stand van zaken spouse visum fast track procedure berlijn

simmer22

Member
heey allemaal!
via deze weg wil ik jullie even laten weten hoe alles verloopt met mn visumaanvraag. Ik wil op en neer naar berlijn om daar de versnelde procedure te volgen voor een partner visum (subclass 309).
mn vriend is sinds december weer terug naar oz voor zn werk nadat hij bijna 1 jaar hier is geweest en het is de bedoeling dat ik zo snel mogelijk ook weer die kant uit ga. Ik heb nadat ik een heleboel heb gelezen en uitgezocht op internet zoveel mogelijk verzameld en alle benodigde formulieren ingevuld.

Inmiddels mn medicals en alles gehad en zo'n 3 weken geleden begonnen met bellen naar berlijn voor een afspraak te maken. aangezien ik met werk en geld en papieren zit (mn vriend, adam, moet zijn formulieren nog opsturen vanuit oz) wilde ik pas eind februari die kant uit. Ik heb 2 of 3 keer moeten bellen waarbij ze steeds zeiden dat de case officer me terug zou bellen. uiteindelijk nog niet gebeurd dus had de laatste keer het directe nummer van de case officer gekregen en haar uiteidelijk zelf maar gebeld. Kreeg de voicemail (balen!) en mn naam en nummer ingesproken.....dus eindelijk !! belde ze me vandaag weer terug.

De case officer heeft me een aantal vragen gesteld, een checklist doorgenomen met dingen die ik mee moest nemen (de medicals had ze al binnen gekregen en waren prima....toch weer een opluchting,haha!) en nu staat mn afspraak!! ben nu helemaal zenuwachtig, gespannen en opgetogen tegelijk, haha! druk bezig met een vlucht boeken naar berlijn, hotel regelen, voor de 100e keer kijken of ik wel alle gegevens bij elkaar heb....

als iemand nog tips heeft ofzo betreft wat niet te vergeten en welke dingen belangrijk zijn enzo....alles is welkom! heb nog een maandje om alles voor te bereiden...hoop dat dit genoeg is! heb in principe geen reden om me zorgen te maken... we zijn bijna 2 jaar bij elkaar, hebben in oz 10 maanden samengewoond (heb hier geen bewijs van, behalve van de statutory declaration van de huisbaas waar we een appartement van hebben gehuurd daar) en hier in nederland hebben we bijna 11 maanden samengewoond, daar heb ik wel het huurcontract van en papieren van de gemeente waarop allebei onze adressen staan. en nouja....we zijn serieus, gek op elkaar, hebben zeker 3 statutory declarations, een verklaring van adam zn baas.... enz enz....
nou....kan niet wachten tot ik kan gaan...  ben alleen zo bang dat ik dingen ga vergeten ofzo...
maar goed....ik hou jullie op de hoogte, alle tips zijn welkom!

groetjes nicole

Nou Nicole,

Als ik het zo hoor hoef je je geen zorgen te maken hoor. Wij zijn in augustus naar Berlijn geweest (ik begrijp dat jij alleen gaat) voor dezelfde procedure en ik kan je vertellen:het is voorbij voor dat je het weet. Binnen een half uur sta je weer op straat en van dat halve uur heeft de betaling met creditcard ook nog eens 5 tot 10 minuten geduurd. Als je in de ochtend je interview hebt, mag je rond een uur of 3 terugkomen om je paspport op te halen met die mooie sticker erin geplakt. No worries, gaat helemaal goedkomen.

Tip: wij hadden een hotelletje in de Wallstrasse. 150 meter schuin tegenover de ambassade. Geen stress om op tijd te komen.

Succes,

Frank

Hi Nicole,
mooi dat je een datum voor je afspraak hebt, iets om op te richten in deze lange en zenuwachtige dagen.
Ga rustig de check-lijsten na en als alles aanwezig is, hoeft je je nergens druk om te maken. Heb ze zelf ook al verschillende keren gecontroleerd en alles is er, maar ik snap wat je bedoelt met; Ben ik niets vergeten?
Succes in Berlijn en zeg maar dat ik er ook zo aankom.

groetjes  Johan

thanx!! ik hoop dat het allemaal gaat goedkomen!
@ johan: heb jij al wat gehoord van de ambassade? je had je medicals toch ook al gedaan of niet? of wacht je ook tot ze je "terugbellen" ? huis nog niet verkocht?

@ frank: ik hoop idd dat ze niet meer eisen stellen ofzo aangezien mn vriend er niet bij is... mn moeder gaat wel mee :D maar goed...daar zullen zij niet veel aan hebben... maar goed, we zullen wel zien. weet je nog wat voor hotelletje jullie hadden? ik ben namelijk nog aant zoeken naar iets dichtbij en betaalbaar.

groetjes!

@ Nicole,
wacht inderdaad nog op bericht uit Berlijn, m'n medical hebben ze al, dus ben van plan om ze volgende week te bellen.
Zaterdag kijkers voor het huis, dus dat is ook afwachten.
groetjes  Johan

Nicole,

allereerst suc-6!
wij hebben vorig jaar in het Hotel Arena am Alexanderplatz gezeten.
prima hotel, via telefoon geboekt en terplekke ( cash ) betaald, op loopafstand van de ambassade.
incl. onbijt . 2 pers.kamer 89 euro. ( incl. badkamer ) tov shoppingcenter.

groetjes
Monja

heey allemaal!
ben ik weer... moet aanstaande vrijdag om 10u op de ambassade zijn! spannend dus! ga samen met mn moeder en mn zus....maken we er meteen een uitstapje van! tickets geboekt via ryan air (vlieg vanuit weeze in duitsland) dus erg goedkoop! we blijven 2 nachten in een budget hotel daar... ben benieuwd!

maar goed....begin nu dus erg zenuwachtig te worden... heb in principe alle papieren op orde, alleen zijn er een paar dingen waar ze over ziouden kunnen vallen als ze moeilijk willen doen, zoals mijn vriends achternaam (waar hij werkt staat hij geregistreerd met zn stiefvaders achternaam, maar deze is nooit officieel veranderd, dus bij de overheid niet bekend) en van ons samenwonen in australie hebben we alleen bewijs als vorm van statutory declaration van onze huurbaas daar.

nouja....erg spannend in ieder geval... :S
ik hou jullie op de hoogte als ik ben geweest!!

groetjes nicole

Hoi Nicole,

bij deze wil ik je heel veel succes wensen a.s vrijdag in Berlijn. Nuu maar hopen dat ze niet vallen over de naam van je vriend.

groetjes heidi

heey allemaal!

goed nieuws!!! ik heb mn visum binnen!! haha...eindelijk! alhoewel....geloof dat er veel mensen zijn die langer moeten wachten... maar goed, gistermorgen om 10u bij de ambassade, druk al daar! en ik was zenuwachtig! uiteindelijk werd ik naar binnengeroepen, mn hele hebben en houwen op tafel gegooid, al mn formulieren, papierhandel...alles bij elkaar. Ik had ene Maja als case officer, ze stelde me wat standaard vragen, of ik al in australie geweest was, hoe lang we bij elkaar waren, of we kinderen hadden, of we getrouwd waren (geweest)... daarna alle papieren vluchtig doorgenomen en ze vertelde dat het er goed uitzag, maar of ik om 15.30u terug wilde komen voor de uitslag.

De rest van de dag dus helemaal zenuwachtig, aangezien mn vriend zat met zn achternaam zat (naam van zn stiefvader overgenomen zonder officieel te veranderen, dus sommige papieren op zn geboortenaam en sommige op die van zn stiefvader). Uiteindelijk kreeg ik een telefoontje van mn vriend dat de ambassade hem gebeld had om wat dingen na te vragen (waaronder dus zijn achternaam) en werd gezegd dat alles klopte en dat ik 's middags mn visum zou krijgen.
Dus toen ik daar kwam niet eens zo zenuwachtig meer, maar wel ontzettend blij toen ik het uiteindelijk in mn handen had! Zegt de case officer op het laatst nog: "je moet zorgen dat je vóór 24december in australie je visum activeert"....haha! geen punt, ik ga vandaag nog boeken :)

dus reden voor een feestje! verder een heel gezellige paar dagen met mn familie gehad, was heel geslaagd!
bedankt iedereen voor alle info! heel veel succes met alles voor iedereen die nog in spanning zit!
en tot mails hier weer op t forum!!

groetjes nicole

Mag ik de eerste zijn om je te feliciteren?

Heel mooi dat de sticker in je paspoort zit.
Ik hoop dat ik dezelfde case officier krijg aanstaande maandag.
Succes met boeken.

groetjes  Johan

thanx allemaal! ik ben ook superblij.... en af en toe ook een beetje verdrietig...
ik weet dat dit is wat ik wil en ik heb er superzin in weer naar oz te gaan en daar een leven op te bouwen, mn vriend weer te zien en alles... maar vind het ook wel raar dat ik hier straks iedereen achter moet laten.... ik weet dat ik ook weer zo terug kan komen als er iets is ofzo... maar goed, dat kost wel meteen een heleboel geld!

ik heb gisteren mn ticket geboekt... heel spannend nu allemaal! vertrek zondag 2 april naar brisbane! heb het mn ouders nog niet verteld....ik weet niet, lijkt meteen zo definitief, alhoewel ze weten dat ik rond die tijd wil gaan.... iemand tips hierin??? ik voel me zo'n boosdoener...

groetjes nicole

Gefeliciteerd,
Toen ik mijn ouders vertelde welke dag ik ging,  zeiden ze ja dat dachten we wel.
Twee weken later hebben zij geboekt om twee maanden na mijn aankomst in OZ langs te komen.
Voor drie weken, me vader op z'n krukken en moeder met haar hart. Die hele reis.
Dat maakte voor mij veel goed.
Een week voor ik wegvloog zei mijn moeder; Als het bevalt komen we volgend jaar.
toen ik mijn teleurstelling wegslikte zei ze: als het dit jaar bevalt komen we volgend jaar weer.
Ik kon niet blijer zijn.
Toen ze hier waren, zeiden ze iedere keer: we zijn hier niet voor jou maar voor onze kleinkinderen.
Ik zou niets liever willen.

Toen we in nederland woonden hadden we een forse skype rekening omdat Nacia (mijn vriendin en vrouw) vaak naar OZ belde. Vrienden, familie etc.
Ik bel nu iedere week een vriend en/of vriendin in Nederland. We hebben dus nog steeds een forse rekening.

succes ik zal voor je duimen
groetjes
Erik
Mandurah WA

heey allemaal!

nog even snel een berichtje vanuit nederland. ik heb nog zo'n 3 dagen hier te gaan, dus erg spannend en druk! maar heb er superveel zin in en kan niet wachten tot ik al daar ben!
heel veel succes allemaal met het regelen nog van visa en alles wat hier mee te maken heeft! ik hoop dat het iedereen zo goed gaat zoals het bij mij gegaan is! en de volgende keer spreek ik jullie hopelijk vanaf de andere kant van de wereld!

groetjes nicole

Back