met Nederlandse tests. Toen hebben we gewoon al het bloed naar Duitsland gestuurd ( waar ze nieuwere tests hebben ) en alles was 100% ok. Ik zal er een aparte post van maken.

Ik heb onder jouw post gepost! Ik wacht de uitslagen af, ik krijg de uitslag deze week.....als ze wederom niet goed zijn, zal ik de uitslag naar duitsland sturen. Had ik dit eerder geweten had ik het nu al gedaan!

Back