Soort visum - employer sponsored?

Joop Smits

New Member
Ik heb me gisteren aangemeldt en voorgesteld en heb de volgende vraag. Een bedrijf (kantoor in Sydney/Brisbane) in de transport/logistiek heeft me een baan aangebodenen wil mij sponsoren. Welk soort visum kan/moet ik aanvragen. Als ik op www.immi.gov.au kijk dan kom ik uit bij Form 1066.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt, dus een baan aangeboden gekregen, en welk visum is toen angevraagd.
Groetjes
Joop

[quote author=Joop Smits link=topic=2852.msg31584#msg31584 date=1129289063]
Ik heb me gisteren aangemeldt en voorgesteld en heb de volgende vraag. Een bedrijf (kantoor in Sydney/Brisbane) in de transport/logistiek heeft me een baan aangebodenen wil mij sponsoren. Welk soort visum kan/moet ik aanvragen. Als ik op www.immi.gov.au kijk dan kom ik uit bij Form 1066.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt, dus een baan aangeboden gekregen, en welk visum is toen angevraagd.
Groetjes
Joop
[/quote]

Hi Joop!

Hm..bij mij is het niet helemaal zo gegaan.. oftewel eigenlijk helemaal niet ! Maar dat doet er ook niet toe!

Je vraagt hier via een werkgever, je sponsor, een Temporary Business (Long Stay) Visa aan (subclass 457) en ja , dat is idd form 1066 !

Ik heb het visum sinds augustus j.l. maar wellicht als je vragen hebt kan ik ze beantwoorden ! Stuur me in dat geval maar een pmmetje !

Good luck !  :up:

Ingrid  :cool:

Hoi Ingrid,

Uit je eerste zin maak ik op dat het niet helemaal gladjes gelopen is, wat is er gebeurd ?
Maar je hebt je visum en bent in Oz, prachtig toch ....... of niet ?
Is dit trouwens het enige visum wat in aanmerking komt ?
Heb je je visum zelf geregeld en wat heb je zoal aan documenten nodig ?
Heb ook begrepen dat je voor dit visum geen IELTS-test hoeft te doen.
Je ziet het, vragen..vragen..vragen
Groetjes
Joop

"Uit je eerste zin maak ik op dat het niet helemaal gladjes gelopen is, wat is er gebeurd ?"
Klopt ! Maar ik heb dat hele verhaal al op de portal gezet dus als je geinteresseerd bent :
http://www.xpdite.net/

"Maar je hebt je visum en bent in Oz, prachtig toch ....... of niet ?"
Jazekers !  :)

"Is dit trouwens het enige visum wat in aanmerking komt ?"
Hoe bedoel je ?

"Heb je je visum zelf geregeld"
JA ! Zie ook verhaal portal !

"en wat heb je zoal aan documenten nodig ?" het hangt ervan af voor welk beroep je gaat want ik moest bijv een inentingsformulier invullen !
Pfft ! even zoeken: wat ik zoal op een floppy heb staan is het volgende:
Employer Sponsored Migration booklet 5 form 1131; form 26 A medicals; form 160A medical chest x-ray; international application form (weet niet zeker of iedereen die in moet vullen hoor !).

"Heb ook begrepen dat je voor dit visum geen IELTS-test hoeft te doen."
Ik moest het wel doen ivm het laten assessen voor mijn beroep als verpleegkundige door de Queensland Nursing Council ! Ik weet dus niet of dat voor jou opgaat en dat moet je eerst uitzoeken voordat je je IELTS gaat afleggen, want een IELS is maar een jaar na behalen geldig !

Als je nou heel veel vragen hebt mag je me evt ook een pmmetje sturen en dan geef ik je wel mijn emailadres !  :up:

Suc6 maar weer !

idd wij gaan ook op 1066 457 visa
in september hebben wij het approval binnen gekregen. In Januari moeten wij over, en gaat Ron beginnen gisteren on huis verkocht (onder voorbehoud) nu het visa nog krijgen en dan gaan we.
Als je vragen hebt mail ons dan.

[quote author=Aussielover link=topic=2852.msg31684#msg31684 date=1129428688]
Klopt ! Maar ik heb dat hele verhaal al op de portal gezet dus als je geinteresseerd bent :
http://www.xpdite.net/

[/quote]

Ik kan je verhaal niet vinden.  :oops:

Grtz Tanne

Hoi Leena,

Zo'n permanent visum is natuurlijk geweldig. Ik zie op de website van immigrations dat er wel een behoorlijk prijskaartje aan hangt, in vergelijking met bijv. een temporary business long stay visum 457. Er volgens mij moet je ook veel meer documenten overleggen en een IELTS test doen, wat voor een visum 457 niet hoeft.

Groetjes
Joop

[quote author=Cajendra link=topic=2852.msg31720#msg31720 date=1129459409]
Ik kan je verhaal niet vinden.  :oops:
Grtz Tanne

[/quote]

Hi Tanne !

Het staat op de portal onder de titel "Hoe een Nederlands verpleegkundige in Queensland geregistreerd werd" !

Moet r nu als n haas vandoor, moet werken !  :-o

[quote author=Joop Smits link=topic=2852.msg31773#msg31773 date=1129484023]
Hoi Leena,

Zo'n permanent visum is natuurlijk geweldig. Ik zie op de website van immigrations dat er wel een behoorlijk prijskaartje aan hangt, in vergelijking met bijv. een temporary business long stay visum 457. Er volgens mij moet je ook veel meer documenten overleggen en een IELTS test doen, wat voor een visum 457 niet hoeft.

Groetjes
Joop
[/quote]

Ja Joop, klopt allemaal!! Ik weet niet eens meer wat we allemaal moesten betalen maar wij wilden toen toch voor het permanente visum gaan omdat we niet tijdelijk wilden emigreren. Mijn man hoefde geen IELTS test te doen want hij is een Brit dus dat scheelt ook...  :p

wat is nu precies het probleem met die IELTS test dan.....?

ik denk maar zo, stel dat je hem niet hoeft te doen, je zult toch kennis moeten hebben van de engelse taal om je verstaanbaar te maken en je werk uit te oefenen.........dus lood om oud ijzer...

wat heb je er aan als je die test niet hoeft te doen maar je spreekt amper engels........?

En als je de engelse taal wel beheerst is het niet zo'n probleem om die test te doen toch.....?

Gr. Sab

Tuurlijk zorg je dat je de taal van het land waar je gaat wonen goed beheerst, maar het scheelt tijd, geld en gedoe als je je kennis niet hoeft te bewijzen in een test...... da's alles!!  :wink:

Hoi allemaal,
Onze tip is; als je de kans hebt een vast visum te bemachtigen, ga dan voor die kans! Tuurlijk, het kost heel wat meer en je moet IELTS doen maar je bent hier in OZ uiteindelijk een heel stuk beter af! Zeker als je kinderen mee neemt zit er aan het 457 visum een behoorlijk financieel plaatje. Je hebt geen recht op kinderbijslag en moet scholing zelf betalen (dus ook publicschool is voor eigen kosten.In NSW is dit 4600 dollar per jaar per kind) Ook kun je het eerste half jaar geen hypotheek opnemen, en ook na dit halve jaar blijft het moeilijk.
Als er geen andere manier is dan 457, ga er dan gewoon voor!Australie blijft een superland om te wonen.Ze krijgen ons niet meer weg, maar wij zijn wel heel hard bezig een vast visum te krijgen!

Back