spannend......maar het duurt nog wel even.

Manja

Member
Ik weet niet of het in deze topic al wel thuis hoort maar laat het me dan maar weten.Wij gaan een maandje met z'n zessen WA verkennen, de  kinderen hebben 3 extra weken vrij van school,ze moeten wel een beetje werk mee maar dat is niet erg.
De tickets hebben we vanochtend ontvangen en de camper is geboekt.
Wij vinden het allemaal heel spannend en zijn ondertussen veel info aan het vergaren.
We gaan van 1 dec tm. 2 januari. We hebben er erg zin in.

groetjes Manja :)

Klinkt erg leuk! Het is dé ideal manier om van het Ozzie leven te proeven: lekker met zijn allen met de camper! Hebben Hans en ik ook gedaan, mooiste vakantie ever!  :drive:
Als je in de buurt van Alice komt, spring dan maar eens binnen!!  :up:  Vanaf augustus zitten we daar!

Sara 

Hoi! Hartstikke tof! Gaat vast heel mooi worden.

Vraag maar raak als je nog info wilt. Ik heb de staat behoorlijk uitgekamt......
Goede keus, die camper: kun je overal heen en lekker in de natuur je stoeltjes uitklappen.

Niet overslaan (maar afhankelijk van invloed van seizoen en dit is natuurlijk mijn smaak):

Hele gebied tussen Cape Leeuwin en Cape Naturaliste (Margaret River area)
Cape LeGrand NP (Esperance area): zoooooooooo mooie stranden, de mooiste in de wereld!
Albany area
Pemberton area (tall forests)
Pinnacle desert
Geraldton area (mooie gratis kampeerplek aan de kust tussen Geraldton en Kalbarri: Coronation Beach)
Kalbarri NP

nu kom je waarschijnlijk te ver noord ivm het seizoen waarin jullie gaan:
Carnarvon area (blowholes etc.)
Shark Bay
Cape Range NP
maar vooral: the Pilbara Region (Karijini NP): spectaculair!

WA heeft hele goede toeristen brochures per regio. Misschien kun je daar via het internet aankomen...........Kun je lekker voorgenieten!

Henriette

Oops! Ik had niet gezien dat jullie enkel WA gingen doen!  :oops:  In ieder geval veel plezier en zoek inderdaad eerst de leukste plaatsen en routes uit, dat scheelt een hoop!

Sara

@Sara:
:-D

Ik dacht al: die heeft zich vergist, want ga ervan uit dat je wel weet waar je heen verhuist  :lol:

groet, Henriette

[quote author=henriette link=topic=4166.msg51794#msg51794 date=1142346736]
@Sara:
:-D

Ik dacht al: die heeft zich vergist, want ga ervan uit dat je wel weet waar je heen verhuist  :lol:

groet, Henriette
[/quote]

Inderdaad hihi kwas een beetje té snel!  :-D

Wat natuurlijk niét wegneemt dat iedereen altijd welkom is hé!  :lol:  :up:

Sara

Hé hartstikke gaaf zeg en wat fijn dat je kinderen van school ook die mogelijkheid krijgen (was dat trouwens moeilijk?)

Groetjes Miranda  :)

Hey memswear,

Ik sluit me helemaal aan bij Henriette, Esperance is een MUST SEE zonder meer...!
En wanneer je tussen Denmark en Albany bent kan je vanaf de kust ook nog whale watchen... die zwemmen daar gewoon langs.. :up:

Ook Geraldton is tof, kan je de kinderen nog een stukje nederlandse geschiedenis meegeven.... daar is de "Batavia" (VOC schip) ergens in de buurt vergaan en als je dan toch langs de kust gaat vergeet dan vooral niet naar freemantle te gaan aangezien ze daar het maritiem museum hebben met de orginele resten van het schip.... :lol: :-D

Veel plezier in WA, en houd ons tegen die tijd goed op de hoogte he van jullie ervaringen... :up:

Gr.Koen

De onderwijsinspecteur was uiteraard wel een beetje terughoudend, en vermelde dat het niet gewoonte was om zolang vrij te geven terwijl de zomervakantie ook 6 weken duurt.
Maar als je de goede argumenten aandraagt is het wel mogelijk, ik heb ook niet alleen een formulier ingevuld en ingeleverd ook het ik haar nog 2 maal gebeld zodat ze ook een persoon achter de aanvraag had.
Wel zei zij nog dat ik volgend jaar niet aan hoefde te komen met een aanvraag voor bijvoorbeeld Afrika  :-o,toen heb ik haar gezegd dat ik het niet aardig vond dat zij mijn woorden in twijfel trok omtrent mijn motivatie om extra vrij te vragen voor de kids.
De kinderen moeten uiteraard wel werk mee,dat moet wel lukken denk ik.
Ook vond de onderwijsinspecteur ook dat juist de maand december een maand is samen met je klasgenoten feesten als sk. en kerst te beleven, ik geloof niet dat ze in de gaten heeft dat het een hele bijzondere levenservaring is voor kinderen en ook heel leerzaam.

Hey Manja,

Ik denk dat die onderwijs inspecteur zelf nog nooit in Oz is geweest waarschijnelijk is ze nog nooit buiten Europa geweest, dus die heeft er geen benul van hoe een ervaring als deze de kinderen kan beinvloeden...!
Aan de andere kant wil ze natuurlijk ook de boel wel een beetje treineren om ervoor te zorgen dat ze straks niet overladen wordt met verzoeken om kinderen extra vrij te geven om dat er bij de een een scheet dwars zit en bij de andere een teen nagel is ingegroeid. Ik kan me voorstellen dat wanneer je verteld hebt dat het een onderzoek is voor de toekomst (wellicht emigratie) dat ze dan eerder het idee heeft om je te laten gaan. Al kan ik me zo voorstellen dat je dat nog niet aan de grote klok wil hangen op school. :|

In iedere geval hebben jullie de toezegging en hoef je je er geen zorgen over te maken... JULLIE GAAN LEKKER OP VAKANTIE NAAR WA... JIPPIIIIIIEEEEEE  :lol: :-D

Gr.Koen

@koengaroo,

zullen we zeker doen.

Ik ben heel blij met jullie tips ,we hebben al een beetje een route uitgestippeld en wilden ivm. de tijd (maar 32 dagen :cry: :cry:) en het jaargetijde niet hoger dan Exmouth gaan.
We gaan beginnen in Perth daarna richting Margret River daarna nog een stukje kust volgen en dan richting Kalgoorlie,Geralton en dan Exmouth.Dus alle leuke bezienswaardigheden tips onderweg zijn heel erg welkom.
We zijn nu al bang dat we tijd te kort komen.

Nou das helemaal mooi, kan je precies op de terug weg langs esperance gaan....:rotflmao;

Ik zou zo zeggen kijk een in de lonely planet guide, daar is zoveel in te lezen dat je gelijk voor jezelf eens kunt kijken wat je interesses zijn en wat je echt wilt zien... :up:

Gr.Koen

Over die leerplicht ambtenaar:moet je nou ook toestemming vragen als je gaat emigreren??
Eisen ze bv.dat je tijdens een school vakantie vertrekt?

Groet,Clair.

Wat belachelijk om te zeggen dat je volgend jaar niet aan hoeft te komen met Afrika.... Alsof je ieder jaar zo maar je kinderen buiten de schoolvakanties om mee neemt naar verre oorden.
En ik kan me ook niet herinneren dat er bij ons op school zo veel aan kerst en Sinterklaas gedaan werd. Alleen de laatste dag voor de kerstvakantie een kerstontbijt en natuurlijk de nodige knutselwerkjes....

Hoi Clair,

Nee hoor, zodra jij je kindjes laat uitschrijven bij bevolking met adres Australië en bij school je kindjes afmeldt is het gewoon in orde hoor. Je hoeft daar echt geen toestemming voor te vragen.

groetjes Miranda

Wat goed dat jullie daar heen kunnen gaan zeg. En net wat je zegt het is juist bijzonder leerzaam voor de kinderen. Wat zullen die vol verhalen zitten als ze weer terug zijn! Misschien is de tijd kort om alles te bekijken, dat is gewoon onmogelijk maar Australie heeft zoveel mooie plekken (australie is een en al mooi) dat jullie genoeg te zien zullen krijgen hoor! Fijn dat je nu al weten dat jullie kunnen gaan. Ik wens jullie vast veel voorpret!
Groetjes Fransje

Hoi allemaal,

wat ontzettend hartverwarmende reacties van jullie, en inderdaad Fransje de voorpret is al begonnen.Een poosje terug hebben we een nieuwe kofferset gekocht zo'n 4 in 1 ding, en de kinderen hebben de hele dag met die dingen door het huis gesjeest ze waren allemaal al op vakantie naar ..... je raad het al Australie.Wij moeten er soms echt om denken dat we de kids niet te overvoeren met ons enthousiasme want het duurt nog ca. 9 maanden, en zolang moeten we toch echt nog ons gewone leven hier op een normale manier leven.

@ annemiek, dat vond ik op dat moment inderdaad ook niet zo netjes van die mevrouw . Daarom heb ik haar wel netjes (ik had immers haar goedkeuring wel nodig) vertelt dat dat natuurlijk helemaal niet aan de orde was, en dat ik het niet zo aardig van haar vond dat ze aan mijn woorden twijfelde.

@sarabaes,  heel erg lief van je om ons uit te nodigen, ik waardeer het echt alleen het is wel een heel eind om en we zijn namelijk nu al bang dat we tijd te kort komen.

Wij zijn weer terug,we hebben ontzettend genoten en uiteraard hadden we tijd te kort.In pricipe wilden we allemaal nog wel even blijven maar helaas dat ging niet.

We zijn in Perth geland en daar zijn we 3 nachtje op een camping gebleven om aan de warmte te wennen 31 c ,en het was 6 graden toen we vertrokken. Daarna zijn we richting Bunburry getrokken en de dolfijnen opgezocht het was zo adembenemend om dat mee te mogen maken.Daarna naar Cowaramup gegaan en van daaruit wat uitstapjes gemaakt naar Margret River ,Augusta e.d. mijn man heeft op Prevelly beach nog ge golfsurft dat was ook erg leuk.
Daarna richting Walpole gegaan en uiteraard de treetop walk gemaakt onvoorstelbaar die enorme redtingle trees waar je middenin kunt gaan staan.
Op onze camping bij Coalmine beach onze eerste kookaburra's gezien zo mooi, we hadden ze in een dierentuin in Leeuwarden ook al gezien maar dat waren maar zielige vogeltjes als je deze mooie wilde zag.
Toen richting Albany ,lekker gezwommen weer en naar The Gap en Natural bridge geweest, wat een enorm geweld zeg brrrr....
Richting de Wave Rock het was daar maar 45 graden in schaduw pfft. De Dag erna weer naar de kust met een zeewindje dit was een stuk prettiger Guilderton. Onderweg door de wheatbelt ongeveer een paar duizend sprinkhanen meegenomen, en onze eerste road trains gezien wauw.
Daarna richting Geraldton ,heel mooi en veranderend landschap gezien, kwamen we ook nog perongeluk op een unsealdroad terecht met de camper we werden geshaked tot en met maar we zagen onze eerste emu's dus dat was het wel waard.
Paar dagen daar gebleven en uiteraard het museum bezocht ,was echt leuk, ze hebben in Geraldton zelfs straten met ned. namen.
Terug in Yanchep overnacht en daar liep zelfs een emu over de camping. we hebben ook nog gesnorkelt in een kleine lagoon, voor de kinderen ook erg leuk en heel veilig.
Toen nog een paar dagen in Perth Karrinyup waters resort is erg aan te bevelen vooral met de kids.Nog naar het Aquarium geweest heel erg mooi.
Daarna nog naar Fremantle (woodmanspoint) van daaruit naar Rottnest island. Het was geloof ik de drukste dag ooit want alle fietsen waren op dus zijn we met de bus het eiland rond geweest.
Op een middag nog naar rockingham /safetybay geweest een poging gedaan om naar pinquin island te lopen maar het tij was al te hoog wel heel leuk als je 's ochtend vroeg bent.
En toen weer naar huis :-( en weer sparen voor de volgende keer.We vonden het wel heel gek om in de warmte  kerst en nieuwjaar te vieren, en we misten het vuurwerk een beetje.
Toen we thuis kwamen heb ik nog oliebollen voor de kinderen gebakken.
Het is een beetje beknopt maar ik ben niet een grote schijver.
MAAR WE HEBBEN GENOTEN :up: :up:

groetjes Manja :smile:

Hoi Manja,

Leuk om je verhaal te lezen en dat jullie
het zo leuk gehad hebben. Dat van die
unsealed road, daar moest ik even om
lachen, wij hebben dat ook een keer
gehad en het is (als het niet te lang duurt  :lol: )
toch ook heel grappig  :lol: :grin:

groetjes Miranda  :smile:

Back