Speech Pathology studeren

Kooka

Active Member
Vorige week kreeg ik het verlossende emailtje dat ik een plekje heb bemachtigd in de Master of Speech Pathology aan Griffith University, Southport QLD!

Al bijna twee jaar geleden kreeg ik het idee (mede door een voorzetje van m'n man) om me eens in Speech Pathology te verdiepen. Ik heb in Nederland Duits en Vertaling gestudeerd, maar ik doe daar hier weinig mee. De liefde voor vertalen is er nog wel, maar de drive om daar een carriere in te maken is er niet meer zo. Speech Pathology (aka logopedie) heeft me altijd wel geinteresseerd (heb zelf als jonge tiener bij een logopedist gelopen vanwege stotteren) en ik dacht, het is nu of nooit wil ik er werk van maken.

In Queensland bieden Griffith Uni en UQ dit programma aan, en omdat UQ wat 'prerequisites' verlangt die ik niet had, heb ik eerst via online studeren bij Swinburne een course Psychology en Statistics gedaan. Ik heb mezelf toen verbaasd door voor beide een High Distinction te halen. Er moest ook een IELTS gedaan worden en mede dankzij Gwen's handige checklist heb ik daar een goed resultaat op behaald.

Toen kon de aanvraag bij Griffith op de bus, mocht ik een paar weken geleden op gesprek komen (een plekje in de Master bemachtigen is nog een hele procedure) en hoera, het is me gelukt!

Nu begint er dus in Semester 1, 2015 een nieuw hoofdstuk in mijn Australie avontuur - studeren aan een Aussie universiteit :) En dan na 2 jaar bikkelen hopelijk een nieuwe carriere in dit prachtland.

Wat ik hier maar mee wil zeggen: Waar een wil is, is een weg - en Australie is een land dat zeker deze mogelijkheden biedt!

Zoals John Williamson al zong; "Island of oceans, red ochre gold and blue, you give my heart the power, to make my dreams come true - and I will give you glory with everything I do, Australia!"

Enne, ik ben ook wel benieuwd of er hier nog meer Speech Pathologists zijn, of logopedisten die in Nederland begonnen zijn en nu hier in Australie werken. Dus laat je horen :) Oh, en als je aan Griffith Uni in Southport studeert, ben ik ook zeker benieuwd naar je ervaringen!

Cheers, Es
 
Gefeliciteerd! Dat moet zeker goed voelen! En inderdaad, weer een nieuw avontuur :)
Super!
 
Back
Top