sponsor?

sylvia en rob

XPdite Sponsor
hallo,
ik ben bezig met het aanvragen voor een aussie paspoort. ik ben daar geboren, maar sinds mijn 9de in nederland.
daarna is het de bedoeling om een spouse visum voor mijn man [8 jaar getrouwd]  en kinderen aan te vragen.
maar nu lees ik hier en daar, dat ik zijn sponsor zou moeten zijn. ik heb in oz natuurlijk geen werk, maar hier als kleine zelfstandige in de thuiszorg voor 16 uur per week. daar zou ik het gezin dus nooit van kunnen onderhouden.
veel eigen geld voor de eerst komende 2 jaar hebben we ook niet.  zou dit betekenen dat ik geen kans maak?

mijn man werkt al 20 jaar voor een bedrijf , die ook in oz gevestigd zit. wij proberen natuurlijk dat hij daar kan werken.  zou het helpen wanneer hij daar een vaste baan krijgt [moet hij dan voor een andere visum] of kijken ze alleen naar mijn werk.

moet je met een eigen kapitaal komen?

ik hoop dat iemand mij goed nieuws kan geven.    cheerz, sylvia 

Men zal wel "wat" bewijs willen hebben dat je je de eerste tijd kunt redden. Wij gaan eind volgende maand naar Berlijn voor het interview, en bij de intake gaf de dame van de ambassade aan dat ze graag een paar dingen wilde zien;
* Een bewijs dat we wat geld meenemen (ik gaf aan tussen 10 en 15 k Euro mee te nemen)
* Verklaringen van familie daar dat ze ons zullen helpen (geen officiele AoS, maar gewoon hulp)
* Zo mogelijk een job offer
Enzovoort. Maar dat vooral omdat we met veel zijn (4 kindjes). Ik kreeg niet het idee van de Case Officer dat het verder een erg spannende aanvraag is (ook mijn vrouw is Australische en we zijn al ruim 12,5 jaar getrouwd), maar dat we hen op dit punt wel wat tevreden moeten stellen.

Probleem is natuurlijk dat veel geld gaat zitten in de voorbereiding, en dat wij pas rond de vertrekdatum (eind oktober) over dat "fortuin" kunnen beschikken. Toch wil men daar eind mei al bewijs voor zien. Moeten we nog even over nadenken.

Kortom Sylvia, ik kan je niet helemaal gerust stellen.  Het zou enorm helpen wanneer je man daar een job offer heeft. Dan zou het volgens mij niet echt mis kunnen gaan. Vooral wanneer je medicals en VOG in orde zijn. Krijgen je kinderen ook een Australisch paspoort? Dan hoeven ze niet mee in de visumaanvraag.

Veel geluk en hou vol.

Bas

hoi bas,
bedankt voor je reactie.  het is inderdaad te hopen dat mijn man in oz bij het zelfde bedrijf kan blijven, maar is daar niet zo groot als hier. dan zou het inderdaad makkelijker zijn.  even afwachten dus.
mijn kinderen zijn in nederland geboren,dus ga ik er van uit dat ze geen aussie paspoort kunnen krijgen, toch?  ook al heb ik hem wel.

groetjes sylvia

Back