So many things to think about...

hansbelg

New Member
Hallo allemaal, het is nu ongeveer 1,5 maand sinds ik het nieuws heb ontvangen dat ik zou worden gesponsord op een 457 visum.
Het positieve is dat mijn visumaanvraag wordt behandeld door een immigration-agent, de andere kant van de medaille is dat het bedrijf wil dat alles zo snel mogelijk vooruit gaat met als gevolg nog meer stress.
Ik heb tot dusver alle benodigde formulieren ingevuld voor het visum en de nodige documenten verstuurd.
DeHet enige vereiste is dat ik nog een ​​ziektekostenverzekering moet regelen voor de eerste 60 dagen als ik aankom.
Ik kreeg een link van de immigratiedienst waar ik 5% korting krijg bij IMAN, maar als ik mijn info moet invullen krijg ik alleen de mogelijkheid om een Australisch adres in te geven.
Is er iemand die eventueel tips heeft hieromtrent voor een Belg, altijd welkom.

Positieve dingen zijn dat ik geen medical check moet doen en ook geen IELTS test. Al moet ik zeggen dat ik mij daar niet echt zorgen om maakte.

Normaal gezien moet volgende week de aanvraag gebeuren voor de Visa en we gaan er van uit dat binnen 4-6 weken de approval komt
De volgende dingen blijven natuurlijk ook nog te doen, verhuisbedrijf zoeken (container), bank account openen in OZ, ticket zoeken (alhoewel de datum nog niet vast ligt), huis verhuren, auto verkopen, moto opfrissen en verkopen, afscheidsfeestje (afhankelijk van vertrek datum),...

Op dit moment word ik in Brisbane verwacht midden Januari.

greets Hans

Hee Hans, je zou eens kunnen kijken of je je bij Oom verzekering kunt verzekeren, ik weet niet of je vanuit Belgie ook terecht kunt, maar wij (NL-ers) en vele andere emigranten hier op t forum hebben van hun pakket gebruik gemaakt. Redelijke prijzen, netjes en overzichtelijk alles geregeld.
Voor verhuizen, Hazeleger? Goed van prijs, en wij waren tevreden over de afhandeling. Ook vaak gebruikt door andere forummers.
Je zou de moeite van een bank account openen gewoon kunnen uitstellen en dat pas hier in Brissie regelen! Veel makkelijk joh.
Dan verder als tips, af en toe een dagje inlassen dat je echt niks regelt. Want het is een heel gedoe en geregel.
Ga lekker dagje of weekendje weg, filmpje pakken, uit eten met vrienden/familie ... met andere woorden ontspannen!
Succes! :up:

Ik zou even mailen met IMAN. Wij hadden hetzelfde bij BUPA en na een snelle mailwisseling was het zo geregeld. Wij konden trouwens ook onze ingangsdatum van de verzekering verschuiven aangezien wij bij afsluiten nog niet precies wisten wanneer we zouden gaan maar we hadden de verzekering wel nodig voor de visa-aanvraag.

Bank op afstand regelen is geen probleem hoor. Wij hebben bij NAB al een account geopend via internet. Je moet hem alleen ter plekke dan nog even activeren. Ze hadden mijn naam verkeerd gespeld, mailtje er achteraan met kopietje paspoort en is ook weer geregeld. Dus dat is niet je grootste pijnpunt denk ik ;)

Update van de stand van zake:

Visa 457 goedgekeurd in 6 dagen, vertrek voorzien tegen half januari zoals vooraf met werkgever afgesproken
-op dit moment druk bezig met uitzoeken van vlucht,
-verhuis lijst aan het maken om in te schatten hoeveel er nu mee gaat,
-opzegbrief opstellen en alles regelen op het werk
-uitzoeken of er mogelijkheid is voor een "goodbye party", rekening houdend dat het al druk wordt met de feestdagen
-laatste werkjes uitvoeren zodanig alles in orde is om huis te verhuren

tot nu toe al zoveel mogelijk overuren ingepland op het werk > 3 weken thuis nu :) normaal nog 10 dagen werken indien ik alles zonder problemen geregeld krijg op het werk.
lekker veel tijd om vanalles geregeld te krijgen.

Trying to channel the stress into positive energy :D

Laatste stand van zaken.
Opzeg geregeld op het werk, vlucht geboekt, container voor shipping zo goed als geregeld, werken in huis zijn goed gevorderd die geraken wel klaar, langs geweest bij de garage om auto te verkopen, digibox/internet opgezegd, langs geweest bij bank/verzekering om alles te regelen.
Blijft nog te doen: afscheidsfeestje, voorbereiden op inpakken container, moto verkopen, een beetje schilderen, 1 week gaan werken, accommodatie regelen voor de eerste weken.
Het ziet er naar uit dat alles wel zal lukken

Back