Sonja Bakker

Hoe doe je dat in Australie dan? Kun je goede vervangers vinden voor wat er in haar boek staat? Ik heb het dit voorjaar gedaan en ben in totaal nu 12 kilo kwijt. Wil er binnenkort weer aan beginnen :)
 
We lazen er over in de Telegraaf (op internet) en zagen e.e.a op BVN. Mijn vrouw heeft toen via bol.com het boekje besteld. Het is geen probleem om de ingredienten hier te vinden - soms moet je wat vindingrijk zijn -. En het werkt: mijn vrouw is de gewenste 7 kilo kwijt en ik wat meer dus - was ook nog al wat te zwaar.....  Daarnaast ben ik ook wel weer wat actiever geworden: gemiddeld ca. 200 km op de fiets per week en op dagen zonder fiets een flinke wandeling.....

We hebben net het "bij blijf" boek in huis omdat we nu allebei op ons streef gewicht zijn.  Onze vrienden vragen allemaal: "Hoe heb je dat voor mekaar gekregen" en we vertellen dan over de "Dutch version of Jenny Craig"....  :smile:
 
Geweldig! Het is ook zo goed vol te houden vindt je niet? Het probleem is alleen wel dat ik het enorm koud krijg als ik er mee bezig ben en dan zit je in NL in de winter niet zo goed ;)
Ik heb het boek "Bereik en behoudt je ideale gewicht"
 
Las laatst dat Sonja Bakker slecht was, ach ja wat niet denk ik dan altijd maar. Vraag mij ook niet waarom.
Heb het niet nodig mijn moeder zei net kan wel wat extra kilo's gebruiken.
Jullie succes met bakkeren :?
 
Geen enkel dieet is goed. Als je blijvend wilt afvallen zul je je levensstijl moeten veranderen en niet een paar maanden op een dieet gaan en er daarna weer vanaf stappen. Dan krijg je het jojo effect en dat is heel erg ongezond. Veel bewegen is erg belangrijk.

Ik spreek uit ervaring. Heb in het verleden zo'n beetje alle diëten gevolgd (inclusief annorexia en boulimia)die je maar kunt bedenken en het enige resultaat is dat ik in de loop der jaren alleen maar dikker ben geworden. Zodra je stopt met een dieet en weer je oude eetgewoonten aanneemt, slaat je lichaam al dat eten op en zet het om in vet. En zoals inmiddels al tig keer is bewezen DIËTEN HELPEN NIET!!!.

Erna
 
I agree, Erna. Hier ook zo'n jojo. Overigens 'dieet' staat óók voor 'je normale eetgewoonten'.

Eigenlijk is het heel simpel (zolang je geen afwijkingen in metabolisme hebt, of bijwerkingen van medicijnen): buik vol, ophouden met eten. Veel water drinken. Dik worden gebeurt over het algemeen door verkeerde balansen; teveel voedsel versus te weinig beweging. Of niet teveel voedsel, maar niet voedzaam genoeg. Wij verknallen het effect van afvallen helaas door onszelf toe te staan meer te gaan eten of minder gezond/minder gebalanceerd te gaan eten.

'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' is hier typisch van toepassing, niet? Eet wholesome en eet/drink wat je lichaam nodig heeft. Als we ons koppie gebruiken weten de meesten van ons toch wel wat verstandig is. Toch?

Maar, iedereen succes met kilo's verliezen waar nodig (ik ook een paar), en nog meer succes gewenst met ze d'r af houden!
 
Als je graag heel erg veel te zwaar wilt worden moet je inderdaad met dieten beginnen. Succes gegarandeerd. En dat geldt voor elk dieet dat is bedoeld om af te vallen, tenzij je het heel langzaam doet. Maar daarvoor heb je geen speciaal dieet nodig. Beetje meer bewegen en bier en frisdrank laten staan volstaat dan wel.
Dus laat Sonja maar lekker in Nederland. Ik heb geen enkele behoefte aan wat voor afval-dieet dan ook. Ik heb overigens wel overgewicht, maar dat komt door een hormonale storing. Dieet en beweging hebben daar helaas geen enkele invloed op. :-(

Groetjes,
Rixta
 
Wat dat betreft zijn de boeken van Sonja Bakker ook geen dieetboeken, maar een leidraad voor een andere levensstijl. Nadat ik gestopt ben met me streng aan haar menu's te houden, ben ik denk ik 1 kilo aangekomen. Dat vind ik reuze meevallen over een periode van een half jaar. Voor mij heeft het veel gedaan en mijn levensstijl is wel degelijk verandert. Het is maar net hoe je het zelf wilt. Als je het boek van Sonja Bakker uit hebt en je gaat weer normaal eten is het voor niets geweest ja, maar als je het patroon vast houdt en zorgt dat je op je gewicht blijft is er niets aan de hand :)

Het is voor mij een prachtige stok achter de deur!
 
Ik heb dieeten altijd een goede inspiratiebron gevonden. Als er 1 manier is om je lichaam goed te leren kennen en het eea uit te vogelen over wat precies goed of slecht is dan moet je op dieet gaan.

Ik heb Vroegah heel veel aan verschillenden dieeten gedaan van een 50-50 dieet tot een volle 100% proteïnen dieet. Daarbij heb ik van mijn 18-25 bodybuilding gedaan. In die periode heb ik heel veel over voedsel en mijn lichaam geleerd. De laatste 3-4 jaar blijf ik mooi op hetzelfde gewicht doordat ik een bepaalde levenstijl heb. Gewoon netjes 3 maaltijden per dag. En waar mogleijk light producten gebruiken. En na 20:00 en vooral 2 uur voor het slapen gaan niks meer eten of drinken alleen water. Anders kun je diabeet worden. Overdag vooral niet snoepen af en toe wat fruit maar over het algemeen 6 boterhammen met beleg en 1 warme maaltijd per avond, maar 1 keer opscheppen!.

Dan heb ik 2 snackdagen waar ik alles mag eten wanneer ik wil en hoeveel ik wil, natuurlijk nog wel even met gezond verstand het is zeker niet zo dat ik gelijk 48 uur aan een vet infuus gaat hangen en alleen nog maar m&m's eet.

Snack dag principe komt uit de bodybuiding wereld, offseason was het 2 dagen in de week onseason was het 1 dag per 10 dagen en dat werkt heel goed.
Elke vrijdag avond gaat ik lekker naar Wollie of Coles om voor 40 bucks rotzooi in te slaan, en verslint ik gem samen met mijn meissie 1-2 zakken chips, chocolade-(taart) en veel,.. heel veel koekies... en het nodigen alcohol :grin: Werkt over het algemeen heel goed je verzadigt je lichaam door in 1 keer heel veel te eten. Dat slaat dan niet direct om in vet.

Verder veel actief zijn en veel bewegen wat bij mij nogal moeilijk is. Helaas ben ik zo actief geweest dat ik nu alle motivatie kwijt ben, ik ben van 4 keer in de week 2 uur trainen naar 1 uur training 1 keer per maand gegaan. Meer zit er helaas niet meer in... zonde van al die uren trainen en duizenden gore eieren die ik heb gegeten samen met kilo's en kilos; tonijn en kip filet....  :grin: :grin: bha wat was dat goor....
We wandelen gelukkig wel veel, elke dag 30-45 minuten in de lunch pauze. Wat ook maar half werkt. Uit de fitness wereld weet ik dat herhaling heel slecht is voor je lichaam. Je lichaam wendt aan dingen en dan raakt het zijn effect kwijt. Of je moet aan interval training doen.

Op het moment ben ik opzoek naar een team sport samen met Vanessa. We weten nog niet precis wat. We zatten te denken aan een martial arts.. Hier in Adelaide schijnt een goede Wing Chun sport school te zijn. Dan train je in een groep en moet je wel uit die luien stoel komen.

Anyway Succes iedereen met Sonja Bakkert.
 
6 Boterhammen??? Wow! Grote Bear! ;-) Maar jij weet wat je nodig hebt, en dan is het goed.

Overigens, over light producten; daar zit vaak weer een smak suiker in waar je 'u' tegen zegt!

En een leuk (mwah) weetje over magere melk; die vliegt zo snel door ingewanden dat je lichaam niet de kans heeft om de toch al zo moeilijk opneembare kalk op te nemen. Dus leuk dat het mager is, maar je schiet er weinig mee op. Trouwens, voor kalk moet je gewoon donkergroene groenten eten; die kalk is makkelijk opneembaar. Wel vitamine D krijgen natuurlijk hè (maar daar gaan we toch voor naar Australië?? hihi).

Inmiddels beginnen er weer andere opinies over vet de kop op te steken. Since de Americanen massaal van het vet af en aan de koolhydraten zijn gegaan, zijn ze vetter dan ooit. Pasta mocht dan wel laag in vet zijn, maar ook hoog in koolhydraten. En dan moet je toch gaan bewegen, maar wat moeten we dan met die bank en TV, die zijn dan eenzaam!!

Vlees is prima, als het maar biologisch vlees is, en wat vet kan absoluut geen kwaad. Ohhh, breek me de bek niet open, ik ga gauw ophangen voor ik pagina's en pagina's vol schrijf! ;-)

Toedels,

Ireen
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7783.msg101285#msg101285 date=1192915282]
Ohhh, breek me de bek niet open, ik ga gauw ophangen voor ik pagina's en pagina's vol schrijf! ;-

Ireen
[/quote]

:grin: Daarom schrijf ik ook niets meer over wat wel of niet te eten want ik kan er ook boeken over vol schrijven :grin:
 
Back
Top