Stappenplan

inguska

New Member
weet iemand waar ik een duidelijke stappenplan kan vinden over emigratie naar australie?
wat moet ik eerst doen, wanneer IELST, en hoe lang is deze geldig. Worden onze HBO diplomas goed herkend?
Wat is salaris indicatie voor de verpleegkundige?
en eigenlijk hoe moet is solliceteren, als ik nog hier ben, of als ik daar al zit?
als iemand nog bruikbare links heeft, lees ik het graag :roll:

ik weet, dat jullie waarschijnlijk als wel 1000 keer dezelfde vragen hebben beantwoord, maar ik zit al zo wat week op deze forum te lezen, maar bovenstaande info heb ik niet gezien.

Hoi Inguska,

Je kunt het best starten met het doorlezen van booklet 6 op www.immi.gov.au
En met de zoekfunctie van het forum kun je zeker veel informatie hierover vinden.

Groet Gerrit

[quote author=Gerry link=topic=9319.msg126257#msg126257 date=1223195978]
Hoi Inguska,

Je kunt het best starten met het doorlezen van booklet 6 op www.immi.gov.au
En met de zoekfunctie van het forum kun je zeker veel informatie hierover vinden.

Groet Gerrit
[/quote]

dank je wel! :wink: ga nu gelijk doen))

[quote author=inguska link=topic=9319.msg126214#msg126214 date=1223124935]
Wat is salaris indicatie voor de verpleegkundige?
[/quote]

Net zo beroerd als in Nederland. Hangt er een beetje vanaf of je hier als EN or RN wordt aangemerkt (ik denk als RN). Een RN verdient een stukje meer dan een EN. Mijn man is EN (en ik heb geen baan) en we kunnen net de eindjes aan elkaar knopen. Maar als we in de big city zouden wonen zou dat waarschijnlijk domweg niet lukken, omdat daar de huizenprijzen/huren zo veel hoger zijn. Mijn man krijgt gemiddeld zo'n $1550 per twee weken en dat is inclusief toeslagen voor avond-, nacht- en weekenddiensten.

Groetjes,
Rixta

Net zo beroerd als in Nederland. Hangt er een beetje vanaf of je hier als EN or RN wordt aangemerkt (ik denk als RN). Een RN verdient een stukje meer dan een EN. Mijn man is EN (en ik heb geen baan) en we kunnen net de eindjes aan elkaar knopen. Maar als we in de big city zouden wonen zou dat waarschijnlijk domweg niet lukken, omdat daar de huizenprijzen/huren zo veel hoger zijn. Mijn man krijgt gemiddeld zo'n $1550 per twee weken en dat is inclusief toeslagen voor avond-, nacht- en weekenddiensten.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

wat ik begrijp na het lezen van de forum ben ik dan wel een RN...
het is voor mij een beetje lastig te begrijpen, omdat ik niet weet hoe duur daat het leven is (eten, rekeningen, kleding enzo)
eigenlijk raar, he....zij hebben zo'n tekort aan....maar willen niet fatsoenlijk betalen :? :smile:

Ja, typisch overheid. Duidelijk minder betalen dan het bedrijfsleven. Dat schijnt overal toch wel hetzelfde te zijn zeg maar ..

[quote author=perthpete link=topic=9319.msg126409#msg126409 date=1223339308]
Ja, typisch overheid. Duidelijk minder betalen dan het bedrijfsleven. Dat schijnt overal toch wel hetzelfde te zijn zeg maar ..
[/quote]
ja, het is hier (en overal) hetzelfde. snap je dan niet, he...als je ergens te kort aan hebt, zou je dat toch aantrekkelijker moeten maken?
maar goed, als de prijzen in Australie wat lager liggen (qua levensonderhoud) dan heb je misschien wel wat winst :smile:

Back