Spinnen nemen Australisch ziekenhuis over

Luuk

XPdite Sponsor
SYDNEY - Giftige spinnen hebben een ziekenhuis in de Australische deelstaat Queensland overgenomen.

Patiënten moesten wegens de invasie van de dieren worden geëvacueerd en de instelling is tijdelijk gesloten, meldden Australische media woensdag.

Pogingen de hordes Redback-spinnen in het Baralaba-ziekenhuis te verdelgen, zijn allemaal mislukt. De instelling wordt nu ontruimd om verdelgers de kans te geven het gebouw grondig te bespuiten.

Zwarte Weduwe

Redback-spinnen komen in heel Australië voor. Zij zijn verwant aan de beruchte Zwarte Weduwe. Een beet gif van de spin kan ernstige pijn en spiersamentrekkingen tot gevolg hebben, en leidde vroeger soms zelfs tot de dood. Sinds de jaren vijftig is er een tegengif op de markt.

:D

Spreekt toch wel tot de verbeelding moet ik zeggen.

RedbackToiletpicture.jpg

spider-35.jpg

De foto's doen vermoeden dat het om een reusachtige spin gaat, maar in werkelijkheid is het beestje maar een cm of zo (evengoed niet onderschatten). :grin: :grin:

Hier ben ik dus wel serieus bang voor... voor al die insecten/beesten

Ik was daar es ergens blijven logeren. zegt die vrouw heel rustig: "kan je even aan de kant gaan, dan sla ik die spin even dood"
maar dat bleek dus een dodelijke spin te zijn. Ik heb die nacht niet echt goed meer geslapen hoor

Ik verwacht nav dit bericht toch een daling in het aantal mensen dat voor Queensland kiest  :grin:

Ja, kom allemaal naar perth, haha, toch sas ;)
sorry moest ff  :eek:fftopic:

Maar jagges hee, die spinnen taking control of the hospital, ik zou daar niet graag liggen, ik weet ze dat het ziekenhuis geevacueerd is, maartoch klinkt het niet echt lekker!

pffft die lijkt zo groot, en jij maar denken dat ik zou schrikken, niet dus! jammer hea ;)
heb vaker grote foto's van spinnen gekeken om er minder bang van te worden, en het helpt!
Dus als je dat nou een  maandje eerder had gedaan, was ik er bang van geworden, nu niet meer! ;)
Ben zelfs zo vriendelijk geweest om een maatje voor je te zoeken, zie foto!

images

[quote author=nikk1988 link=topic=8786.msg122016#msg122016 date=1216625084]
pffft die lijkt zo groot,
[/quote]
Nou, dit is nauwelijks meer dan ware grootte .. Deze huntsman was ruim 15cm breed (en lang). Maar het was niet bedoeld om bang te maken hoor! Slechts om te laten zien dat er genoeg spinnen in Perth voorkomen ook... en dan wonen wij dus gewoon in de suburbia, dus niet n de bush of zo :).

Ook de redbacks komen we hier wel tegen. Niet vaak maar af en toe wel ... :)

[quote author=perthpete link=topic=8786.msg122042#msg122042 date=1216644754]
Maar het was niet bedoeld om bang te maken hoor! Slechts om te laten zien dat er genoeg spinnen in Perth voorkomen ook... en dan wonen wij dus gewoon in de suburbia, dus niet n de bush of zo :).[/quote]

:shock: Niet?? Nou dat is anders wel gelukt hoor  :wink:
Nee zonder dollen ben niet zo'n bang typje maar spinnen....... Ziet er toch naar uit dat ik zelfs voor melbourne CBD nog op zoek moet naar een dappere kerel die voor mij die beestjes vangt  :p

Flink veel lawaai maken als je een kamer binnenkomt, dan schrik je ze niet onverhoeds en gaan ze je niet zo snel te lijf!  :evil:

Oh als dat alles is dan zijn de problemen opgelost  :up:
Begon mij al zorgen te maken dat ik na aankomst direct op zoek kon naar een vent die niet bang is voor spinnen :grin:

[quote author=tweety link=topic=8786.msg122077#msg122077 date=1216677737]
Oh als dat alles is dan zijn de problemen opgelost  :up:
Begon mij al zorgen te maken dat ik na aankomst direct op zoek kon naar een vent die niet bang is voor spinnen :grin:
[/quote]

Sowieso een leuk iets om te doen  :smile:

Back