Stage Australie!!!!!!

Snookems

New Member
Hallo iedereen!!!

Ik ben net 3 dagen geleden terug gekomen uit Australie :( maaaar ik heb daar wel een stage plek voor een maandje weten te regelen! Nu wilde ik weten of ik daar een visum voor nodig had, hoe ik die kan aanvragen en hoeveel dat gaat kosten!
Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast. Antwoorden kunnen ook naar mijn mailadres; tanja_baltus@hotmail.com

Hoi Tanja,

Ik heb zelf 3 jaar geleden 6 maanden stage gelopen in Melbourne en ben dus diezelfde procedure doorgegaan. Gelukkig is die een stuk makkelijker dan die voor een permanent visum. Het visum dat je nodig hebt is een Occupational Trainee visa (subclass 442). Daarbij zal het bedrijf dat je een stageplek biedt een nominatie voor je aan moeten vragen bij het Departement of immigration and multicultural and indigenous affairs. Als je daar een approval van hebt gekregen kan je je visa aan gaan aanvragen. Op de volgende pagina vind je meer informatie over dit visa:
http://www.immi.gov.au/allforms/otv/index.htm

Wat ik me herriner waren de kosten hiervan niet zo heel erg hoog, ik heb geloof ik iets meer dan 100 euro voor het visum betaald. Wat de eventueel bijkomende kosten waren kan ik me niet meer herrineren.

Als je nog wat wilt weten laat het maar weten. Waar heb je eigenlijk een stageplek aangeboden gekregen??

Groetjes

Hello!

Ik studeer geneeskunde (1e jaars) en nu kan ik op verschillende plaatsen in NSW een stage in een ziekenhuis lopen. (Sydney, New Castle, Gosford etc).
Dank je voor je informatie. Ik wist zelf helemaal niets over dat het bedrijf een nominatie daarvoor aan moest vragen! Kan ik dan gewoon naar het ziekenhuis bellen en vragen of ze een nomination from the department of immigration and multicultural and indigenous affairs aan willen vragen? Het klinkt misschien sullig dat ik dat vraag, maar weten zij dan meteen wat ze moeten doen? Want als ze vragen wat dat inhoud en waar ze dat doen dan heb ik geeeen idee!
Ik bel ze vannacht (ik moest smiddags terug bellen, dus ik moet tot laat opblijven vanwege het tijdsverschil :S  ) maar dan vraag ik er wel naar!

Wel moeilijk hoor, ik ben sinds een paar dagen terug uit Oz en moest vandaag weer naar school......ARGH, net of je niet weg bent geweest. Maar goed, als alles mee zit, zit ik er over een paar maanden weer!
Wat voor stage had jij precies gelopen?! Dank je voor je moeite,

Groetjes,
Tanja

Oeps, sorry voor de late reactie, beetje druk geweest hier.

Ja dat valt niet mee als je net terug bent, zeker niet nu het hie rook nog is winter is. Weet er alles van, ging daar met 45 graden weg, kom ik op heathrow (op mn teenslippers) is het vliegverkeer stil gelegd vanwege de hevige sneeuwval. Na 25 uur heb je het dan wel gehad. Ook ik zat een paar dagen later weer in de collegezaal, dat viel ff tegen zeg........................ Ik heb trouwens stage gelopen bij Tennis Australia op Melbourne Park, de australische tennisbond dus.

Zoals met alles zit er bij die nominatie ook allerlei regeltjes en dingen waaraan je moet voldoen. Beste wat je kan doen is even dit formulier downloaden:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/913.pdf
Het is in pdf dus je zou het op de pc in moeten kunnen vullen en de rest door het ziekenhuis laten doen. Alles wat je moet weten staat daarop en anders wel bij de link die ik de vorige keer gaf. Gewoon die stappen volgen en dat gaat het allemaal goed. Ik moet zeggen het klinkt daar allemaal ingewikkelder dan het is. Enige nadeel is (tenminste zo ervaarde ik het) dat je op een stagevisa meestal niet erbij mag werken. In mijn geval kreeg ik ook geen stagevergoeding en dus heb ik af en toe wat zwart bijgeklust in restaurants. Aangezien het bij jou maar om 1 maand gaat moet dat denk ik geen probleem zijn.

Groetjes en heel veel succes. Als het niet lukt kan je me altijd een pm sturen.

Hi Tanja,

Welkom op Het Forum!! Ik hoop dat je veel info kan verkrijgen hier, en wensen je veel succes.

Zal wel wennen zijn om weer terug in het harnas te zitten, en dan praat ik niet eens over het weer!!

Rene

Back