Sponsoring

Reinhoud

Active Member
Hallo

Weet iemand hoe de sponsoring exact werkt?

Mijn vrouw moest een sponsorformulier invullen, dat heeft ze gedaan en is meegestuurd met de andere papieren naar Berlijn.

Nu moet er van Berlijn iets geregeld worden met Centrelink, nu wil de broer van mijn vrouw wel garant voor mij staan, hij heeft een baan bij de overheid.
Nu moet hij waarschijnlijk een paar duizend dollar geven aan centrelink, en die houdt dat dan 2 jaar vast.

Is dit een normale gang van zaken??
Dit is mij uit de formulieren namelijk niet duidelijk geworden...

Gr Reinhoud

Sponsoring hoe?
Welk visum?
Wij zitten hier op een 176 (family sponsored) en er hoefde geen bond gestort te worden.
Voorheen was er nog wel de eis van een bepaald inkomen van de sponsor.
En dat hoefde dan weer niet eens de sponsor zelf te zijn.
Bv. tante sponsorde, maar neef stond garant voor de centen.
Dat is nu (dwz voor ons) niet meer nodig.

Bart

Hoi Reinoud,

Ik ben ook druk bezig om het aan de gang te krijgen met een partnervisum. Mijn man moet daar ook een sponsorformulier voor invullen. Het gaat om een partnervisum met subclasses 309/100 en de sponsoring houdt alleen in dat je vrouw je sponsort omdat je de eerste 2 jaar geen aanspraak hebt op sociale uitkeringen.
Als je vrouw daar een baan heeft/ kan krijgen dan is het m.i. geregeld als ze zowel zichzelf als jou kan onderhouden.

Ik geloof niet dat centerlink hier ook maar iets mee te maken heeft in eerste instantie.

groetjes heidi

Ik weet wat de sponsoring inhoudt.
En zoals je zei dacht ik ook dat het ging, maar het lijkt net of mijn case moeilijker loopt dan bij anderen...  :|

Ik heb eerder nergens uit opgemaakt dat de sponsoring via centrelink gaat, dacht dat je alleen een formulier in hoefde te vullen en bewijzen wat je inkomen is.

Hi Reinhoud

In Form 40 (http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/40.pdf) is inderdaad een link naar centrelink, pagina 3

For a full list of benefits that must be repaid to the Australian
Government, please refer to the Centrelink website
www.centrelink.gov.au/internet/internet.nsf/factors/assurance_support.htm
For more information about the AoS scheme, including
applications and procedures, refer to Centrelink’s website
above or contact Centrelink on 132 850 from within Australia
or 61 3 6222 3455 from outside Australia.

Deze link geeft volgens mij antwoord op je vraag, www.centrelink.gov.au/internet/internet.nsf/factors/assurance_support.htm

Sidonia

Handige link.. en er staat idd veel.
Ik ben nog wel wat in de war..
Ik ben bij Buysse geweest en ga voor de Skilled Sponsored visa.
Mijn broer gaat mij sponseren.. maar hij heeft geen vast inkomen. Wel grond en een huis..
Nu lees ik op de link dat er wel een bepaald inkomen moet zijn..
Wie weet of het een probleem is dat mijn broer geen vaste baan heeft???
Kan je de sponsor zijn..
Ik dacht zolang je maar de borg betaald en laat zien dat je wel vermogend bent... dan is het goed...
Wat denken jullie??

gerdien

Hi Gerdien,

Wij gingen ook voor dit visum en een tante ging ons sponseren. Na alles voor elkaar te hebben, hebben we uiteindelijk nooit meer wat gehoord over de sponsering. Zijn zo het land ingekomen. Hadden wel genoeg eigen geld, misschien dat het daardoor kwam?

Groetjes Sigrid

Voor ons sponsored skilled worker visum was het nog zo dat er inderdaad naast de sponsor (lees: familielid) ook een assurer (borgsteller) moest zijn. Die assurer zou ook diezelfde familie mogen zijn, maar mag ook iemand anders (Australier, PR) zijn. De enige manier om te bewijzen (voor Centrelink) dat iemand en bepaald inkomen had was door de belastingaangifte van het voorgaande jaar (of jaren) te laten zien. Geen belastingaangifte (en dat doet niet iedereen, een pensioner b.v. doet mogelijk helemaal geen aangifte omdat het inkomen te laag is) dan ook geen bewezen inkomen.

Nu had ik wel begrepen dat sinds een jaar (of 2?) de assurer eis vervallen zou zijn aan dit soort visa, m.a.w. dat een sponsor alleen voldoende zou zijn.

[quote author=perthpete link=topic=10199.msg142824#msg142824 date=1247277191]
Voor ons sponsored skilled worker visum was het nog zo dat er inderdaad naast de sponsor (lees: familielid) ook een assurer (borgsteller) moest zijn. Die assurer zou ook diezelfde familie mogen zijn, maar mag ook iemand anders (Australier, PR) zijn. De enige manier om te bewijzen (voor Centrelink) dat iemand en bepaald inkomen had was door de belastingaangifte van het voorgaande jaar (of jaren) te laten zien. Geen belastingaangifte (en dat doet niet iedereen, een pensioner b.v. doet mogelijk helemaal geen aangifte omdat het inkomen te laag is) dan ook geen bewezen inkomen.

Nu had ik wel begrepen dat sinds een jaar (of 2?) de assurer eis vervallen zou zijn aan dit soort visa, m.a.w. dat een sponsor alleen voldoende zou zijn.

[/quote]
Wij hebben alleen tante (en oom) als sponsor en zij zijn al jaren met pensioen.

Bart

Ik had dus ook begrepen dat een familielid dat wil sponsoren genoeg zou zijn, dat maakte i.i.g. uit de papieren op.
Maar het schijnt dus af en toe voor te komen dat om een extra assurer gevraagd wordt....

Bedankt voor de info!

De sponsoring is rond!!  :grin:

De papieren gaan woensdag van Tasmanie naar Berlijn....
Ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren...

Back