Sponsorship

Ingriddv

Member
Heeft iemand ervaring met het voldoen aan de voorwaarden voor het sponsorship wanneer je Australische partner samen met jou in Nederland woont? Mijn man is namelijk bijna 10 jaar geleden voor mij naar Nederland verhuisd en nu hebben we besloten om terug te gaan. Echter wij hebben allebei natuurlijk nog geen werk of woonruimte in Australië.

Hi Ingrid,
ik ben 2 jaar geleden op een partner visum naar Australie gekomen,
wij woonden eerst in Nederland, maar mijn partner had teveel heinwee en is terug gegaan, ik heb toen onmiddelijk de visum procedure opgestart en kon na ongeveer 5 maanden m'n visum ophalen, ben uiteindelijk iets later gegaan, omdat mijn huis nog niet verkocht was.
in de tussen tijd had Pamela een baan, en ze had nog haar eigen huis in Australie.
Waarschijnlijk niet echt vergelijkbaar, maar als je baan kansen in Australie goed zijn, denk ik niet dat er veel problemen zijn.

succes Johan

Bedankt voor je antwoord. Mijn man heeft inderdaad geen huis meer in Australië en is al wat langer in Nederland, maar verder is je verhaal niet heel anders. Ook hij heeft heimwee en denkt er zelfs aan om al eerder dan mij die kant op te gaan. Ik heb mijn CV op seek.com.au gezet en had binnen een week al een email van een headhunter, dus ik denk dat ik wel een baan ga vinden (nu moet de ambassade daar natuurlijk ook van overtuigd zijn...). Had jou vrouw al wel een baan in Australië toen jij je visum aanvroeg en/of is deze baan dan ook meegenomen in de visum procedure? En net als jij verkopen wij een huis in Nederland, heb jij dit ook nog gebruikt voor je visumaanvraag?

Even uit m'n hoofd, maar volgens mij wegen ze niet zo zwaar aan opleiding/werk/bezit als je een Partner Visa aanvraagt. Ik kan me zelf eigenlijk niet herinneren dat ze meer vroegen dan wat je baan op dat moment was, er werd geloof ik niet gevraagd naar wát je verdient en of je een huis enzo bezit.

Dat je relatie 'genuine' is is het belangrijkst en dat lijkt me in jullie geval wel goed te zitten, na 10 jaar samen
afro.gif

Kooka heeft gelijk. Voor een spouse visa is het vooral belangrijk dat je relatie 'echt' is. Toen ik indertijd aan de immigratiedienst dezelfde vraag stelde zeiden ze dat opleiding / baankansen geen invloed hebben,
Verder zaten we zo'n 8 jaar gelden in ongeveer dezelfde situatie als jou Ingrid en het krijgen van een visum was geen probleem.

Hi Ingrid,
in antwoord op je vragen. We hebben alle relevante informatie meegegeven met de visum aanvraag, zoals de mogelijke verkoopwaarde van m'n huis, Pamela had nog geen baan op het moment van de aanvraag, maar haar Australische werkervaring hebben we wel opgegeven.
Inderdaad, het grootste gedeelte ging er over, dat onze relatie echt is, maar zo te horen is dat geen probleem.
Probeer wel zoveel mogelijk bewijs daarvoor te verzamelen, zoals gezamelijke bankrekening en alles wat maar een beetje officieel is met beide namen erop, verklaringen van australische kennissen/familie die jullie relatie bevestigen, etc.
Zoek even op dit forum op spouze visum, wat er allemaal gevraagd kan worden.

groetjes Johan & Pamela

Ondanks dat mijn man in Nederland woont en geen baan of huis is Australie heeft, heb ik vandaag het verlossende bericht "VISA GRANTED" gekregen. En dat al na iets meer dan 3 maanden wachten! :grin: Mijn dag kan niet meer stuk!

Back