sponsorship toegekend en dan??

ray136

New Member
Hoi,

Morgen krijgen wij bericht of een bedrijf ons kan sponsoren. Nu is mijn vraag hoe het dan verder aan te pakken.
Voor zo ver ik weet moet eerst het bedrijf aanvragen om te mogen sponsoren en daarna moeten wij zelf een application doen via internet.

Kan iemand zeggen of dit inderdaad zo is en misschien wat meer informatie geven over hoe dit aan te pakken en de duur van zo'n aanvraag?

Alvast erg bedankt!!

hey Ray,

Je kan misschien vragen of het bedrijf dat je wil sponsoren je een handje kan helpen met je aanvraag.
In mijn geval heb ik mijn aanvraag naar het bedrijf gestuurd die me wil sponsoren en vervolgens hebben zij alles tegelijkertijd ingediend uitgezonderd de chest x-ray die de dokter verzegelt moest opzenden.

mvg,        Nico***

Ik sponsor dat bedrijf ook regelmatig!

...of ga je niet bij VB werken?  :grin: :grin: :grin:

Hoi Nico,

Bedankt voor de info, misschien wel een goede optie.

Hoi Joep,

Nee, het is niet VB :grin:, maar als we gaan dan ga ik ze hoogstwaarschijnlijk ook sponsoren!

Hoi Joep,

Was nog even verder aan het lezen en zag dat jullie in Brisbane wonen en dat je (net als ik) een hobby-fotograaf bent. Ook wij willen uiteindelijk als wij onze vaste verblijfsvergunning hebben in de omgeving van Brisbane ons gaan vestigen. Kan je iets vertellen over wat voor een werk je daar doet en hoe het staat met de werkgelegenheid in die omgeving?

Alvast bedankt!!

Grt, Remon :up:

Hoi Ray

Om wat voor sponsering gaat het? Wij zijn ook gesponsord door het ziekenhuis waar Jan werkt. Wij hebben een PR visa subclass 120.
Het ziekenhuis vroeg de sponsering aan bij de Immi, toen deze rood licht gaven konden we alles opsturen zowel de medicals als bewijs van goed gedrag ,IELTS en alle papieren . We kregen precies gemaild wat we moesten doen. Duurde toen 3 maanden voordat we een case officer kregen, dit was wel nadat we een paar keer gemaild hadden en gebeld. En een maand daarna kregen we onze visa.
Succes ermee.

Groet Erna

[quote author=ray136 link=topic=6708.msg83900#msg83900 date=1173608542]
Hoi,

Morgen krijgen wij bericht of een bedrijf ons kan sponsoren. Nu is mijn vraag hoe het dan verder aan te pakken.
Voor zo ver ik weet moet eerst het bedrijf aanvragen om te mogen sponsoren en daarna moeten wij zelf een application doen via internet.

Kan iemand zeggen of dit inderdaad zo is en misschien wat meer informatie geven over hoe dit aan te pakken en de duur van zo'n aanvraag?

Alvast erg bedankt!!

[/quote]
Hi Ray

Klopt, je hebt het hier over een nominatie die aangevraagd moet worden door het bedrijf.
De bedrijfs-administratie zal je vragen een aantal gegevens naar hen toe te mailen (paspoortnummer, geldigheid, datum issue en expired, persoonlijke gegevens) waarna ze een nominatie kunnen aanvragen bij de DIMA.
Zijn er mensen dependent op je visa dan moet je die gegevens ook meesturen.

Zodra de nominatie erdoor is krijg je van het bedrijf een nummer dat je moet invullen op je eigen applicatie formulier.

De kosten hangen af van het type sponsorship dat je hebt. Ik heb een 457 visa en dat kosste $120 als ik me niet vergis.
Nu ben ik net genomineerd voor een 856 visa en dat kost $1990.

Veel succes

groet,
Annelies

Het bedrijf kan de n 

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

Het gaat om een 457 sponsor visa, maar we hebben nog niets gehoord. We nog wel een paar dagen rustig af.  :|

Back