Solliciteren in Australie

jewen

Member
Hallo allemaal,

Zoals bijna iedereen weet of al heeft ervaren is zoeken naar een baan in Australie wanneer je nog in Nederland bent niet echt een ideale situatie.
Wij willen in oktober een maand (2 weken Adelaide en 2 weken Sydney) naar Ozzie gaan om te gaan solliciteren en daar uiteindelijk een sponsor te gaan vinden die voor ons het visum 457 kan regelen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze gang van zaken? Heb je tips voor ons of op/aanmerkingen laat het ons dan weten. Soms weet je gewoon niet meer hoe je aan iets moet beginnen en waar je de info vandaan moet halen.

Alle info is welkom. Alvast bedankt.

Groetjes Wendy & Jeroen

1e vraag: Waarom wil je per sé een sponsor? Op eigen kracht een visum regelen kost wellicht wat meer moeite, maar geeft je veel rust en zekerheid. Als de werkgever je niet meer wil heb je 28 dagen om een andere sponsor te vinden, anders mag je het land verlaten.

Wat werk zoeken betreft, dat hangt er helemaal van af wat voor baan je zoekt en in welke sector. Dus wees aub iets specifieker.
Misschien een hart onder de riem: ik kwam in Augustus 2006 ter voorbereiding, kwam iemand tegen in het vliegtuig die zijn netwerk heeft aangewend om mij aan het werk te helpen, en ik had binnen een paar dagen 3 aanbiedingen op niveau. Dus 2 weken nadat ik aankwam was ik aan het werk in Adelaide.
Ik ben werktuigbouwkundig Ingenieur, wellicht zitten jullie helemaal in een andere hoek.

Succes verder, Bart

Tot nu toe heb ik gesolliciteerd via e-mail op vacatures die in de krant of op internet stonden.
Voor als nog altijd met succes. Maar nog niet mijn droom baan gevonden. Ik had het er toevallig vannochtend over met mijn hous mate. Hij is 100% ozzie.

Hij vertelde zo iets van, om een goede baan te vinden moet je gewoon naar bedrijven bellen. Ff bellen om uit te zoeken naar wie jij je CV moet sturen en dan weer bellen om te vragen of zij je CV hebben ontvangen en dan weer bellen en dan weer..... etc etc tot dat ze ziek van je worden. Dat schijnt dus de ozzie way te zijn. ??

Voor mij is het veels te direct. Ik heb het al wel eerder geprobeerd maar zonder succes neee ik heb al besloten om maar gewoon de conventionele manier te gebruiken. Ik ga op dit moment voor omscholing in de avond uren en dan solliciteren op advertenties in de krant om zo hopelijk mijn droom baan vinden. Tot zover heb ik al 3 redelijk goede banen weten te vinden via de e-mail manier.

Succes cheers Barry

Dat schijnt dus de ozzie way te zijn. ??

Ik denk niet dat dat perce de ozzie way is hoor. Ik ben daar zelf ook wel van. Ben nu dan nog wel steeds aan het afstuderen maar voor mijn bijbaantjes ben ik ook overal zo naar binnen gelopen of heb gebeld om de chef te spreken.

Het pleit vaak wel voor je dat je lekker direct bent en duidelijk, dan weten ze dat je die capaciteit in iedergeval bezit.

Dus ik zou zeggen, gewoon overal op af stappen waar jij denkt iets te kunnen halen.

Succes

Back