Spullen verzenden

Hi all!

Simon en ik willen in maart richting Adelaide verhuizen en vliegen vanuit Amsterdam zodat we onze familie nog kunnen ziet voor vertrek. Aangezien we nu in Zwitserland wonen willen we alvast onze spullen vanuit hier verzenden maar ik vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan? Wij hebben namelijk nog geen adres in Australië.

Alle tips zijn welkom!

Groeten,

Rekha

Je geeft niet aan hoe groot het is (een doos, een container?)

Een verhuizer heeft normaliter ook opslag.

Twee dingetjes:
  1. Opslaan kost geld
  2. Australia's customs is naar mijn weten niet zo dol op persoonlijke spullen die in OZ liggen terwijl de eigenaars er (voorlopig) niet zijn (volgens onze verhuizer)

Je geeft niet aan hoe groot het is (een doos, een container?)

Een verhuizer heeft normaliter ook opslag.

Twee dingetjes:
  1. Opslaan kost geld
  2. Australia's customs is naar mijn weten niet zo dol op persoonlijke spullen die in OZ liggen terwijl de eigenaars er (voorlopig) niet zijn (volgens onze verhuizer)

Hey ja het zijn alleen een paar dozen met kleding, schoenen etc. We mogen pp 30 kilo meenemen in het vliegtuig, wat meer dan zat is voor onze spullen maar omdat we eerst naar NL gaan wilde ik weten of ik vanaf Zwitserland alvast wat spullen oo de bus kan doen.

Partijen als DHL, DPD of de Zwitserse post kunnen het voor je versturen. Zul je 'alleen' een adres nodig hebben die het voor je ontvangt ;)

Partijen als DHL, DPD of de Zwitserse post kunnen het voor je versturen. Zul je 'alleen' een adres nodig hebben die het voor je ontvangt ;)

Waar gaan jullie heen als jullie op Australische bodem stappen dan? AirBnB? Misschien kun je het daar dan vast heen sturen. Ik weet ook niet of de spullen die je verstuurt via de post er eerder zullen zijn dan jullie. Hoelang blijven jullie in Nederland voordat jullie het vliegtuig in gaan? Als dat om enkele dagen gaat is er vast wel een adres (postkantoor anders?) waar je het heen kunt sturen.

We komen waarschijnlijk 1 maart aan in NL en vliegen 16 of 17 maart dus dan komen we 18 of 19 maart aan in Adelaide. We gaan idd een airbnb of vakantievilla huren voor de 1e 2 á 3 weken en zullen gedurende die tijd op zoek gaan naar een rental apartment. Maar met de gewone post ben ik nooit zo zeker hoe lang het duurt voor iets werkelijk aan komt. Uiteindelijk hebben we 2,5 weken in NL voordat we vliegen maar onze spullen moeten eigenlijk vanuit Zwitserland alvast worden verzonden naar Australië en dat is dus 3 weken voordat we vliegen.

Het kan heel snel gaan met versturen en het kan ook eindeloos duren. M'n ouders hadden een doosje gestuurd en dat was er met een weekje.

Je kunt het ook naar een postkantoor sturen, die houden het dan een week ofzo voor je vast.

Over het algemeen zijn de Airbnb eigenaren ook niet zo moeilijk met het ontvangen van wat spulletjes. Je mag het ook naar ons sturen, maar wij zitten in Melbourne.

Het kan heel snel gaan met versturen en het kan ook eindeloos duren. M'n ouders hadden een doosje gestuurd en dat was er met een weekje.

Je kunt het ook naar een postkantoor sturen, die houden het dan een week ofzo voor je vast.

Over het algemeen zijn de Airbnb eigenaren ook niet zo moeilijk met het ontvangen van wat spulletjes. Je mag het ook naar ons sturen, maar wij zitten in Melbourne.

Hai Thijs,

Dat is erg aardig van je! Maar we gaan onze spullen naar een postkantoor versturen, dat is iets makkelijk dan Melbourne . Het schijnt dat ze de spullen een maand voor je vasthouden dus we zullen ze opsturen vlak voordat we vertrekken.

Back