Spullen versturen naar Australie

mandyvr

New Member
Hallo,

In Augustus ga ik emigreren en nu zoek ik de goedkoopste manier om pakketten met mijn spullen naar Australie te sturen.
Dan bedoel ik niet een container maar gewoon een koffer of pakket per boot ofzo (goedkoopste manier:p).
In het vliegtuig mag je maar 1 koffer van 23 kg meenemen en een extra koffer meenemen is echt belachelijk duur.

Heeft iemand van jullie tips?

Liefs,
Mandy

hoi Mandy

Ten eerste mag je als emigrant bij de meeste maatschappijen 2 koffers meenemen.
Dan ten tweede, er zijn al heel veel van zulke onderwerpen besproken op dit forum, je zou het beste even kunnen zoeken ( dus de zoekknop gebruiken )

Succes

Hoi Mandy,

Kijk eens op de site www.baggage.nl
Dit kan interresant zijn met een extra koffer oid.

Wij versturen onze spullen ( 7m3) met onlineschipping.nu deze werken per m3, vanaf €75.

Axel

Bedankt voor de reacties al! Ga even de websites checken en het forum doorspitten!
Dat je als emigrant 2 koffers mag meenemen wist ik helemaal niet, bedankt voor de tip!

Moet je wel van te voren aanvragen. Ik dacht dat Sacha een extra koffer had laten opsturen via een maatschappij op schiphol. Je zult haar topic even na moeten gaan om de website/naam e.d. te vinden.

Sacha is soms zo vriendelijk :smile:..... Dat was inderdaad www.bagage.nl Die hebben nl. een balie op Schiphol waar je de extra koffers kan achterlaten en dan gaat het als luchtvracht mee. Stukken goedkoper dan als overbagage. Voor 38 kilo betaalden wij ongeveer 300 Euro plus nog ongeveer 100 AUD in Australie voor customs  en handling kosten. Vanaf 3 kuub was verschepen weer goedkoper.

Succes,

Sacha

Voor extra bagage als emigrant moet je bij Singapore zijn.
Malaysia doet daar in ieder geval niet aan mee (weten wij uit ervaring :x )

Bart

Alleen maar 2 koffers?? Dat is apart .. In 2006 vlogen we met Singapore airlines hierheen (wel vooraf geinformeerd over hoeveel kilo mee mocht). We hadden bij ons: 3 koffers, 6 dozen (TPN dozen), 1 laptop, 1 foto-rugzak, 1 gewoon rugzakje .....
Alhoewel standaard 40 kg (voor zijn 2-en), konden we (omdat we emigranten waren) voor 50 EUR (dacht ik) 10 kg p.p. bij kopen en kregen dan ook nog 10 kg p.p. gratis erbij. Alles bij elkaar dus 80 kg ingechecked bij de incheck balie (nou ja, ietsje meer, omdat de handbagage natuurlijk ook redelijk gevuld was :))

[quote author=perthpete link=topic=10204.msg142710#msg142710 date=1247184176]
Alleen maar 2 koffers?? Dat is apart .. In 2006 vlogen we met Singapore airlines hierheen (wel vooraf geinformeerd over hoeveel kilo mee mocht). We hadden bij ons: 3 koffers, 6 dozen (TPN dozen), 1 laptop, 1 foto-rugzak, 1 gewoon rugzakje .....
Alhoewel standaard 40 kg (voor zijn 2-en), konden we (omdat we emigranten waren) voor 50 EUR (dacht ik) 10 kg p.p. bij kopen en kregen dan ook nog 10 kg p.p. gratis erbij. Alles bij elkaar dus 80 kg ingechecked bij de incheck balie (nou ja, ietsje meer, omdat de handbagage natuurlijk ook redelijk gevuld was :))
[/quote]

Lucky you Pete. Zoals ik ik het nu hoor is dat 2 koffers p.p niet eens van toepassing bij elke maatschappij!
Tja, er kan/mag steeds minder. Tien jaar geleden mocht ik nog mijn digiridoo als handbagage meenemen  :shock: maar dat was post 9-11

[quote author=Tekkel link=topic=10204.msg142695#msg142695 date=1247171947]
Voor extra bagage als emigrant moet je bij Singapore zijn.
Malaysia doet daar in ieder geval niet aan mee (weten wij uit ervaring :x )

Bart
[/quote]

Hier nog zo'n stel met dezelfde ervaring... Als je belt met de vraag, verwijzen ze je door naar de incheckbalie en bij de balie vragen ze vervolgens om je daar toestemming voor hebt..... Grapjassen... Maleise humor zeker :cool: :roll:

Back