Sponsors

Oz-fan

New Member
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus weet nog lang niet alles en om nu alle posts te gaan doorlezen. Ik ben 53 en zin op plannen om naar OZ te gaan. Ik het er nu 4 vakanties doorgebracht, dus dan weet je wel. Verslaafd....

Nu schijnt voor mijn leeftijd er bijna geen mogelijkheden meer te zijn om te emigreren. Klopt dat? Ik hoorde dat je na je 55e naar Oz kunt, maar dan moet je een miljoen AUD meenemen. Dat heb ik even niet in een ouwe sok liggen. Een sponsorship schijnt de enige mogelijkheid te zijn, maar in mijn vakgebied (journalistiek) zitten ze niet op me te wachten.

Is dit daarom nu typisch een geval van hopeloos?

Ik ben benieuwd of iemand hier een briljante tip kan geven

Greeetzzz

Oz-fan

Een hopeloos geval :lol: nou ik schat je kansen niet echt groot is (misschien een lot uit de loterij!) :evil:

Maar je weet nooit he.

Wens je in iedere geval veel suk6 :up:

groetjes Bennie

Hoi Oz-fan,

Ik kan me vaag herinneren dat er ook nog een soort ' retirement' visa is, weet er eerlijk gezegd niet het fijne van, maar ik geloof dat er in elk geval een soort inkomens-eis is (bv. pensioen). Kijk voor de zekerheid even op:
http://www.immi.gov.au.

Daarnaast zou je natuurlijk ook een migratie-agent kunnen benaderen, zij moeten je kunnen vertellen of je zaak inderdaad hopeloos is of dat er ergens nog een ingang te vinden is!

In elk geval heel veel succes en geef niet te gauw op!

groeten van Tampet

In eerste plaats: WELKOM!!! Als ik je verhaal zo lees... oeh, dat wordt een "kluif". Retirement visa heeft doorlooptijd van 6 a 7 jaar -> geeft je wel mooi de tijd om te sparen.. want ik geloof niet dat je dan nog mee doet in de arbeidsmarkt.

Vraagje: heb je kinderen? Zo ja, is dit de snelste en creatiefste oplossing: Kids laten naar Oz laten emigreren en jij het op een familie hereniging gooien  :grin: zo klaar is kees!

Zonder gein: heel veel succes!

Cathelijn

Back