Snel mensen leren kennen

JanWillem

Member
Hoi, wij zullen, als het meezit, deze zomer verhuizen naar Sydney. Van onze verhuizing van NL > Curacao hebben we geleerd dat mensen kennen (niet alleen zakelijk) een groot verschil maakt en het allemaal veel aangenamer maakt.

Welke clubs / associations raad je aan om te verkennen of lid van te worden?

Alvast dank!

grt jw
 
Hobby-, vrijwilliger- en/of sportverenigingen. Beroepsverenigingen. Indien zelfstandige, verenigingen zoals Rotary International, Lions Club, etc
 
Wij hebben onze beste vrienden via hobbies leren kennen. Onze voorbeelden
Mountainbiken: spreek mensen aan die je op de Trails ziet, eens in de zoveel tijd klikt het en zo verder.
Dagje weg met een lokale 4x4 club, daar hebben we onze nu beste vrienden leren kennen.

Breng jezelf in een omgeving met ‘gelijkgestemden’ een overeenkomst creeert alvast 1 gespreksonderwerp. Hobby/sport is een goede keus. Individuele sporten zijn wel iets lastiger omdat het nu eenmaal... individueel is. Maar het kan wel.
 
Um. Ik kende al Australiers in 2002 en daarmee nu ook vrienden-van-vrienden. Vrijwilligers, zoals @Oberon opmerkt, ik doe wat met de NL taal en met ouderen in nursing homes. Belangrijkste wat ik doe is veel mensen te eten uitnodigen. Dat is op mijn leeftijd hier vrij ongewoon, iedereen gaat lunchen in de City. Maar ze vinden het tof als je het anders doet en een dag lang aan het koken slaat. Dan wordt het ineens Hollands gezellig, vooral als je Hollandse pot kookt. En ik ben lid van Melbourne Cycling, die trekken er iedere zondag op uit en het kost niks. Verder, de hond van de buren uitlaten. Die is zo mooi en zo enorm groot, dat ik de helft van de tijd doorbreng met mensen die me op straat over hem aanspreken :).
 
Back
Top