sporten

Martin B

New Member
Kan iemand mij vertellen of er ook inline skate hockey is? >>> In Adelaide.
Zo nee, wat voor active sports zijn er daar te doen?

Vast bedankt.

Martin
 
Kan je je als recreatief atleet die competitie wil doen makkelijk inschrijven in een zwem- of triathlonclub? Of is dat voornamelijk voorbehouden voor professionele atleten?
 
Geen probleem hoor, triathlon is zeker hier in QLD best wel populair en er zijn clubs en wedstrijden op elk niveau. Zie bv. http://usmevents.com.au/series/qts/home.cfm En zwemmen is nog veel populairder...
 
nog even over in line skaten
aangezien de wegen best wel heuvelachtig zijn dacht ik eerder aan het park
is het toegestaan of hebben ze daar ook regeltjes voor  :wink:
 
Denk er wel om als je al in Nederland bij een (wedstrijd)zwemvereniging was aangesloten en een startnummer hebt/had, je een 'no-drug"verklaring van de KNZB en van je vereniging dient mee te nemen, anders mag je geen wedstrijden zwemmen en zelfs niet trainen.

Mariette
 
Wow, tof om horen dat triathlon zo populair is in QLD! Hier in Belgie is triathlon nog redelijk klein al is het de laatste jaren wel aan een opmars bezig. Ik zal blijkbaar mijn favoriete sport kunnen blijven beoefenen. Moest je nog website (of links er naar toe weten) dan mag je mij die altijd bezorgen.

Ik heb geen flauw benul van het sportbeleid in Australie, maar aangezien er veel goede sporters voortkomen uit dat land veronderstel ik dat ze toch meer sportminded zijn dan hier  :)

Is het eigenlijk duurder dan om u aan te sluiten bij een sportclub?
Hebben ze in Brisbane veel zwembaden waar je echt kan trainen (i.t.t. spelen) :) en zo ja, is het duur om baantjes te trekken?
Hoe fietsvriendelijk is (de omgeving) van Brisbane?
Zijn er atletiekpistes of bossen waar er als recreant kan gelopen worden?
 
Hoi

Nou voor zwemmen zit je in Qld wel goed!! Zwemstaat van Oz. (ja ik weet dat NSW en WA ook erg goed zijn)

Sidonia
Zwemfanaat
 
[quote author=Brecht G link=topic=5424.msg72043#msg72043 date=1159344144]
Ik heb geen flauw benul van het sportbeleid in Australie, maar aangezien er veel goede sporters voortkomen uit dat land veronderstel ik dat ze toch meer sportminded zijn dan hier  :)
[/quote]IMHO, Australie is het meest sportgekke land ter wereld, erger dan de USA...
Hebben ze in Brisbane veel zwembaden waar je echt kan trainen (i.t.t. spelen) :) en zo ja, is het duur om baantjes te trekken?
Ja hoor, genoeg zwembaden hier waar je normaal baantjes kunt trekken. Kost meestal iets van 4 of 5 $.
Hoe fietsvriendelijk is (de omgeving) van Brisbane?
Brisbane claimt een fietsvriendelijke stad te zijn, maar het is absoluut niet te vergelijken met wat men in NL fietsvriendelijk zou noemen. Een paar fietspaden die door een park zigzaggen is leuk voor de zondagochtend, maar het is er niet echt op ingericht om op je fiets naar het werk te gaan. Alles is afgesteld op autoverkeer, en de meeste fietspaden zijn vaak als een "after thought" aangelegd, en dus zodra het even lastig wordt qua ruimte, houdt het fietspad simpelweg op en moet je het zelf maar uitzoeken. Besluit je dan maar op de rijweg te gaan fietsen, hou er dan wel rekening mee dat de meeste automobilisten hier absoluut niet aan fietsers gewend zijn en dus absoluut GEEN rekening met jou zullen houden. Maar je mag wel legaal op het voetpad fietsen als je maar voorrang geeft aan de voetgangers (die overigens daarom niet snel uit de weg zullen gaan, ook al gebruik je je bel...). Buiten de stad zijn de meeste wegen wel breed genoeg om redelijk veilig een tochtje te kunnen maken, al moet je wel beter opletten dan in NL: op het verkeer en op gaten in het wegdek, met name langs de rand waar je normaalgesproken fietst.
Zijn er atletiekpistes of bossen waar er als recreant kan gelopen worden?
Ja, er zijn zat sportclubs en universiteiten met atletiekbanen, en legio parken met wandel/jogpaden. Toohey forest en met name Southbank en omgeving zijn hiervoor erg populair.
 
Wauw, super!!! Ik zie het al helemaal zitten...  :up:

Is het eigenlijk goed te doen om te fietsen/lopen in de omgeving van Brisbane? Ik bedoel dan qua temperatuur enzo. Ik meen verstaan te hebben dat het best nogal eens warm kan zijn daar.  :? Hier wordt al afgeraden om zware inspanningen te doen als het warmer is dan 25°C. Of verklaren de Aussies je dan ook voor zot als je met zo'n temperaturen buiten sport?  :-D


Groetjes,
Brecht
 
[quote author=linda link=topic=5424.msg68637#msg68637 date=1156247870]
maar je kan hier wel goed speedpunniken  :p
[/quote]

heb je hier misschien een adres van in de buurt van noord brisbane? kon op google niks vinden! :blond:
 
Hoi Brecht,

Ik zie zat mensen joggen e.d. op het heetst van de dag (ook in de zomer). Ik snap dat niet; zelf sport ik 's ochtends vroeg (al is het in de zomer dan ook al flink warm!) of 's avonds om een uurtje of 8/9. En dan is het goed te doen (alleen als het die dag 38 graden is geweest met 90% luchtvochtigheid...)

Dus qua temperatuur is het best te doen. Zelf vind ik de heuvels hier meer een 'probleem'... dacht na 1,5 jaar er wel aan gewend te zijn maar zowel met fietsen als met lopen zit ik toch wel te puffen op die venijnige heuveltjes hier... Nou ja: heuveltje af is natuurlijk wel weer relaxed  :wink:

Cheers,
Jan
 
[quote author=Brecht G link=topic=5424.msg68891#msg68891 date=1156424469]
Kan je je als recreatief atleet die competitie wil doen makkelijk inschrijven in een zwem- of triathlonclub? Of is dat voornamelijk voorbehouden voor professionele atleten?
[/quote]

Je kan je natuurlijk ook meteen op de 'iron man' competitie storten!

Kun je aan competities het hele land rond meedoen. Ook voor de fun.

Inacar
 
Aansluitend op Martin en Mama Kristien, ik ben ook een "inline-skater" en wil mn skates echt meenemen :lol:.
In NL skaten we meestal in een park en doen we aan streethokey. In NL is dit skaten een enorme hype, kan me bijna niet voorstellen dat het ook niet in andere landen hot is.

Hoop wel een park of parkeerplaats te vinden in Aus waar we lekker kunnen skaten.

Groetjes
Barbara
 
Denk dat je je wel kunt uitleven op de parkeerterreinen van scholen en universiteiten tijdens het weekend. Heb je het lekker voor jezelf, samen met alle tieners op skateboards....

Inacar
 
Oh jewel hoor, ik kijk alleen vanachter mijn bueau uit over een uitgestrekte halflege parkeerplaats en heb zelf vaak gedacht dat ik eens tijdens een weekendje langs zou moeten komen om wat rond te crossen op skates.
Je zou hier aardig wat rondjes kunnen doen, zonder iemand tegen te komen. En dat is in park wel ander tijdens het weekend...

Maar blijf tijdens weekenden eigenlijk liever zo ver mogelijk bij werk vandaan....

Sport ze!
Inacar
 
Back
Top