speciaal basisonderwijs in Perth?

Yoog

Member
Ik heb net een gesprek gehad met de pedagogisch begeleider van Luuk (10). Hij zit op een cluster 4 school hier wat inhoud dat hij lijdt aan een Autisme verwante stoornis en aan ADHD. Hij heeft hier nog een laag IQ bij en een stoornis in de informatieverwerking. Ik had nog altijd het idee om hem in Australie naar een reguliere basisschool te laten gaan maar die hoop is me gisteren ontnomen. Heeft er iemand in de buurt van Geraldton een school voor dergelijke kinderen? Ik kan op het net niet direct vinden wat ik zoek.
Yolande

Deze website al bezocht? (Autism Association of Western Australia)
http://www.autism.org.au/

Misschien kun je deze mensen contacten en vragen of zij meer weten.
Das wel een flinke klus om met een zoon die extra aandacht nodig heeft, naar Oz te verhuizen!
Veel sterkte, spijt me dat ik je niet meer kan helpen.

Ineke.

Hallo Yolande

Goh, wat vervelend voor je. Ik heb begrepen dat kinderen met een aan autisme verwante stoornis i.p. naar gewoon onderwijs maar als jullie zoon ook nog eens moeite heeft met leren dan lijkt het mij dat daar toch wel voorzieningen voor zijn. Heb je al eens op deze website gekeken??

http://www.isadd.org

Misschien kan je daar wat informatie inwinnen. In ieder geval sucess.

Groetjes Mariette

Ps. Onze zoon van 10 heeft PDD-NOS met een normale IQ. Hij zit nu op speciaal onderwijs en ik hoop dat hij het redt op gewoon onderwijs in Melbourne. Ik heb www.autism.org ook een mailtje gestuurd, kreeg prompt een antwoord terug maar ik had nog meer vraagjes.........ik heb nu al meer dan anderhalve maand niks meer gehoord. Ik heb een paar weken geleden nog voorzichtig een herinnerin gestuurd maar ze waren erg druk met campagne voeren........dus nog even geduld

succes met het vinden van goed onderwijs voor jullie zoon.
Ook ik lees naarstig mee naar alle antwoorden want ik wil heel graag in Perth werken op een basisschool als special needs assistant. Weet dat het hier in Ierland erg populair is, en vraag me af of er in Oz ook zulke dergelijke voorzieningen zijn. Misschien als Oz dit ook hanteert heeft jullie zoon meer kansen in het reguliere basisonderwijs met extra persoonlijke steun. ?

Bedankt allemaal, ik heb een mail gedaan naar de autisme en naar de ADHD org. in Oz maar tot nu toe nog geen reactie. Wel heb ik van engelse mensen die hier in de buurt wonen dat engelse scholen i.t.t. dat wat ze hier beloven, wel extra hulp geven aan de onder (en boven) presteerders. Aangezien het Oz onderwijs gestoeld is op het engelse, hoop ik dat dit toch voor onze zoon de oplossing is. Ik vind nl. tot nu toe alleen nog maar scholen voor lichamelijk gehandicapten op het web.
Weet juf Rebekka misschien meer?

Mmm ja zeer lastig. Zal ook es gauw meer gaan rondsnuffelen en kzal t je laten weten wanneer ik meer weet...!

Back