(sport)fietsen per schip of mee per vliegtuig?

lindapinda

New Member
hi!

Wij bezitten twee crossroad- fietsen waar we  de afgelopen maanden best veel aan hebben ge-upgrade. Ze zijn dus  qua geld  best wat waard maar  hebben zeker ook emotionele waarde gekregen . We willen dus echt ervan verzekerd zijn dat ze heel aankomen in Aus.
Nu vroegen we ons af wat nu het beste was om te doen: mee per viegtuig (excess bagage) of mee per schip met de andere inboedel.

Wat zijn jullie ervaringen en wat is de beste oplossing? :|

thanks at forehand

linda en phil

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel mensen gesproken die per vliegtuig hun fietsen naar Cuba meenamen om daar te gaan fietsen. Ze hadden een harde, speciale fietsenkoffer waar ze precies inpasten. Ik geloof dat de meerprijs wel meeviel.
Het alternatief is maanden wachten op de container met je fietsen, dus als je dat niet erg vindt......

Bart

Mee eens, als je ze in het vliegtuig meeneemt heb je gelijk een vorm van vervoer (wel een helmpje regelen). Wij hebben hier fietsen gekocht en zijn er heel blij mee. Hoewel de meerderheid van de bevolking ons verbaasd aankijkt - ze vinden ons of gek of vinden ons bikkels. Ik heb mijn saxofoon in de container meegenomen. Ging verder prima. Maar heb in de eerste maanden een sax moeten huren omdat mijn eigen er nog niet was. Volgende keer gaat ie met het vliegtuig mee :D. Ik vind het niet meer waard om er zo lang op te wachten. Kortom, goed schoon(laten)maken en hup in het vliegtuig :D:up:

Even een vraag tussendoor. Waar kan ik info vinden wat betreft spullen meenemen in het vliegtuig, buiten de koffers om. Ik denk namelijk aan het speelgoed van de kinderen.
:fish:

Ik neem aan dat je in de handbagage bedoelt, dus om de kids tijdens de vlucht bezig te houden?
Moet geen probleem zijn, zolang het maar binnen de normale afmetingen voor handbagage blijft. En de speelgoedpistooltjes liever thuis laten ;)

Eigenlijk zit ik meer te denken aan de playmobil en de garage met autootjes, Dus het wat grotere speelgoed wat helaas niet in de handbagage meekan, maar waar ze nu wel heel veel mee spelen.

Nee dat soort speelgoed zullen ze iig niet als handbagage zien, dus zal je niet mee kunnen nemen.

Is het niet zo dat je extra kan betalen voor bagage in het ruim van het vlliegtuig?

Ja klopt. Ik weet het iig van Singapore airlines dat je 55 euro betaalt voor 10 kilo extra over gewicht. Ik dacht eigenlijk dat je meer bedoelde over groter speelgoed meenemen in het vliegtuig zodat de kinderen zich kunnen vermaken. Was erg vroeg vannochtend :-D

volgens mij kun je het speelgoed ook per excess baggage meenemen

http://www.excessbaggage.nl/index.php?lang=nl

linda

Wij hebben afgelopen zomer de fietsen in het vliegtuig meegenomen met malaysia Airlines.
Bij bijna alle maatschappijen mag je gratis de fietsen mee nemen. Je krijgt dan 10 kilo extra bagage ruimte. Dit geldt alleen voor sportartikelen.
Bij meenemen van kleding etc dan geldt dit niet en moet je extra bagage bijkopen.
Je moet wel altijd toestemming vragen om de fietsen(of surfplank) mee t emogen nemen.

Op Schiphol zijn KLM fietsdozen te koop. Kosten wel 20 euro en een alternatief is bij een fietszaak een fietsdoos op de kop te tikken. Houdt er rekening mee dat je fiets samen met doos wel 15 kilo is en dan hou je nog maar 15 kilo over voor de rest. Heb je een zware fiets dan zit je al guaw op 18- 19 kilo.
Voor Australie zijn ze erg streng in hoe de fiets eruit moet zien. SCHOON dus en nieuwe buiten bandjes is het overwegen waard (zo streng)
Met het vliegtuig worden fietsen niet zeer voorzichtig vervoerd. Ik denk in een container staan ze veiliger. Ik denk dat ik al wel 8x fietsen vervoerd hebt tijdens het vliegen. Het is wat onhandig, geklooi met die dozen, kleine dingen die stuk kunnen gaan, MAAR....er is niets fijner dan in de nieuwe omgeving te kunnen fietsen.
Een stad verken je toch het best op de fiets... en mountainbiken en ....
de keus aan jou,
groet Ingrid

Bedankt voor de tips

we hebben uiteindelijk de fietsen per container meegegeven, bij de andere inboedel.
Phil heeft op zn werk een houten kist op de kop kunnen tikken (zaten ooit oude servers in) en daar hebben beide fietsen ngedaan. (helemaal uit elkaar gehaald)
In eerste instantie hadden we inderdaad twee dozen bij klm gekocht, maar uiteindelijk hadden we het gevoel dat die niet veilig genoeg zouden zijn voor onze dierbare tweewielers. Excess bagage was ook niet echt voordelig wat dat betreft. Qua aantal kilos meeberekend met normale bagage ook niet echt voordelig. Moesten al 6 koffers meenemen!
Anyway, de fietsen zijn  inmiddels op weg (of eigenlijk nog in de loods) en a.s maandag gaan we zelf!

linda

zijn die fietskoffers ook in verschillende maten te verkrijgen?
zo ja, enig idee wat een kleine fietskoffer kost?

:fish:

Back