spw /aw opleiding

tobytv

New Member
Hallo
ik had een vraagje voor  oa Hillegien en Roel. Ik begreep nl van de emigratie pagina dat jullie spw/sph gedaan hadden .
Hoe hebben jullie dit verder aangepakt? Diploma vertalen , vakkenpakket etc
Ik ben momenteel z- verpleegkundige, maar zo na te lezen wordt dit beroep niet als zodanig erkend dus probeer het nu via mijn spw diploma te doen. Ik heb de oude aw opleiding gevolgd. Zou dit dan ook kunnen?

He, he,

Eindelijk nog iemand die een opleiding spw / aw heeft. Ik ben namelijk ook benieuw wat de engelse vertaling zal zijn van dit beroep, en hoe ze dit willen gaan erkennen in australie. Dus ook namens mij: Kan dit?

groetjes Astrid  : :fish:

Hoi,
Zelf heb ik SPH gedaan, maar ik geloof dat SPW of AW en de nodige werkervaring je ook een positieve assessment op zou kunnen leveren. Ik heb mijn assessment bij de AIWCW gedaan. Het lastigste was om aan een beschrijving van de vakken te komen. Uiteindelijk heb ik hele stukken uit oude studiegidsen gekopieerd en die laten vertalen.
groetjes en succes ermee,
Hillegien

Hoi Hoi,
ik heb ook mijn SPW diploma en ben een aantal jaren werkzaam geweest in de zorg. Ben daarna op kantoor gaan werken, maar wil in Ozzie het liefst weer met gehandicapten/ jeugd/ kids gaan werken. Het valt me wel op, dat als je op vacature-sites, kijkt, dat het werk toch anders verdeeld is als hier. Daar vragen ze bijv. Carers, die echt alleen maar wassen en lichamelijke verzorging doen. Hier heb je een leefgroep waar alles bij hoort, niet alleen het wassen bijvoorbeeld. Het loon, is net als hier, jammer genoeg niet echt hoog (of ik heb de juiste vacatures nog niet gezien). Hoe ze het zullen erkennen in Oz vraag ik me ook af, ik weet wel dat onze vertaalster er "Intermediate Vocational Education; sector Intermediate Education in Social Services and Health Care, department Social Pedagogic Work", van heeft gemaakt. Klinkt leuk, maar hoe ze het erkennen????
groetjes Ang