Spaar loon wet

Eric Sydney

XPdite Sponsor
Heeft iemand ervaring m.b.t. het opnemen en opheffen van een spaarloon regeling. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat emigratie een wettige reden was om (zonder belasting te betalen :mrgreen: ) je rekening op te zeggen en je geld te ontvangen.
Volgens mij is ook nog zo dat je per kalender jaar moet opzeggen.

:roll: alle info is welkom
 
Eva & Eric said:
Heeft iemand ervaring m.b.t. het opnemen en opheffen van een spaarloon regeling. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat emigratie een wettige reden was om (zonder belasting te betalen :mrgreen: ) je rekening op te zeggen en je geld te ontvangen.
Volgens mij is ook nog zo dat je per kalender jaar moet opzeggen.

:roll: alle info is welkom
Als je antwoord weet dan hoor ik het graag :p . Volgens onze spaarloon 'bank' kunnen we kiezen tussen - wachten tot het vrij komt of -wachten tot het vrij komt. We zitten nog even te denken wat we zullen kiezen :D . Het zou wel fijn zijn als we het toch eerder zouden kunnen krijgen :roll: .
 
nou ik moet jullie terleurstellen, ik heb ook een spaarloon en dat lekker het geld mee te kunnen nemen naar australie maar helaas :(
Dit is geen wettelijke reden.
Erg raar want emigreren is toch wel een duidelijke reden om het vrij te krijgen maar dat vinden hun niet.
Maar goed nu heb je over 4 jaar weer een lekker vooruit zicht.
En misschien krijg je het wel vrij als je in australie een huis koopt

groetjes
 
Ik heb wel eens wat opgenomen, dit is wat ik ervan weet:
Wij hebben een aantal jaar geleden een huis gekocht in NL en dan krijg je inderdaad je spaarloon vrij, ik weet niet of dat voor het buitenland ook geldt.
Als je nu al hier voor je pre pensioen spaart kun je ook je spaarloon opnemen, maar ik geloof dat dat maar per jaar gaat (misschien nog 4 jaar niet gedaan?)
Succes ermee!
 
Back
Top