Spullen laten overkomen

Mark B

New Member
Hallo,

Ik woon en werk nu al een klein tijdje in Australie. Dankzij mijn werk kon ik af en toe wat prive spullen mee laten verschepen in vrachtcontainers die mijn bedrijf naar Australie stuurde.
Nu heb ik nog aardig wat kleine spullen zoals 2 fietsen die ik wil verschepen.
Mijn vraag is nu of Customs in Australie moeielijk gaat doen als ik spullen laat overschepen en mij Tax laat betalen over fietsen die ik al jaren in bezit heb.

Groeten Mark

ps Komt er iemand uit de buurt van Boonah, QLD

Ik denk het niet Mark,

Ik neem zelf ook mijn fiets mee, en als je ze al jaren in je bezit hebt dan kan je ze volgens mij gewoon op laten sturen. Zorg er wel even voor dat je een fietshelm hebt. Het is verplicht in Australië. En verder dat ze echt BRANDSCHOON zijn. Zoals je misschien wel weet kunnen ze al een boete berekenen als ze ook maar een grasspriet vinden. "Soil" mag niet worden ingevoerd in Australië.

Hoe dat is als je al in Australië woont weet ik niet maar fietsen op zich kunnen gewoon er naar toe gestuurd worden. Op dat douane formulier moest ik alleen artikelen aangeven die ik korter dan 12 maanden in mijn bezit had.
Misschien kan je hiervoor een verhuisbedrijf bellen. Die weten vast hoe dat zit en berekenen over telefoongesprekken gelukkig geen kosten.

Hoi
Wij hebben onze spullen laatst laten overschepen, 38 dozen (bijna 5 m3) met een mountainbike. Er zaten ook dingen bij van pas een paar maanden oud, dit netjes aangegeven maar geen belasting hoeven betalen. Gelukkig maar.
Wel 500 AUD extra moeten betalen voor inspectie door Australia Quarantine.
Je kunt je fiets gewoon laten komen dus.
Succes! Groetjes Maike

Back