Sponsorship, Skills Visa en werkervaring in Australie

opasveer

New Member
Hallo allemaal,

sinds kort zijn wij ons aan het orienteren op het emigreren naar Australie.

Dit is een langgekoesterde wens van mijn vrouw en ik heb dit enige jaren geleden overgenomen.

Mijn werkgever heeft meerdere kantoren in Australie (o.a. Sydney, Melbourne) en nu wil ik probren om een aantal maanden werkervaring op te doen in Sydney om zo te zien of het daadwerkelijk is wat wij ons ervan voorstellen.

Wat ik mij echter afvraag is of het nu ook makkelijker wordt om een visum te krijgen. Ik kan nl. een transfer aanvragen naar onze vestiging in Sydney en zag dat je extra punten krijgt voor werkervaring in Australie.

Het gaat overigens om een ICT bedrijf en ik ben daar werkzaam als ontwikkelaar (staat op de lijst voor 60 punten).

Heeft iemand hier al ervaring mee of is iedereen blanco vertrokken naar Australie?

Hallo,

Lijkt me ideaal als je werk in Oz via je werkgever kunt regelen! Perfect als proefperiode! Ken natuurlijk je situatie niet maar als je 6-12 maanden hier kunt werken, kun je voor jezelf een goed beeld vormen of je hier langer wilt blijven (tuurlijk!).
Werkervaring in Oz levert zeker meer punten op en mijn (ICT) ervaring is ook dat als je hier gewerkt hebt het ook makkelijker praat bij sollicitaties mocht je willen verkassen.

Succes!
Jan

Jan,

bedankt voor je snelle reactie.

Het idee is om 2 keer gedurende 3 a 4 maanden te werken. Nu heb ik al begrepen dat kortere opdrachten lastig zijn in Sydney (ze houden blijkbaar van lange trajecten) dus heb ik voorgesteld om te kijken naar een langere periode met tussendoor een trip terug naar huis (i.v.m. kinderen van 1 en bijna 4 jaar).

Mijn bedrijf heeft een aantal procedures hiervoor en er zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van de duur (short term, medium term en permanent) waarbij verschillende voorwaarden gelden.

Voor mij is het belangrijkste dat ik gedurende een dergelijke periode rustig de verschillende suburbs kan bekijken en te weten kom wat ik zou gaan verdienen (uitgangspunt werkgever is niet meer maar ook niet minder dan nu) en een beeld krijg wat je hiervan overhoud (ik heb bijv. geen idee hoeveel belasting je betaald).

Een sponsorship is dus niet het probleem, eerder om een op project ingezet te worden.

Als alles goed gaat willen we over een jaar of 2 dan permanent verhuizen. Ik zal dan eerst gaan om alles op te zetten en daarna kunnen mijn vrouw en de kids overkomen (ik heb begrepen dat ze dan kunnen meeliften op mijn visum).

Ik ben dus contractor in de ICT en kortere projecten is best wel veel gevraagd. 6 maanden is heel normaal.

Je vrouw en kids kunnen ook op een sponsorvisum meeliften hoor! Dat wist ik vorig jaar ook niet. Mijn vrouw zat hier op een Working Holiday visum en toen gaf het recruitment agency aan dat zij gewoon mee mocht liften  :) Alleen ook even net zoals mij een chest x-ray doen en aantonen dat we al langere tijd bij elkaar zijn en dat was het.

Over belasting zijn wel topics te vinden op dit forum

Back