Stage 2 Partner visa (subclass 100)

tweety

XPdite Sponsor
Is er iemand die bezig is met het tweede deel van een partner visa, of dit zojuist heeft afgerond?
Wij verwachten zo rond juni/julie een brief van de immigratie dienst met het verzoek of we deel 2 willen doen. Was gewoon nieuwsgierig wat de huidige ervaringen zijn.

Groetjes Chantal

Hoi Chantal, vorig jaar oktober ook mijn subclass 100 aangevraagd, had eigenlijk niet veel om handen.
Zelf een briefje schrijven (beide) over onze relatie, wat formulieren invullen en een Australische VOG.
Ze hadden alleen mijn police check met de verkeerde naam gedaan (typefout van hun zijde), dus dat moest opnieuw en omdat je maar 28 dagen heb, opgebeld en verteld dat we die datum niet redden zouden, berichtje erachteraan gestuurd en geen problemen.
groetjes Johan

Hi Johan,

Ah we mogen dus weer zo'n leuke stat decl schrijven? Kan niet wachten om deze weer te lezen, toch eens kijken of er nu na 2 jaar anders over mij gedacht wordt ;)

Goed te horen en bedankt voor de info, wij wachten dus rustig totdat we die brief ontvangen.

groetjes Chantal

Ik heb in november (onverwacht) mijn subclass 100 gekregen. Ik had een 309 aangevraagd, maar ik denk dat omdat mijn man en ik al zo lang samen zijn (11 jaar, waarvan de laatste 10 jaar in Nederland), ik deze direct heb gekregen. Ik heb dus geen andere formulieren hoeven invullen, dan degenen die benodigd zijn voor de 309. Als je lang genoeg bij elkaar bent, moet het volgens mij dus helemaal goedkomen!

Even ter info voor iedereen die nog een stage 2 partner visum moet indienen. Wij hebben deze 20 Augustus ingediend. Het stelde niet veel meer voor dan wat formulieren invullen een Stat Decl ondertekenen en wat mensen benaderen of ze een referentie willen zijn. Hebben geen extra bijwijs bijgesloten als foto's rekeningen etc etc. Reden? Er werd niet om gevraagd en we wisten niet of dat dit betekend dat ze er niet op zitten te wachten.

Mochten ze het wel willen hebben omdat ze aan onze relatie twijfelen dan kan het altijd nog. Zal even laten weten wat de huidige verwerkingstijd is.

Cheers,
Chantal

Kan voor jou nu ook niet lang meer duren, onze aanvraag was namelijk 20 Aushustus verzonden.

Chantal

Nou, ik denk dat we op hetzelfde stapeltje hebben gelegen, want ik kon mijn grant letter vanochtend ophalen op het postkantoor (was niet thuis toen ze 'm probeerden te bezorgen) :up: Yippeeeee!!!

Mooi zo!
Wat we nu willen weten: Welke case officer hadden jullie? Dan kan ik mijn aanvraag daar ook naartoe sturen.:)

Nou, ik denk dat we op hetzelfde stapeltje hebben gelegen, want ik kon mijn grant letter vanochtend ophalen op het postkantoor (was niet thuis toen ze 'm probeerden te bezorgen) :up: Yippeeeee!!!
Gefeliciteerd!

Was jouw brief aangetekend verzonden? Die van mijn vrouw zat gewoon tussen de rekeningen :)

Had je nog extra zaken bijgevoegd of ook gewoon alleen de Stat Decl ingevuld en samen met de police check ingediend?

Mooi zo!
Wat we nu willen weten: Welke case officer hadden jullie? Dan kan ik mijn aanvraag daar ook naartoe sturen.:)
Ga je ook voor een partner visum dan :p
De tweede deel van onze aanvraag is afgehandeld in Brisbane terwijl het eerste deel in Berlijn is goedgekeurd.

Gefeliciteerd!

Was jouw brief aangetekend verzonden? Die van mijn vrouw zat gewoon tussen de rekeningen :)

Had je nog extra zaken bijgevoegd of ook gewoon alleen de Stat Decl ingevuld en samen met de police check ingediend?

Ja, hij was aangetekend verzonden. Hij kwam uit Melbourne volgens mij...

Ik heb er de stat dec, police check en ook wat vakantiefoto's, brieven aan ons beiden, vliegtickets enzo bijgedaan. Niet veel. Ik heb met de grant ook alleen de police check mee retour gekregen, de rest hebben ze gehouden.

Back