Solliciteren!?!

veronique

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n beetje de info bij elkaar over hoe en wat we het allemaal zullen gaan doen, maar nu de praktijk nog!
Wat me opvalt is dat ik hier weinig lees over solliciteren! Wij zullen een independent skilled visa aan moeten vragen, maar als we eenmaal zover zijn willen we niet gaan zonder de zekerheid van werk! (Al is het maar schoonmaakwerk o.i.d.).
Hoe doet iedereen dat?

Dan nog een vraagje over je werkervaring:
Kun je voor de diverse aanvragen niet gewoon naar het GAK, als het goed is hebben die namelijk al je werkervaring en werkgevers in hun database zitten, ik neem aan dat ze daar ook een engelse versie van kunnen leveren! Dat scheelt weer een hoop met oude werkgevers opsporen!

Nog iets:
Ik heb een HAVO + een MBO diploma, ik heb mijn hele leven al nederlands gesproken, en ik vind dat mijn woord en geschrift beter dan gemiddeld zijn (en ik schep niet graag op :oops: )
Kan ik hier niet net zoiets als een IELTS test doen om toch voor de 5 bonus punten in aanmerking te komen?
Ik denk dat we er wel doorheen zullen komen op 120 punten, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere!
 
Hoi Veronique,

Ik zal proberen een paar van je vragen te beantwoorden.
veronique said:
Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n beetje de info bij elkaar over hoe en wat we het allemaal zullen gaan doen, maar nu de praktijk nog!
Wat me opvalt is dat ik hier weinig lees over solliciteren! Wij zullen een independent skilled visa aan moeten vragen, maar als we eenmaal zover zijn willen we niet gaan zonder de zekerheid van werk! (Al is het maar schoonmaakwerk o.i.d.).
Hoe doet iedereen dat?
Niet, het is vrijwel onmogelijk om op afstand een baan te regelen. Zou jij iemand aannemen die 'waarschijnlijk' naar Nederland komt, die geen of nauwelijks ervaring heeft met werken in Nederland, iemand die je alleen aan de telefoon hebt gesproken maar nog nooit in het echt hebt gezien? Je kunt proberen om een aantal gespreken vooraf te regelen en dan (eventueel tijdens een soort sollicitatievakantie) in Australie vlak achter elkaar te hebben.

veronique said:
Dan nog een vraagje over je werkervaring:
Kun je voor de diverse aanvragen niet gewoon naar het GAK, als het goed is hebben die namelijk al je werkervaring en werkgevers in hun database zitten, ik neem aan dat ze daar ook een engelse versie van kunnen leveren! Dat scheelt weer een hoop met oude werkgevers opsporen!
Nee, het GAK heeft alleen informatie over een dienstbetrekking maar ze weten niet of je bij je werkgever de koffie hebt gedaan of dat je president directeur bent geweest.

veronique said:
Nog iets:
Ik heb een HAVO + een MBO diploma, ik heb mijn hele leven al nederlands gesproken, en ik vind dat mijn woord en geschrift beter dan gemiddeld zijn (en ik schep niet graag op :oops: )
Kan ik hier niet net zoiets als een IELTS test doen om toch voor de 5 bonus punten in aanmerking te komen?
Ik denk dat we er wel doorheen zullen komen op 120 punten, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere!
Je kunt een NAATI examen doen. Dit is echter niet eenvoudig en vereist zeer veel studie en training.


Jeroen
 
Jeroen_1 said:
Hoi Veronique,

Ik zal proberen een paar van je vragen te beantwoorden.
veronique said:
Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n beetje de info bij elkaar over hoe en wat we het allemaal zullen gaan doen, maar nu de praktijk nog!
Wat me opvalt is dat ik hier weinig lees over solliciteren! Wij zullen een independent skilled visa aan moeten vragen, maar als we eenmaal zover zijn willen we niet gaan zonder de zekerheid van werk! (Al is het maar schoonmaakwerk o.i.d.).
Hoe doet iedereen dat?
Niet, het is vrijwel onmogelijk om op afstand een baan te regelen. Zou jij iemand aannemen die 'waarschijnlijk' naar Nederland komt, die geen of nauwelijks ervaring heeft met werken in Nederland, iemand die je alleen aan de telefoon hebt gesproken maar nog nooit in het echt hebt gezien? Je kunt proberen om een aantal gespreken vooraf te regelen en dan (eventueel tijdens een soort sollicitatievakantie) in Australie vlak achter elkaar te hebben.
Jeroen

Ja, mee eens.

Wij proberen het wel, maar we hebben nog 5 weken te gaan, en gaan er niet vanuit dat het lukt...
En dan nog 2 punten:
- ik heb al een betere kans(lijkt mij...) omdat ik australian citizen ben, en een Australisch accent heb.
- Pascal is grafische ontwerper, en hij heeft zijn portfolio etc op het internet gezet, en dan zet hij in zijn brief dat ze daar kunnen kijken voor ze werk. Tevens is dit natuurlijk ook meer 'interntationaal'; taal is in het algemeen geen barriere, en de programma's die gebruikt worden zijn precies hetzelfde.

Maar, desondanks gaat het waarschijnlijk toch niet lukken.
Ook als je eerder was begonnen: dat is dan weer te vroeg, want je komt PAS dan en dan. En dan kun je ook niet voor een interview komen.

En voor de simpele baantjes: er zijn nog genoeg Australiers(zo goed is de werkgelegenheid ook niet), dus waarom zouden ze moeite doen om iemand anders aan te nemen, zoals Jeroen ook zei.

Pascal heeft trouwens al wel een 'afspraak' voor een gesprek. Maar dat is dus via via gegaan, en is een functie die nog moet worden opgezet. Daar heeft ie dus geluk mee, maar dan moeten ze hem wel goed vinden(ze hebben al wel z'n website gezien....)
Fingers crossed!!
 
hmm, jullie hebben natuurlijk gelijk, maar misschien dat iemand een oplossing op het sollicitatieprobleem had...

Wel leuk, ik ben ook grafisch vormgever :D
Volgens mij is er best wel wat werk voor ons daar!
 
Simone said:
En voor de simpele baantjes: er zijn nog genoeg Australiers(zo goed is de werkgelegenheid ook niet), dus waarom zouden ze moeite doen om iemand anders aan te nemen, zoals Jeroen ook zei.

Hmmm, dat klinkt niet best. ik was van plan eerst zo'n 'simpel baantje' te nemen tot ik mijn dans studio had opgezet en daar mee verder kon. Met mijn werk (danseres) is het best lastig, je moet weer helemaal een bestand opbouwen voor je weer goed aan de slag kan.
Hoe zit het daar met webdesign (m'n andere werk)? Is daar veel werk in?
 
veronique said:
hmm, jullie hebben natuurlijk gelijk, maar misschien dat iemand een oplossing op het sollicitatieprobleem had...

Wel leuk, ik ben ook grafisch vormgever :D
Volgens mij is er best wel wat werk voor ons daar!
Mmm, misschien.
Ik heb slechte berichten gehoord over Perth(uiteraard, want de meeste zitten natuurlijk in Syd/Mel...)
En tot voor kort zagen we ook maar 1 of 2 vacatures per 1/2 weken.
Maar nu soms wel 4 in 1 week...
Maar ja, 'k weet niet hoeveel competitie er is....dus dat zegt ook niks...

Had je dit al gevonden?:
http://jobsearch.gov.au/joboutlook/default.aspx?PageId=AscoDesc&ASCOCode=2533
Job prospects: good
Unemployment: above average

dus..........dat helpt ook niet echt.... :D
 
Amulya said:
Hmmm, dat klinkt niet best. ik was van plan eerst zo'n 'simpel baantje' te nemen tot ik mijn dans studio had opgezet en daar mee verder kon. Met mijn werk (danseres) is het best lastig, je moet weer helemaal een bestand opbouwen voor je weer goed aan de slag kan.
Hoe zit het daar met webdesign (m'n andere werk)? Is daar veel werk in?
Ja, ach, zo'n baantje lukt vast als je daar bent.

Webdesign: 'k weet niet. Ik heb zo'n idee dat iedereen dat tegenwoordig doet? :D (pascal ook)
En daarvoor moet je natuurlijk ook weer een netwerk opbouwen(als je het zelf gaat doen...)

:?
 


OFX
Back
Top