Stage lopen in Australie en uiteindelijk emigreren-wat te doen?

Suuske

New Member
Hallo Allemaal!  :grin:

Ben net nieuw op dit forum en had een paar vragen.
Ik droom al heel mijn leven ongeveer van emigreren naar een andere land en sinds een paar jaar weet ik dit het Australie moet gaan worden.

Ik weet hoe moeilijk het is om binnen te komen en daarom dacht ik dat de beste manier is om stage te gaan lopen. Dit is echter niet zo makkelijk omdat ik een vriend heb en een halfjaar zonder elkaar niet zo eenvoudig is.. :-(
In ieder geval stage lopen lijk me de ideale manier om te bevestigen dat dit is wat ik wil, om werkervaring op te doen en mijn kansen op een baan te vergroten. Kwa sector denk ik vrij gunstig te liggen want ik heb mbo Toerisme afgerond en ben nu bezig met HBO communicatie

Naar wat uitzoeken leek de leukste plek om heen te gaan mij Brisbane. De stage is pas in het derde jaar en ik ben momenteel eerste jaar student. Na overleg met mijn studiebegeleider blijk dat ik dit al in november al moet gaan beginnen met regelen. De vraag aan jullie is wat ik precies allemaal moet regelen en hoeveel geld ik ongeveer gespaard moet hebben. Dat laatste is erg belangrijk omdat ik denk ik al nu moet beginnen met sparen.

We zullen met zijn tweeen gaan (studiegenootje) en ik weet ook allemaal niet hoe het gaat met woonruimte. Wordt dit vaak geregeld door je stagebedrijf of moeten we daar zelf achteraan gaan. Wat zijn de kosten ongeveer?

Een vriendin van mij gaat stage lopen in Amerika op een summercamp en alles wordt door dat bedrijf voor haar betaald. Woonruimte, ticket en elke week krijgt ze uitbetaald. Is zoiets ook mogelijk daar?

Graag wil ik van jullie advies en tips?

Tevens een toekomstvraag. Mijn vriend is een afgestuurd en heeft HBO werkbouwtuigkunde gedaan. Hoe is de werkgelegenheid daarvoor in Australie? En als ik wel een baan heb en hij niet, komt hij dan niet binnen tenzij we trouwen?

Alvast bedankt voor de informatie!!  :up: