sponsor vinden?

Kiki25

New Member
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaringen met het vinden van een sponsor in Aus? Ik heb wel familie daar, maar niet erg close, mijn oom en tante zijn helaas overleden, ik heb nog een paar neven en nichten daar en ik durf hen nauwelijks te vragen om sponsor voor ons te worden. Wat wordt precies van hen verwacht? En... wat voor visum krijg je dan??

groetjes,
Kiki

Kikki,

Jouw neef/nicht kan jou sponsoren, maar dan moeten ze wel in een bepaalde regio wonen. Er wordt van hun verwacht dat ze een heleboel papieren invullen en er wordt gekeken naar hun inkomen, of zij garant kunnen staan voor jou en ze moeten borg betalen. Die borg krijgen ze na twee jaar weer retour. Ik denk dat de meesten zelf de borg ophoesten en  het niet overlaten aan sponsor. Inmiddels is dit type visum (139) veranderd, hoe precies weet ik niet. Heb me er niet verder in verdiept omdat wij nog met de oude regeling meegaan.

Wat ik je kan adviseren is naar zo'n info bijeenkomst te gaan van een migratie toko (in ons geval TIG) en daar je vraag neer te leggen of het nog mogelijk is via deze weg te emigreren. Dan kun je altijd nog kijken of je jouw familie wilt benaderen met deze vraag.

Veel succes,
Kathleen

Back