Spouse defacto visa

Jerone

New Member
Een goededag iedereen,

Nou mijn aanvraag voor het Spouse Defacto Visa is in goede orde ontvangen in Berlijn. Afgelopen zaterdag de ontvangst bevestiging ontvangen en een file number :D .

Is het nu zo dat de ambassade mij gaat bellen wanneer er vragen zijn?! Is het waar dat er echt 3 tot 4 maanden gewacht moet worden?! Of zijn er ook aanvragen bij die het visum eerder krijgen?!

Ben in iedergeval ontzettend blij dat alles loopt.

We wachten geduldig af, althans dat proberen we.... :?

Groetjes,

Jerone

hoi jerone,

veel geluk gewenst....

voor mij is het donderdag 11 weken geleden dat ik mijn aanvraag voor een pros.marriage visa heb verstuurd naar berlijn en ik wacht nog steeds...

heb eind augustus een keer gebeld en toen werd me verteld dat het nog niet in behandeling genomen was en drie weken geleden nog een keer (ja, ik weet het, je wordt geacht niet te bellen, maar ben erg ongeduldig en ongelukkig hier zo zonder vriendje-lief). het meisje aan de telefoon zei dat ze wel eens van een versnelde procedure gehoord had waarbij je een telefonisch interview kreeg en vroeg of ik dit misschien wilde. JA natuurlijk - nou, ze heeft mijn gegevens genoteerd en zou het doorgeven aan de persoon die mijn aanvraag in behandeling had/zou nemen, maar nu, drie weken later, nog niets gehoord.
leek me achteraf ook niet erg logisch - om een interview te doen zullen ze toch mijn dossier door moeten nemen en wat is dan het probleem om het visum wel of niet toe te kennen....waarom dan nog een telefonisch interview...maar goed...

misschien, als dit je allemaal te lang duurt, is het een idee om toch te proberen om naar berlijn te gaan voor een persoonlijk interview - iedereen op deze site die dat gedaan heeft, had op dezelfde dag nog het visum...misschien het overwegen waard!

succes!

groetjes, tanja

titatanja said:
hoi jerone,

veel geluk gewenst....

voor mij is het donderdag 11 weken geleden dat ik mijn aanvraag voor een pros.marriage visa heb verstuurd naar berlijn en ik wacht nog steeds...

heb eind augustus een keer gebeld en toen werd me verteld dat het nog niet in behandeling genomen was en drie weken geleden nog een keer (ja, ik weet het, je wordt geacht niet te bellen, maar ben erg ongeduldig en ongelukkig hier zo zonder vriendje-lief). het meisje aan de telefoon zei dat ze wel eens van een versnelde procedure gehoord had waarbij je een telefonisch interview kreeg en vroeg of ik dit misschien wilde. JA natuurlijk - nou, ze heeft mijn gegevens genoteerd en zou het doorgeven aan de persoon die mijn aanvraag in behandeling had/zou nemen, maar nu, drie weken later, nog niets gehoord.
leek me achteraf ook niet erg logisch - om een interview te doen zullen ze toch mijn dossier door moeten nemen en wat is dan het probleem om het visum wel of niet toe te kennen....waarom dan nog een telefonisch interview...maar goed...

misschien, als dit je allemaal te lang duurt, is het een idee om toch te proberen om naar berlijn te gaan voor een persoonlijk interview - iedereen op deze site die dat gedaan heeft, had op dezelfde dag nog het visum...misschien het overwegen waard!

succes!

groetjes, tanja

Hoi Tanja,

Nou dat is nou niet echt wat ik wilde horen. Maargoed, ik weet zeker dat ik het krijg. Mijn aussiegirl was in Nederland van de zomer en toen wisten we eigenlijk nog niet dat we voor een interview naar Berlijn konden. Helaas moest zij weer terug naar Australia en was naar Berlijn gaan geen optie meer.

Jou situatie is ook om gek van te worden zeg. Jij bent tenminste al 11 weken verder en volgens mij kan jij je visa wel verwachten binnenkort.
Als jij het visum krijgt, in welke staat ga je dan wonen? Ik ga in NSW aan de Central Coast wonen.

Jij ook veel succes en geluk toegewenst.

Groetjes,

Jerone

hoi jerone,

ik ben er nog steeds niet achter of het kan - een interview in berlijn als de ene partner in oz is en jij hier - mijn lief is namelijk ook gewoon in australie nu.
maar als je niet zo lang wil wachten als ik is het misschien toch een goed idee om eens te informeren of dat een mogelijkheid is.....van rotterdam of niederrhein (in duitsland - weet niet waar in nederland je ergens woont) is een ticket vrij goedkoop - en ik weet zeker dat het beter is voor je gemoedsrust....

ik hoop toch nog in december te vertrekken en ga dan in perth wonen.

succes en houd ons op de hoogte!

groetjes, tanja

hoi, hoi

als het goed is wordt er in de ontvangstbevestiging vermeld hoe de procedure zal verlopen..(en de daarbij behorende contactmomenten)
En zij vragen wanneer zij extra info nodig hebben..je krijgt vanzelf bericht..

ik kreeg in ider geval een emailadres vermeld waar ik met vragen terechtkon. Al snel kreeg ik ook een casemanager...en deze mocht ik gewoon bellen!Dit vermelde hij in elke correspondentie..
Wanneer je brieven of emails stuurt, vermeld altijd je naam, geboortedatum en filenumber
Ik vond dat het onwijs meeviel qua formaliteit en vond de ambassade in berlijn best casual..

liefs lindapinda

Back