sponsered visum

rob en petra

New Member
we willen graag weten of er mensen zijn die op een sponsered visum naar australie
zijn gegaan en hoe of het verloop ging naar een permanent visum.
of dat een formaliteit is of weer een lang traject van papieren.
alvast bedankt.

Volgens mij is het papierwerk net zo uitgebreid als voor non-residents. Je zal weer opnieuw je qualifications moeten laten erkennen, een IELTS test doorlopen als je dat niet de afgelopen x jaar gedaan hebt, medical check (x-rays), werkervaring aantonen (referenties), police checks etc. Echter, je kan er ook voor kiezen om een versnelde procedure via je werk te doorlopen (duurt volgens mij ca. 3 maanden). Volgens mij moet je dan wel voornemens zijn 3 jaar voor die werkgever te blijven werken en het gaat om een toekenning van PR onder voorbehoud als ik het me goed herinner, de uiteindelijke PR status krijg je pas later (kan ook weer een jaar duren).

Het papierwerk is inderdaad net zo veel. Het gaat hier ook meestal om banen in demand, net zoals the permanent skilled visa. Heb je al contacten met bedrijven, want de meeste staan niet te springen om iemand te sponsoren (of je moet een bepaalde skill hebben).

Maar volgens mij hebben Rob en Petra al een sponsor? Of heb ik dat weer verkeerd gelezen?

Dag Rob en Petra,

Kijk eens of je geen Employer Nomination Scheme subclass 121 visum kunt regelen met je werkgever. Dat is een gesponsord permanent visum.
Je bent dan 3 jaar gebonden aan je werkgever en daarna dacht ik vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Gr,
Loek

Ik ben naar Australie gegaan via een 457. Het voordeel ervan is dat het binnen 4 - 5 weken geregeld is en na 2 jaar kan je werkgever je sponsoren voor een Permanent visum.
Dat is de weg die ik bewandeld heb. In totaal moet je 3 jaar bij dezelfde werkgever blijven.

Je moet wel weten of je werkgever na 2 jaar je zou willen sponsoren. Ik had dat vantevoren gevraagd.
Het grote nadeel van een temporary long term stay (457) is wel dat je als je werkloos geraakt je het land uit moet !!!

Maar als je de 2 jaar hebt afgerond en dan je Permanent visum krijgt, is het de moeite wel waard geweest. Ik heb dit nu inmiddels gedaan en kan nu permanent hier blijven.

Mijn werkgever heeft in m'n contract vermeld dat hij na 2 jaar automatisch de stappen naar permanent visum zal zetten. Uiteraard moet ik hem dan daar wel de toestemming voor geven.

Frank

Automatisch stappen uitzetten? Je moet uiteraard wel aan alle voorwaarden voldoen die de immigratie dienst hier hanteert. Daar kan je werkgever niets aan doen/helpen. Het enige dat een werkgever doet is een nominatie voor jou maken.

Ik bedoel dat het bedrijf alle stappen zal doorlopen, mits ik dan nog voldoe aan de voorwaarden en dat ik ook de toelating aan hen geef en hen ook de over de nodige documenten laat beschikken. Het is juist dat dit niet zomaar automatisch kan worden omgezet, maar zij doen wel al het nodige. Ze hebben dan ook een eigen 'migration agency' afdeling.

Frank

Ja goed gelezen wij hebben onze sponsor gevonden en hebben het geregeld via een 457 visum.
Deze was binnen 5 weken toegekend dus dat ging heel erg snel.
Inmiddels zijn wij ook al een paar weken in Australie.
Wij hopen na 1 of 2 jaar een permanent sponsored visum te krijgen.
Er is op dit moment veel werk waar Rob een baan heeft dus we hopen er dan ook het beste van!
Succes voor wie nog bezig is!

groetjes Petra

Back