Snake bites mountain biker

Mieke

New Member
Snake bites mountain biker
Je kunt je het bijna niet voorstellen, maar het is waar gebeurd.
Ik zelf ben een enthousiaste biker, en ik zet aarzelend mijn pedalen op de Australian bike trails. Aarzelend omdat ik nog niet gewend ben aan het linksrijden, dus ik ben extra voorzichtig.Maar wat ik heb gezien aan speciale fietspaden, dan kan ik mij het onderstaande nauwelijks voorstellen. But this is Australia and everything is possible!

The Age, December 28, 2005 - 12:45PM
A mountain bike rider who fell off his bicycle and landed on a snake on a Yarra River trail is recovering in the Austin Hospital, thanks to the quick thinking of his friends.
The man, who was riding on the Viewbank trail in Melbourne's north early this morning, was bitten on the shin by what is believed to be a venomous brown or tiger snake.
His two friends treated the wound by wrapping it in an inner tube, winning praise from ambulance paramedics.
"It is quite unfortunate to land on a snake,'' said Liana Cross from the Metropolitan Ambulance Service said.
"It is a bit of a freak accident.''
One of the friends had recently completed a first aid course, Ms Cross said.
"As soon as he was bitten, they wrapped the bitten man's leg in a bicycle tube and some clothing to stop the venom spreading,'' she said.
One friend waited with him while the other rode to an area with mobile phone reception to call an ambulance, Ms Cross said.
"It was textbook stuff, they did everything right.''
"It's a really good example of people knowing what to do when a snakebite happens,'' Ms Cross said.

Hoi mieke

Daar zou ik me geen zorgen om maken , de kans dat dat nog eens gebeurd lijkt mij nihil te noemen, gewoon pech. :p

wat erger is , en meer realistischer, verdwalen!
Maar als je ervoor zorgt dat iemand weet dat je weg bent , en als je niet op tijd terugbent dan gaan ze je zoeken , maar dat was ook best eng.
Nu heeft bijna een heel eiland naar mij lopen zoeken :|

Enne weet je ook dat zo'n fietshelm verplicht is, bah , een regel waar ik persoonlijk niet blij mee ben :x

Maar ja over het algemeen is fietsen daar heeel erg leuk :bike: :bike:

groetjes johan

Toevallig is dat de plek waar ik zelf ook wekelijks fiets. Het is een 'single track' door de bush in een 'inner suburb' park van Melbourne. Dichtbij en toch midden in de natuur. Zelf heb ik nog geen slang gezien maar wel een aantal Wombats.

Back