Space Bags

Annemiek

XPdite Sponsor
Hebben jullie al eems gehoord van Space Bags? Heb net even met de search-button gezocht, maar kon er hier niet over vinden.

Voor degenen die het niet kennen... Space Bags zijn plastic zakken met een speciale sluiting. Je kunt hier een bepaald aantal kleren, knuffels, handdoeken enz. indoen en dan vacuum trekken door ze op te rollen. Dit scheelt enorm veel ruimte in koffers, dozen enz.
Er zijn wel eens van die Tell-Sell achtige reclame's van geweest waarbij je met je stofzuiger de lucht eruit moest gaan zuigen. Dit lijkt erop, maar je kunt ze gewoon oprollen en zo de lucht eruit 'drukken'

Ze zijn sowieso te koop bij de Scoutshop, maar ik denk ook wel bij allerlei Outdoor winkels zoals Bever, Zwerfkei enz.

Ik heb ze eens gebruikt tijdens een fietsvakantie en het werkt super!
 
Ja, ik heb ze ook wel eens in de winkel gezien. Lijken me erg handig, zeker voor winterkleding en dekbedden enzo.
 
Als je een container met spullen laat verschepen, kun je daar ook kleding bij doen die je niet gebruikt voorlopig. Dat kun je allemaal vacuum verpakken. Ook inderdaad je dekbedden en beddengoed. Het scheelt aardig in de ruimte :)
 
Ik vraag me af of spullen die je vacuum verpakt, zoals wollen truien en jassen, ongehavend uit die zakken komen. Krijgen die hun oorspronkelijek vorm en zo nog terug, na een maand of twee in zo'n zak? Weet iemand dat?

Sara
 
Een paar weken in die space bags maakt in ieder geval niets uit. Je kunt dat altijd na vragen in de winkel zelf of misschien kun je er iets over vinden op internet.
 
Back
Top