Slecht nieuws voor emigranten??

Andy en Marjolein

New Member
Op het prikbord van Australie.pagina.nl staat het volgende :

Van de Dima(department of immigration) Heb ik begrepen dat ze alle visa;s stop gezet hebben voor dit jaar.
Dus geen nieuwe emmigranten voor 2006. Ze beginnen weer in 2007
Kan iemand mij dit slechte nieuws bevestigen

Op de site kan ik nog helemaal niets vinden. Weet iemand hier er al iets over. Wellicht Rob Breumelhof; die zit altijd dicht op het 'vuur'.

Ik hoor het graag!! (vele andere met mij denk ik zo....)

Groetjes,
Marjolein

Wat toevallig, ik las het ook net en zoals iedereen, snel naar het forum want hier moet het wel staan.Ik denk gewoon een echte ""Sick Joke"" :bangingdoor:

Heb een soort gelijke vraag ongeveer anderhalve week al gevraagd aan de migration agent van mijn zwager en die bevestigde dat er wel een "yearly quota" is voor algemene visa maar verder stelde hij dit:

The answer to your email query regarding the number of visas isssued by DIMA is as follows. As (name applicant) ......'s skill as a carpenter and joiner is on the Migration Occupation in Demand List (MODL), there is no fixed quota on the number of visas granted in a calendar year.

Groetjes
Syl :)

op het prikbord van starpagina.nl zitten erg veel grappenmakers, dus ik zou informatie die je daar leest niet al te serieus nemen...

Ik heb vandaag gebeld naar de ambassade in Berlijn om een afspraak te maken. Hij vertelde mij wel dat ze qua interviews vol zitten tot juli maar dat komt voor mij mooi uit want ik wil half juli een afspraak :up: Binnen 3 weken wordt ik nu gebeld door de case officer. Hij vertelde mij al wel dat ik dan alles mee moet nemen dus ook de VOG!

Denk ook dat dit een slechte grap is maar waar wel een boel mensen flinke schrik van krijgen.

Als dit echt zo is, dan zou de DIMA zelf ook wel middels een persbericht dit ook op hun eigen site hebben laten weten. (Ik heb nog niet gekeken of het op de DIMA site zelf staat hoor)

@Syl: Verder denk ik wel dat er voor de MODL andere regels gelden t.a.v. evt. quota dan voor de SOL....

Hiya Maluka

Kan heel goed kloppen, in ons (lees: zwager :)) geval ging het om een beroep op de MODL en daar heeft het "ge-quote"antwoord van de migration agent dan ook betrekking op :up:  Er zijn natuurlijk altijd mensen op dit forum die niet in deze category vallen in dat geval kun je het beste even een mailtje wagen aan  bijvoorbeeld je migration agent (als je die hebt).

Rob (Move2Australia) als je dit leest, jij weet vast van de hoed en de rand.....hoe zit het met overige visa?

Groetjes
Syl :)

Back