Stage Sydney

Rebecca

New Member
Hoi Allemaal,
een medestudent heeft me dit forum aangeraden (Gwen).
Ik vertrek bijna naar Cherrybrook, Sydney om daar bij de organisatie Inala stage te lopen.

Ik ben ontzetten zenuwachtig en overweeg zelfs om niet meer te gaan... Maar ik moet van mezelf gewoon gaan..

Iemand die die buurt kent en me gerust kan stellen?

Groetjes Rebecca

Hey Rebecca,

Het is ook een hele reis, dus je mag je best zenuwachtig voelen. Gelukkig is het een 'gewoon' Westers land, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Als je nu juist wel gaat leer je buiten je "comfort zone" iets te doen en daar groei je op persoonlijk vlak enorm van.

Verder nog welkom op het forum en als je specifieke vrsgen hebt kan je die aan Gwen vragen of op het forum ;)

Cherrybrook is een kleine, rustige suburb van Sydney. Ik woon er zelf niet, maar ben er meerdere keren doorheen gereden. Het maakt deel uit van Hornsby Council. Ik vind dit persoonlijk een van de beste regios van Sydney. Helaas is er geen trein in Cherrybrook, dus OV zal een beetje omslachtig zijn.

Hoi RebeccaKun je iets zeggen over wat je er zo spannend aan vindt? Bv afstand, taal, reis, dat je alleen gaat, of iets anders? Ikbedoel, mn zus is bv toen ze 19 was zes weken voor studie naar belgie geweest. Vond ze ook heel spannend omdat ze alleen ging en er niemand kende. Dan maakt afstand of taal niet uit. Als je weet wat je er spannend aan vindt, kun je daar misschien alvast iets mee doen.

Hi Rebecca,

Dat je het spannend vindt is niet meer dan normaal. Ik denk dat iedereen hier op het forum wel momenten gehad heeft dat ze van de spanning bijna ten onder gingen. Voordeel is dat als je er dan bent, je een heel positief gevoel krijgt :) Daarnaast zijn Ozzie's zeer amicale, vriendelijke mensen, zelfs in Sydney ;) En voor de contacten met thuis kan je tegenwoordig heel veel doen met Skype/Facebook/etc, dus echt alleen ben je er nooit. Zoek sowieso eens naar meeting-groups die er vanuit de Uni's in Sydney zijn opgericht, dan leer je sneller mensen kennen!
Nu opgeven zal je waarschijnlijk op een gegeven moment alleen maar dwars gaan zitten, neem die kans!

Ik ga dus op het terrein zelf wonen van de organisatie en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in! Ik wil liever in een studentenflat of een 'thuis'.
Ik vind het heel erg spannend omdat ik bang ben inderdaad om alleen te zijn!

Het is helemaal niet gek om twijfels te hebben hoor. Mijn stage in melbourne is lang geleden, maar ook ik had diezelfde gevoelens. Ik was nog vrij jong en voornmaelijk bang omdat ik alleen ging en er niemand kende. Daardoor heb ik wel heel bewust gekozen om shared housing te doen. De eerste week was ik daar nog alleen, maar had ik mn stage en ging ik de buurt en stad natuurlijk een beetje verkennen. Toen ik eenmaal wat huisgenoten had was het geweldig. En ik kijk nog steeds met heel veel plezier terug op die periode en ben blij dat ik mijn angst heb overwonnen en ben gegaan.

Ze hadden het ook over een instelling in de eastern suburbs.. het was een zuster organisatie die daar zit. heb nu een mailtje gestuurd of ik daar niet stage kan lope, omdat ze toch al hadden gezegd dat ik daar misschien mee kan lopen.
Dan zit ik in de stad en kan ik ook in een shared accommodation zitten. Dat voelt gewoon een stuk fijner.. Lekker dicht bij de stad en zee en tussen de studenten! Voel ik me niet zo alleen.
Hopelijk lukt het! Ik wil namelijk nog steeds super graag!

Back