Stage lopen in Australie en uiteindelijk emigreren-wat te doen?

Suuske

New Member
Hallo Allemaal!  :grin:

Ben net nieuw op dit forum en had een paar vragen.
Ik droom al heel mijn leven ongeveer van emigreren naar een andere land en sinds een paar jaar weet ik dit het Australie moet gaan worden.

Ik weet hoe moeilijk het is om binnen te komen en daarom dacht ik dat de beste manier is om stage te gaan lopen. Dit is echter niet zo makkelijk omdat ik een vriend heb en een halfjaar zonder elkaar niet zo eenvoudig is.. :-(
In ieder geval stage lopen lijk me de ideale manier om te bevestigen dat dit is wat ik wil, om werkervaring op te doen en mijn kansen op een baan te vergroten. Kwa sector denk ik vrij gunstig te liggen want ik heb mbo Toerisme afgerond en ben nu bezig met HBO communicatie

Naar wat uitzoeken leek de leukste plek om heen te gaan mij Brisbane. De stage is pas in het derde jaar en ik ben momenteel eerste jaar student. Na overleg met mijn studiebegeleider blijk dat ik dit al in november al moet gaan beginnen met regelen. De vraag aan jullie is wat ik precies allemaal moet regelen en hoeveel geld ik ongeveer gespaard moet hebben. Dat laatste is erg belangrijk omdat ik denk ik al nu moet beginnen met sparen.

We zullen met zijn tweeen gaan (studiegenootje) en ik weet ook allemaal niet hoe het gaat met woonruimte. Wordt dit vaak geregeld door je stagebedrijf of moeten we daar zelf achteraan gaan. Wat zijn de kosten ongeveer?

Een vriendin van mij gaat stage lopen in Amerika op een summercamp en alles wordt door dat bedrijf voor haar betaald. Woonruimte, ticket en elke week krijgt ze uitbetaald. Is zoiets ook mogelijk daar?

Graag wil ik van jullie advies en tips?

Tevens een toekomstvraag. Mijn vriend is een afgestuurd en heeft HBO werkbouwtuigkunde gedaan. Hoe is de werkgelegenheid daarvoor in Australie? En als ik wel een baan heb en hij niet, komt hij dan niet binnen tenzij we trouwen?

Alvast bedankt voor de informatie!!  :up:

PS: De meningen over de mentaliteit van australiers zijn heel erg verdeeld. Hoe kan ik ze het beste zien, aangezien ik er zelf nog niet geweest ben..
 
www.stagehuis.nl :)

Ik heb destijds flink onderzoek gedaan naar jouw vragen. Bovenstaande organisatie was (destijds) hét antwoord. Nederlands, huis in Sydney, betaalbaar..

Succes.
 
Ik heb hier ook naar gekeken idd. Is het echt zo dat het bijna niet goedkoper te vinden is? Ik wil namelijk eigenlijk liever naar Brisbane toe.
Dat trekt me op de een of andere manier een stuk meer.
Wat ik het probleem vind van die studentenhuis is dat je het bedrag van te vore moet betalen (als ik het goed begrijp) en dat je die huur niet per maand kan betalen.
Kan je in het kort je ervaringen vertellen daar? Ben namelijk erg benieuwd!!
En kan je rekenen op stagevergoeding en hoeveel zal dat ongeveer zijn?

Alvast bedankt!
 
Stagevergoeding in Australie is niet normaal. Stagehuis kan een bedrijf voor je vinden die het wel geeft, tegen een kleine meerprijs.

Verder is dit supergoedkoop. Goedkoper vind je het echt niet, dan moet je thuis blijven. Dit is echt HEEL goedkoop. En zelf regelen is bijna onmogelijk, geloof mij. Of je moet mensen kennen daar. Anders heb je NUL kans.

En je kan ook maandelijks huur betalen - tegen een meerprijsje.

En ik woon nog in Nederland, studeer hier af, ben dan weg.
 
Back
Top