Sociale voorzieningen??

Martin B

New Member
Hoi aan allen,

We zitten nog steeds te dubben.;-(

Wat ons grootste dilemma is de sociale voorzieningen zowel voor zakelijk als privé.
Werk krijgen zie ik niet als een probleem. Je bent hier immers goed bezig dus zal het daar ook zeker lukken.
Aanpassingsproblemen voor ons/kinderen zie ik evengoed als geen probleem.

Nu is alles geregeld voor beide.
Wat gebeurt er met het opgebouwde pensioen?
Hoe is het daar geregeld de voorzieningen?
Hoe zijn de voorzieningen? Goed geregeld? Ja/nee?
Dan praat ik over:

• Rechtsbijstand privé/zakelijk
• Wa verz prive/zakelijk
• Ziektekostenverzekering privé/zakelijk
• Arbeidsongeschiktheidsverzekering
• Overlijden

Wellicht kunnen jullie op basis van ervaringen je mening geven.

Bedankt en hopende dat jullie een belangrijke bijdrage hierin kunnen geven.

Martin

Kan niet direkt op alles een antwoord geven, maar in principe zijn hier de voorzieningen goed (tenminste dat is onze beleving). Het grote verschil met NL is dat je het hier wel allemaal zelf moet regelen. Bijvoorbeeld de ziektekosten: iedereen krijgt Medicare (een basis ziektekostenverzekering). Dit is inderdaad heel erg basis dus als je meer wilt zul je een private insurcance moeten nemen. Dit varieerd net als in NL van minimale aanvulling tot een luxe 1 persoons ziekenhuiskamer mocht je daar terecht komen.
Als je alleen Medicare hebt kun je b.v. een ambulance verzekering afsluiten die de kosten dekt van ambulance vervoer. Wat dat betreft kun je het hier zo gek niet bedenken of je kunt je ervoor verzekeren, je moet er alleen allemaal zelf achteraan!

Wellicht nog niet helemaal de details die je zoekt, maar het geeft je vast een idee.

Michel

martin ik weet wat je bedoelt
wij tasten ook in het duister
zodra ik het licht heb gezien, geef ik je een overzichtje van wat wij al dan niet gaan bijverzekeren

ik vermoed:
tanden (dental)
en ogen (zeker voor mij want ik draag lenzen/bril)
en misschien ook wel ziekenhuis (alhoewel ik een gedeelde kamer nu niet bepaald een probleem vind - behalve na een bevalling)

tja en voor de rest weet ik het zo niet

Back