Sponsorship aanvraag: Hoe lang duurt goedkeuring?

Hi all,

Wij zijn bezig met een 457 visum, maar het bedrijf moet zijn sponsorship opnieuw aanvragen (was verlopen). Ze willen alles in 1x indienen, dus sponsorship, nomination en ons persoonlijke visum. Hoewel goedkeuring van de laatste volgens berichten op dit forum heel snel kan gaan,vraag ik mij af of dat ook geldt voor het sponsorship en de nomination. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet, Marlous
 
kan dagen kan weken zijn, de algemene opmerking is dat het geen maanden duurt. Zoek even op het forum voor verdere info! Maar je moet vooral geduld hebben....je bent van immi afhankelijk en dat zul je weten ook :p
 
Ik ben zo slecht in wachten :eek: Visum is overigens nog steeds niet ingediend, iedereen schuift elkaar de verantwoordelijkheid toe waardoor er nu nog twee super simpel te verkrijgen documenten al 4 weken op zich laten wachten (berekening bruto salaris en verklaring van Bupa). Ik wil graag nog met mijn nichtje en neefjes in de herfstvakantie een paar dagen weg, als afscheid, maar ben dus heel bang dat dan net het visum wordt goedgekeurd:confused:
Mijn vriend probeert deze week voor elkaar te krijgen dat het visum eindelijk wordt ingediend maar mocht dat weer niet lukken dan ga ik gewoon iets boeken voor de herfstvakantie. Wacht het bedrijf ook maar even op ons:D
 
Tuurlijk kun je toch zeker wel op vakantie met je familie? Dat hangt toch niet van de toekenning af, of zijn jullie dan ineens weg? Wordt nog even zoeken op zo'n korte termijn voor een betaalbaar ticket voor jullie.
Geduld, daar begint iedere visum aanvraag mee. Daar hebben wij allemaal mee te maken (gehad) daarna is alles een stuk rustiger. De verklaring van BUPA kun je overigens zelf aanvragen bij ze. Dat sturen ze standaard mee met de papieren als je de verzekering afsluit. Precies zoals immi het wil hebben.
Maar ja als zij niks doen, kunnen jullie wachten tot je een ons weegt.....maar dat duurt wel even hoor. Gewoon blijven vragen, mailen, bellen enzovoort. Of via de tussenpersoon als je die hebt.
Zoals ik het begrijp, hebben jullie te maken met een typisch gevalletje Australische mentaliteit :p wen er maar aan. Graag of niet....
 
Dit blijkt toch meer een gevalletje van een slome HR-manager in Nederland te zijn :eek: De dame in kwestie is slecht in delegeren dus alles blijft op haar bureau liggen. BUPA gaat ook via haar dus zij moet de verklaring opvragen. Mijn vriend heeft zichzelf voorgenomen deze week elke ochtend bij haar kantoor binnen te lopen om de druk op te voeren :mad:

We zijn wel voorbereid op 'direct' vertrek, al duurt het in ieder geval minimaal een week na goedkeuring voordat het verhuisbedrijf kan gaan inpakken. Aan de andere kant denk ik 'laat hen ook maar even wachten, ze hebben ons ook lang laten wachten'. Die paar dagen vakantie kunnen er dan ook nog wel bij. Over vliegtickets maak ik mij niet zo heel druk, dat is voor kosten van het bedrijf:p We kijken dus nog even deze week aan, misschien is de dame in kwestie ineens super vlug en wordt de boel toch deze week ingediend. Zo niet, dan ga ik einde van de week heerlijk nog een paar daagjes Disneyland boeken (nog even kind zijn voordat we naar de grote boze andere kant van de wereld gaan verhuizen ;)).

Ik lees trouwens wel vaker over die Australische mentaliteit op het forum....dat zal nog een uitdaging voor mij worden! :confused:
 
Onze 457 is vandaag goedgekeurd! Dus het heeft voor ons een week geduurd (Afgelopen vrijdag gelodged).
Mijn werkgever had een migration lawyer voor ons ingehuurd en had de eerste 2 maanden verzekering al voor ons geregeld.

Ik ben exempt voor de engels test, dus hoefde alleen werkgevers getuigschriften, de-facto relatie bewijs en een vragenlijst in te sturen.
 
Wow, mooi geregeld @Marco ! Wanneer gaan jullie op het vliegtuig? Wij kregen gisteren te horen dat het sponsorship en de nomination al zijn ingediend maar wanneer dat precies is gebeurd wist diegene weer niet:confused: Men blinkt uit in communicatie :D

Dus nu alleen nog ons persoonlijke visum (maar we wachten nog steeds op een reactie van de verzekering...)
 
Wow, mooi geregeld @Marco ! Wanneer gaan jullie op het vliegtuig? Wij kregen gisteren te horen dat het sponsorship en de nomination al zijn ingediend maar wanneer dat precies is gebeurd wist diegene weer niet:confused: Men blinkt uit in communicatie :D

Dus nu alleen nog ons persoonlijke visum (maar we wachten nog steeds op een reactie van de verzekering...)

We hebben nog geen vlucht geboekt maar dit zal waarschijnlijk het laatste weekend van november worden.
Laten we hopen dat jullie visum net zo snel gaat als het onze na het indienen.
 


OFX
Back
Top