Sponsorship 176 en wat vraagjes....

PeterH

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben nu al weer een tijdje op dit forum aan het kijken/lezen/zoeken naar info die voor mij handig kan zijn bij een evt. aanvraag voor een visum. Aangezien ik een Nieuw-Zeelands nichtje in Australie heb wonen ga ik hoogstwaarschijnlijk op voor het Visum Skilled Sponsored Visa (176). Ik wil graag voor mijn 30ste (in januari) de beslissing hebben genomen 

Mijn eerste vraag is:

- Of er meer mensen zijn op dit forum die hiervan gebruik willen of hebben gemaakt? Of misschien zijn er anderen die mij kunnen helpen? Ik ben namelijk benieuwd of je ook voor deze categorie een assessment moet worden gedaan? En of het puntensysteem (in dit geval 100 punten) ook geldt?

- Ten tweede vroeg ik mij af wanneer je je (general/academic) IELTS niet haalt of je dan kan opteren voor een tweede kans?

- Ten derde, is er een 'controle-punt' ingebouwd bij DAIC, bijv. als je al niet voldoet aan de basisvoorwaarden dat je NIET verder kan met de hele aanvraag zodat dat je veel geld zal besparen? Want terugkrijgen bij een uiteindelijk afwijzing krijg je je geld niet...

Ik hoop dat er mensen zijn die mij in een goede richting kunnen helpen.

Thx already!

Peter

Peter,

Ik zou je vragen in 1 draadje houden, dat maakt het wat overzichtelijker, voor ons en voor jezelf.

- Of er meer mensen zijn op dit forum die hiervan gebruik willen of hebben gemaakt? Of misschien zijn er anderen die mij kunnen helpen? Ik ben namelijk benieuwd of je ook voor deze categorie een assessment moet worden gedaan? En of het puntensysteem (in dit geval 100 punten) ook geldt
Ja, wij zijn bezig met een 176, de aanvraag is, door M2A, ingediend op 05-05-2008.
Ik heb een skills assessment laten doen (bij de TRA), die heb je nodig voor je punten
Het puntensysteem, inderdaad 100 punten, dus die zal je moeten halen.

- Ten tweede vroeg ik mij af wanneer je je (general/academic) IELTS niet haalt of je dan kan opteren voor een tweede kans?
En een 3e en een 4e en een.........

- Ten derde, is er een 'controle-punt' ingebouwd bij DAIC, bijv. als je al niet voldoet aan de basisvoorwaarden dat je NIET verder kan met de hele aanvraag zodat dat je veel geld zal besparen? Want terugkrijgen bij een uiteindelijk afwijzing krijg je je geld niet...
Nee, dus als je het niet vertrouwd moet je er niet aan beginnen :evil:

Nee hoor, grapje.
Als je niet zeker van je zaak bent, zou ik eens een buro laten kijken naar jouw situatie (ik lees net dat je al eens contact gehad hebt met Buysse?).

Of je geeft hier wat meer details over je opleiding, dan krijg je vast een hoop goede adviezen.

Maar op jouw jonge leeftijd voor een 176?
Kan jij niet voor een 175 gaan dan?

Bart (een streekgenoot)

Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie!

Ik zal inderdaad mijn postjes in een draadje zetten en niet in twee  :wink:. Hoe dan ook, ik dacht inderdaad te gaan voor een 176 ipv 175 omdat ik dan (denk ik) meer kans maak. Met name doordat ik een NZ-nichtje daar heb wonen die mij kan en mag sponsoren. Waarom zou jij kiezen voor een 175, daar ben ik wel benieuwd naar  :roll:.

Mijn achtergrond is dat een afgeronde HBO-MER ofwel Bachelor's degree in Economics zoals dat zo mooi heet. Deze heb ik gehaald in 2003 en ben fulltime gaan werken in 2004.

Ik ga in ieder geval even contact opnemen met move2australia.com.au, hoor daar veel goede geluiden over....ben benieuwd naar je reply.

Gr.

Peter

TRA = Trades Recognition Australia, voor mij (Metaalbranche) de assessing authority.

Waarom 175 ipv 176?
Het scheelt je gewoon wat extra uitzoekerij, je sponsor moet ook formulieren gaan invullen.
Jij redt het vast wel met een 175, je hebt voor je leeftijd in ieder geval 15 punten meer dan ik :oops:.

Bart (misschien moet je even vragen of de 2 draadjes ge-merged kunnen worden?)

hoi, hier nog een setje 176-gers die ook worden gesponsored door familie.

100 pnten (pass) dien je inderdaad te hebben (bij 80 kom je 2 jaar in de pool). Assesment van je beroep dient plaats te vinden (zie volgens mij booklet 6). IELTS mag je zo vaak doen als je wilt (als je maar je centjes blijft storten.....) en je kunt je aanvraag indienen zonder dat je aan al je basisvoorwaarden voldoet (Zonder je IELTS diploma kun je bijv. al je aanvraag indienen).

Wij wachten nu al sinds 18nov07 op een case officer...help aub even duimen!

ps: Tweety gaat ook op een 176, maar niet door familie gesponsored.

Hee Bart,

De 175 is inderdaad ook een optie, ik heb vandaag een mailtje terug gehad van move2australia en Rob Breumelhof begint over de 175 dus daar zijn blijkbaar inderdaad ook kansen... :lol:!

Ok, dan weet ik ook weer waar dat voor staat, TRA...maar daar heb ik niks mee te maken denk ik m.b.t. mijn werkervaring.

Ernie,

Ook bedankt voor je antwoorden en daarmee bevestiging van wat ik al dacht. Ik heb Tweety inmiddels ook benaderd inderdaad.

Ik hou je op de hoogte in ieder geval!

Gr.

Peter

Back