Stand v Zaken Lars

Lars

New Member
Hallo allemaal,

Ik vind het tijd om een update te geven over onze stand van zaken ;-). Na onze aussie reis begin dit jaar hebben we dus besloten om naar Australië te emigreren samen met onze 2 zoontjes, 3 en 5 jaar oud.
Na het halen van de IELTS test in april ben ik aan de slag gegaan met mijn assessment bij Engineers Australia. Hier is best wat tijd overheen gegaan, want ik moest nog enkele aanvullende documenten opsturen. (ze zijn echt streng...).
Eind september eindelijk mijn assessment approved gekregen en vervolgens heb ik mijn EOI ingediend.
Binnen 2 weken had ik al reactie dat ik een uitnodiging had om visa aan te vragen.
Dit heb ik dus gisteren gedaan, 7000 dollar moeten betalen en nu afwachten met welke vragen de Case Officer komt.

Ben heel benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat ik buiten de medische keuring nog meer kan verwachten.

Groeten Lars

He Lars,
Ziet er naar uit dat we samen in de wachtkamer zitten! Gezellig he? ;)

Succes met wachten en hoop dat je snel wat hoort.

Ik heb 3 oktober de aanvraag verstuurd, dus nog niet zo lang.

Heb inmiddels wel alvast de VOG aangevraagd (afgelopen week) en a.s. vrijdag heb ik medische keuring. Verder wacht ik af wat een CO zegt van de documenten die ik heb ge-upload, of daar nog een aanvulling voor nodig is. Ik denk dat iedereen die door deze molen gaat inmiddels een expert is op het gebied van documenten verzamelen en certificeren/vertalen... maar ik hoop dat dit voor mij nu de laatste keer was... :)

We zullen het zien! Ik hou ieder geval het forum op de hoogte.

Ik heb 3 oktober de aanvraag verstuurd, dus nog niet zo lang.

Heb inmiddels wel alvast de VOG aangevraagd (afgelopen week) en a.s. vrijdag heb ik medische keuring. Verder wacht ik af wat een CO zegt van de documenten die ik heb ge-upload, of daar nog een aanvulling voor nodig is. Ik denk dat iedereen die door deze molen gaat inmiddels een expert is op het gebied van documenten verzamelen en certificeren/vertalen... maar ik hoop dat dit voor mij nu de laatste keer was... :)

We zullen het zien! Ik hou ieder geval het forum op de hoogte.
Hoi Sjar,

Ik heb even in de E-Visa zitten kijken en hier kan ik inderdaad al documenten uploaden (zoals je elders op dit forum al aangaf). Wat ik niet helemaal begrijp is waarom hier ook om 'certified copies' wordt gevraagd. Als je een scan digitaal moet attachen kan dat toch gewoon van het orgineel zijn of niet...?

Weet niet of jij het antwoord weet, maar vroeg het me gewoon af.

Groeten Lars

Ja, dat was inderdaad mijn vraag in een ander draadje. Ik heb dus toch maar "gewoon" de scan van de originele kopieën gemaakt, want anderen hadden die ervaring ook. We zien wel of het geaccepteerd wordt.

Hallo allemaal,

Zou ik had niet verwacht om dit jaar nog het goede nieuws binnen te krijgen, maar ik heb gewoon mijn VISA GRANT binnen gekregen! YEAH!! Een mooier cadeau kan ik me niet wensen deze kerst ;-).
Alles is dan toch echt in een sneltrein vaart gegaan.
29 februari, terug van lange vakantie en ontstaan van emigratie idee.
IELTS: 6 April 2013
Submit Assessment Engineers Australia: 6 Juni 2013
Approval Engineers Australia: 27 September 2013
submission EOI: 1 Oktober 2013
Invitation to apply for Skilled Visa 189: 21 Oktober 2013
Submission: 25 Oktober 2013
Medical examination: 29 November 2013
Visa grant: 19 December

Nu nog huis verkopen en gaan!

Keep u posted.

Lars

Van harte gefeliciteerd Lars! En nu? Waarheen en wat wil je gaan doen, welk vakgebied ben je werkzaam als engineer? Mijn partner is werktuigbouwer, vandaar de interesse. Nog tips voor de aanvraag bij Engineers Australia, want ik zag dat je doc's moest nasturen?

Van harte gefeliciteerd Lars! En nu? Waarheen en wat wil je gaan doen, welk vakgebied ben je werkzaam als engineer? Mijn partner is werktuigbouwer, vandaar de interesse. Nog tips voor de aanvraag bij Engineers Australia, want ik zag dat je doc's moest nasturen?

Hi Red dust,

Thanks ;-). We willen ons gaan settelen in omgeving Brisbane - Byron bay. Waarschijnlijk meer richting het laatste. Qua werk heb ik nog geen idee wat ik wil gaan doen daar. Ben ook werktuigbouwkundig ingenieur, maar sluit niet uit dat ik daar iets compleets anders ga doen. Verwacht dat de arbeidsmarkt daar niet zo breed is zoals hier in Nederland. Ik ga daar eerst een tijd genieten met de family en dan zie ik wel wat er op mijn pad komt.
Wat betreft de assessment bij Engineers; zorgen dat je alle juiste documenten hebt, inclusief certificering bij notaris. Ik had een officiële copy van mijn universiteit meegekregen, maar dat bleek niet voldoende. Ook moest ik de cijferlijsten van mijn gehele studie doorsturen, omdat op mijn eindlijst te weinig engineering vakken op stonden. (ik ben afgestudeerd in commerciële techniek).
Mocht je nog vragen hebben over iets, moet je het me maar laten weten, ben inmiddels expert ;-)

Groetjes Lars

Gefeliciteerd Lars, dat is zeker fraai zo net voor de kerst!
Hoi Afterbang,

Ik zie dat je samen met je bike op de foto staat. Heb jij toevallig ervaring met importeren van een motor in Australie? Ik ben aan het twijfelen of ik mijn motor mee ga nemen. Ik ga toch een container volstoppen, dus die pas er ook nog wel bij. Weet alleen niet wat er verder nog bij komt kijken om een motor te importeren.
Als je meer info hebt hoor ik het graag, anders ga ik even zelf erin verdiepen.

Groeten Lars

Thanks Lars, veel succes met de verkoop van je huis. En als we nog vragen hebben over Engineers dan weten we je nu te vinden!

Hoi Afterbang,

Ik zie dat je samen met je bike op de foto staat. Heb jij toevallig ervaring met importeren van een motor in Australie? Ik ben aan het twijfelen of ik mijn motor mee ga nemen. Ik ga toch een container volstoppen, dus die pas er ook nog wel bij. Weet alleen niet wat er verder nog bij komt kijken om een motor te importeren.
Als je meer info hebt hoor ik het graag, anders ga ik even zelf erin verdiepen.

Groeten Lars

Hoi Lars,

Ik heb al wel het één en ander uitegzocht. Temeer omdat ik de bike min of meer zelfgebouwd heb gaat het me wel aan mijn hart om hem achter te laten. (wat nu wel de insteek is, onder andere omdat het zelfbouw is...) Ik zal wat ik heb even opzoeken van het weekend, ben nu aan het klussen/meerwaarde huis aan het verhogen ;)

Hallo allemaal,

Zou ik had niet verwacht om dit jaar nog het goede nieuws binnen te krijgen, maar ik heb gewoon mijn VISA GRANT binnen gekregen! YEAH!! Een mooier cadeau kan ik me niet wensen deze kerst ;-).
Alles is dan toch echt in een sneltrein vaart gegaan.
29 februari, terug van lange vakantie en ontstaan van emigratie idee.
IELTS: 6 April 2013
Submit Assessment Engineers Australia: 6 Juni 2013
Approval Engineers Australia: 27 September 2013
submission EOI: 1 Oktober 2013
Invitation to apply for Skilled Visa 189: 21 Oktober 2013
Submission: 25 Oktober 2013
Medical examination: 29 November 2013
Visa grant: 19 December

Nu nog huis verkopen en gaan!

Keep u posted.

Lars

Hoi Lars,