Wij zijn weer terug,we hebben ontzettend genoten en uiteraard hadden we tijd te kort.In pricipe wilden we allemaal nog wel even blijven maar helaas dat ging niet.
We zijn in Perth geland en daar zijn we 3 nachtje op een camping gebleven om aan de warmte te wennen 31 c ,en het was 6 graden toen we vertrokken. Daarna zijn we richting Bunburry getrokken en de dolfijnen opgezocht het was zo adembenemend om dat mee te mogen maken.Daarna naar Cowaramup gegaan en van daaruit wat uitstapjes gemaakt naar Margret River ,Augusta e.d. mijn man heeft op Prevelly beach nog ge golfsurft dat was ook erg leuk.
Daarna richting Walpole gegaan en uiteraard de treetop walk gemaakt onvoorstelbaar die enorme redtingle trees waar je middenin kunt gaan staan.
Op onze camping bij Coalmine beach onze eerste kookaburra's gezien zo mooi, we hadden ze in een dierentuin in Leeuwarden ook al gezien maar dat waren maar zielige vogeltjes als je deze mooie wilde zag.
Toen richting Albany ,lekker gezwommen weer en naar The Gap en Natural bridge geweest, wat een enorm geweld zeg brrrr....
Richting de Wave Rock het was daar maar 45 graden in schaduw pfft. De Dag erna weer naar de kust met een zeewindje dit was een stuk prettiger Guilderton. Onderweg door de wheatbelt ongeveer een paar duizend sprinkhanen meegenomen, en onze eerste road trains gezien wauw.
Daarna richting Geraldton ,heel mooi en veranderend landschap gezien, kwamen we ook nog perongeluk op een unsealdroad terecht met de camper we werden geshaked tot en met maar we zagen onze eerste emu's dus dat was het wel waard.
Paar dagen daar gebleven en uiteraard het museum bezocht ,was echt leuk, ze hebben in Geraldton zelfs straten met ned. namen.
Terug in Yanchep overnacht en daar liep zelfs een emu over de camping. we hebben ook nog gesnorkelt in een kleine lagoon, voor de kinderen ook erg leuk en heel veilig.
Toen nog een paar dagen in Perth Karrinyup waters resort is erg aan te bevelen vooral met de kids.Nog naar het Aquarium geweest heel erg mooi.
Daarna nog naar Fremantle (woodmanspoint) van daaruit naar Rottnest island. Het was geloof ik de drukste dag ooit want alle fietsen waren op dus zijn we met de bus het eiland rond geweest.
Op een middag nog naar rockingham /safetybay geweest een poging gedaan om naar pinquin island te lopen maar het tij was al te hoog wel heel leuk als je 's ochtend vroeg bent.
En toen weer naar huis :-( en weer sparen voor de volgende keer.We vonden het wel heel gek om in de warmte kerst en nieuwjaar te vieren, en we misten het vuurwerk een beetje.
Toen we thuis kwamen heb ik nog oliebollen voor de kinderen gebakken.
Het is een beetje beknopt maar ik ben niet een grote schijver.
MAAR WE HEBBEN GENOTEN
groetjes Manja :smile: