Speeding fines cut in SA

M5

Moderator
SPEEDING motorists will cop smaller fines but could lose their licence twice as quickly following changes to speeding laws in South Australia.
Under the changes, to be introduced in September, motorists who exceed limits by less then 10 km/h will face a fine of just $150, down from $260.
But their offending will attract two demerit points instead of just one, meaning six offences within three years could result in a loss of licence.
Treasurer Jack Snelling said the new measures would be included in Thursday's state Budget and were designed to be revenue neutral, with increased fines to be imposed for more serious speeding.
He said they measures recognised the big difference between exceeding the speed limit by one or two kilometres an hour and travelling 15km/h or more over the limit.
"As treasurer I would be more than happy to see a reduction (in revenue) from speeding infringements but for that to happen there needs to be a reduction in the number of speeding drivers," Mr Snelling said.
"Increasing the fines for drivers blatantly disregarding the law and increasing demerit points across the board will hopefully do just that."
From September, motorists who break the speed limit by between 10 and 20km/h will face a $330 fine, also down from $383, but those who drive faster will face bigger penalties, including a $900 fine and nine demerit points for driving more than 45km/h over the limit.
Earlier today, Mr Snelling said his Budget would also include more than $8 million to help SA develop and advanced manufacturing strategy.


Read more: http://www.news.com.au/breaking-news/speeding-fines-cut-in-sa/story-e6frfku0-1226372195199#ixzz1wFgeI9NL
 
Ik weet wel dat mijn supersportmotor voor op de weg de deur uit gaat. Komt alleen een enduro/crosser voor terug. wat een bedragen... zelfs $150 is stevig voor onder de 10km/h te hard.
 
wat een bedragen... zelfs $150 is stevig voor onder de 10km/h te hard.
Bedragen zijn idd krankzinnig. Ben zelf 6 weken terug hier(Melbourne)gepakt.67 km/h ipv 60 km/h, $153 heb ik motte neer leggen(huilende smiley) en dan maar zeggen dat het met verkeers veiligheid heeft te maken pfff (smiley met middel vinger up)
 
Feit is dat de pakkans erg laag is, dus als je gepakt wordt voor 7 km te hard (wat feitelijk minimaal 15 km te hard is, want ze corrigeren voor variabiliteit in odometers) dan heb je dat veel vaker gedaan. Dat was niet een eenmalige oopsie en precies die dag stonden ze te controleren. Ga dus niet hier liggen zeiken dat het oneerlijk is, gewoon op de kin nemen en voor jezelf bepalen of je het risico blijft nemen of dat je beter op je metertje gaat letten.
 
Mijn moeder, die echt bijna nooit te hard rijd, kopte dezelfde bekeuring, arm mens. Ze is nu drukker met op de meter kijken dan op de weg... Pakkans laag? Ik vind 'm hier aardig hoog eerlijk gezegd.. Wij rijden altijd met de cruise control aan, maar we wonen in de hills Slatsr, lots of windy roads. Foutje is zo gemaakt... De toon van jouw bericht vind ik niet echt heel vriendelijk, niemand is hier aan het zeiken...
 
  • Like
Reactions: M5
Feit is dat de pakkans erg laag is, dus als je gepakt wordt voor 7 km te hard (wat feitelijk minimaal 15 km te hard is, want ze corrigeren voor variabiliteit in odometers) dan heb je dat veel vaker gedaan. Dat was niet een eenmalige oopsie en precies die dag stonden ze te controleren. Ga dus niet hier liggen zeiken dat het oneerlijk is, gewoon op de kin nemen en voor jezelf bepalen of je het risico blijft nemen of dat je beter op je metertje gaat letten.
Hmmmm of je moet een glazen bol hebben of je denkt me te kennnen. Geen van beide is waar. Aan je reactie te lezen denk je het allemaal te weten wat dus zeer zeker niet het geval is. De werkelijke Snelheid die ik overschreden had voor correctie was 10 km/h en geen minimaal 15 km/h zoals je zegd. Zou ook vreemd zijn als ze een correctie van minimaal 46.6% hebben. Heb maar 1 bekeuring eerder gehad en dat is 4 jaar terug geweest in QLD en die was ook niet meer waard als 1 demerit point dussss.. Bovendien weet je als geen ander dat ze hier kampioen zijn met het plaatsen van verschillende snelheids aanduidingen per strekkende kilometer, dussss een foutje is snel gemaakt.
 
De werkelijke Snelheid die ik overschreden had voor correctie was 10 km/h en geen minimaal 15 km/h zoals je zegd. Zou ook vreemd zijn als ze een correctie van minimaal 46.6% hebben. .
Kennelijk passen ze hier dan maar een kleine correctie toe. In NL was het in elk geval een aantal jaren geleden 10% van de gemeten snelheid. Dus als je beboet wordt voor 67, dan was gemeten snelheid 1.1*67 = 74-75 (afhankelijk van afronding). Vandaar 15 km. Maar 10 km/h te snel is nog steeds 10km/h te snel. Je hebt dus geluk dat je nog in de 0-10 bracket zat.

Heb maar 1 bekeuring eerder gehad en dat is 4 jaar terug geweest in QLD en die was ook niet meer waard als 1 demerit point dussss..
Dus... ik heb ook slechts 1 bekeuring in bijna 4 jaar hier in NSW gekregen voor een snelheidsovertreding, berg af een plaatje gekregen... Maar dat zegt helemaal niets over mijn rijstijl, ik rijd bijna dagelijks iets te hard, soms bewust en soms onbewust. Maar ik besef wel dat als ik ooit gepakt wordt, dat het dan mijn eigen stomme schuld is. Je kunt ook consequent 10km/h onder het maximum gaan rijden (het is een maximum snelheid, geen verplichte snelheid), dan is dat "foutje" nog steeds binnen de grenzen.
 
Zullen we weer vriendelijk tegen elkaar doen? Lijkt me veel prettiger voor iedereen....

Daarmee zeg ik niet dat je geen commentaar mag hebben op elkaar, maar wel dat de toonzetting iets anders kan....
 
Mijn post ging over de krankzinnige hoogte van het bedrag en niet of het mijn eigen schuld is want dat begrijp ik zelf ook wel.;)
Je opmerking dat het niets met verkeersveiligheid te maken heeft suggereert anders... met tientjes zou je er om lachen.
 
Je opmerking dat het niets met verkeersveiligheid te maken heeft suggereert anders... met tientjes zou je er om lachen.
Jammer dat een bericht helemaal uit zijn verband getrokken wordt. Anyway,genoeg kostbare tijd is al in rook op gegaan. Het laatste woord hoef ik niet te hebben! For me,book closed!:p
 
Ok weer on topic: Tis goed news denk ik dat ze zich gaan meer gaan focussen op zware overtredingen. Dat zal zeker ten goede komen van de verkeers veiligheid.
 
Ik had me zo voorgenomen om niet te reageren in deze topic...maar moet toch even dit kwijt.

De snelheidsapparatuur van de politie in NL is zo ingesteld dat er geflitst wordt bij snelheden die 7 km of meer boven de maximaal toegestane snelheid ligggen (8 km of meer bij toegestane snelheden van 100 km/uur of meer). Op de gemeten snelheid wordt standaard een correctie toegepast. Bij een gemeten snelheid van minder dan 100 km/uur bedraagt de correctie standaard 3 kilometer; bij een snelheid van meer dan 100 km/uur is de correctie 3% van de gemeten snelheid. Op de beschikking die het CJIB verstuurt staat zowel de gemeten als de gecorrigeerde snelheid vermeld.

Dus geen 10% .....
 
Voor dat geld kun je in SA wel de foto opvragen die ze dan 'gratis' opsturen.
Het zijn goede foto's (kleur) maar alleen een beetje duur :)
Ik zou ze moeten ophangen in volgorde van demerit points.
 
Feit is dat de pakkans erg laag is, dus als je gepakt wordt voor 7 km te hard (wat feitelijk minimaal 15 km te hard is, want ze corrigeren voor variabiliteit in odometers) dan heb je dat veel vaker gedaan. Dat was niet een eenmalige oopsie en precies die dag stonden ze te controleren. Ga dus niet hier liggen zeiken dat het oneerlijk is, gewoon op de kin nemen en voor jezelf bepalen of je het risico blijft nemen of dat je beter op je metertje gaat letten.

Krankzinnige argumentatie! Je kunt het gewoon niet vermijden dat je zo nu en dan een paar km te hard rijdt!!! Als je dat wilt vermijden moet je de hele tijd langzamer rijden als toegestaan is. Rijd jij in de stad precies 50, of om zeker te gaan, 48? Nee niemand doet dat!

Ik dacht dat de boetes in Nederland krankzinnig waren! Maar dit slaat echt alles 330 dollor voor 10 km/h te hard rijden! Dit bereikt bijna zwitsers niveau, alleen verdien je in Australie een stuk minder waarschijnlijk!

Nou, dan ben ik blij dat ik in Duitsland woon, hier staan nauwelijk flitspalen en als er geflitst wordt met mobiele apparatuur, dan wordt dat inderdaad gedaan op "Unfallschwerpunkte" of op plekken waar men de neiging heeft om doorheen te rijden, bijv. een klein dorp op een lange Landstrasse. Dan heeft het flitsen ook zin! Niet zoals in Nederland waar alleen maar geflitst wordt om geld te incasseren! Hier in Duitsland hebben de agenten geen quota die ze moeten vervullen!

En als je al eens geflitst wordt dan ist het meestal 15 Euro. Verkeerd parkeren? 5 Euro! Dat zijn dus geen Strafzettel, maar eerder Denkzettel! Zo zou het moeten zijn!

Ik heb nog geen enkel punt op mijn rijbewijs zitten, omdat ik weet dat hier in Duitsland gewoon zinnig geflitst wordt, namelijk op plekken waar het ook zin heeft, en dan hou ik me ook in op die plekken! Dat heeft dus te maken met doelgericht flitsen! Hoe anders in Nederland!! Daar rijd ik de hele tijd als een slak, omdat ik weet dat ze overal op de loer liggen, en vaak al 1 meter na het bord!
 
Krankzinnige argumentatie! Je kunt het gewoon niet vermijden dat je zo nu en dan een paar km te hard rijdt!!! Als je dat wilt vermijden moet je de hele tijd langzamer rijden als toegestaan is.
Blah blah... daarom heet het ook MAXIMUM snelheid. En jazeker, er zijn wel degelijk mensen die er altijd onder blijven zitten, soms zelfs ver. Vervelend om er achter te zitten, maar iedereen heeft het recht om zijn/haar snelheid te kiezen.

Rijd jij in de stad precies 50, of om zeker te gaan, 48? Nee niemand doet dat!
Nee, heb ik nooit gezegd. Maar ik ga hier ook niet liggen miepen als ik eens wel gepakt wordt. Ik ben zelf verantwoordelijk voor het beheersen van mijn auto en snelheid is een belangrijk onderdeel daarvan.

Verder ga ik niet bediscussieren hoe zaken in NL of DLD worden gedaan. Dit topic ging over Australie en dat is ook waar ik woon. Er zijn hier veel te veel verkeersdoden, de meeste door speeding of alcohol. Ik heb geen enkele moeite met een strenge aanpak.

Maar ja, dit topic is nu eenmaal net als politiek. Je bent voor of tegen iets en zal die overtuiging blijven houden, wat er ook gezegd wordt.
 
Back
Top