Starten met aanvraag skilled visum

A en P

New Member
Hai allemaal,

Na het inwinnen van veel informatie over Australië en de visa procedures hebben we besloten om ervoor te gaan. We gaan via The Immigration Group proberen een skilled visum te bemachtigen. Afgelopen weekend zijn we naar een info sessie van ze geweest waardoor we alleen maar enthousiaster geworden zijn. We weten nu ook hoe we er voor staan.

We laten allereerst allebei onze skills assessen. Peter gaat voor een 60 punten occupation. Daarmee komen we op een totaal van 115 punten. De 5 missende punten proberen door de spouse bonuspunten te bemachtigen. Dus dat is stap één.

Heel spannend allemaal. Hoe meer we er in duiken hoe meer zin we krijgen om richting Australië te vertrekken.

We houden jullie op de hoogte! :)

Groetjes, Arwen
 
Hoi Arwen en Peter,

Dat is leuk om te horen.
Zijn jullie bij de vrijdag of de zaterdag sessie geweest. Wij zelf zijn zaterdag geweest en gaan in december voor een persoonlijk consult.
 
Hoi,

Ik had even een vraagje: wat zijn dat voor punten waar ze het over hebben en hoeveel moet je er hebben? Ik weet echt nog niet hoe alles in z'n werking gaat om Australie binnen te komen, maar heb wel begrepen dat het zeer moeilijk is om binnen te komen. Waarvan is dit alles afhankelijk?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes Laura :roll:
 
Hoi Laura

Niet alles is gebasseerd op punten, voor de Skilled visa is het iig wel nodig, dit zijn er 120 op dit moment.
Er zijn nog wat meer mogelijkheden, wanneer je de 120 punten niet haald.

Meer info hierover vind je in het Skilled Visa Topic.

Succes
 
Bacchus said:
Hoi Arwen en Peter,

Dat is leuk om te horen.
Zijn jullie bij de vrijdag of de zaterdag sessie geweest. Wij zelf zijn zaterdag geweest en gaan in december voor een persoonlijk consult.

Hai,

Wij zijn naar de vrijdagavondsessie geweest en hebben toen gelijk een afspraak gemaakt voor een persoonlijk consult op zaterdag om 12.00 uur. Dus net voordat jullie sessie begon. We hadden geen zin om tot december te wachten en wilden nu gewoon weten hoe we ervoor staan, of we uberhaupt een kans maken.

Ik vond het hele fijne mensen, heel toegewijd..... We hebben zondag gelijk een mail gestuurd dat we met hen verder de procedure in willen en nu hebben we al een heleboel informatie in onze inbox hangen. En dat terwijl ze zondag teruggevlogen zijn.

Volgens mij beantwoorden ze veel vragen per mail, ook voordat je hebt aangegeven met ze te willen werken. Dat gaven ze tenminste aan op vrijdagavond. Dus wellicht hoef je niet te wachten tot december maar kun je jouw situatie alvast per mail aan ze sturen.

Wij zijn overigens naar de TIG sessie toegegaan omdat veel mensen op het forum er zo enthousiast over waren. Bedankt voor de info!

Groeten, Arwen
 
Ze waren inderdaad erg bereidwillig om al je vragen te beantwoorden, maar wij hebben toch besloten om tot december te wachten. Hetgeen wij willen is dermate complex dat er een persoonlijke toelichting bij nodig is. We gaan 8 december dus naar een consult en als deze net zo gaat als de reguliere sessie dan is het de 75,- euro dubbel en dwars waard.

Lance gaf in zijn verhaal nog wel aan dat er die dag al een persoonlijk consult was geweest.

Succes met het papierwerk. :lol:
 
Hallo A&P,

Wij gaan op 8 december naar een bijeenkomst van de TIG. We zijn ons aan het orienteren, maar weten inmiddels dat we maar tot 110 punten komen. We hebben ons laten vertellen dat we misschien nog wel tot 120 punten kunnen komen, dus we gaan gewoon enthousiast verder. Het is prettig om te lezen dat er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Hopelijk wordt ons na de avond op 8/12 meer duidelijk. Veel succes met de aanvraag!
 
Even een korte update.
Wij hebben vandaag een persoonlijk consult gehad met de mensen van TIG. We hebben een heel leuk gesprek gehad en zijn een stuk wijzer geworden.

Ik moet zeggen dat wij blij zijn dat we geweest zijn.
We zijn er achter gekomen dat er nog wat zaken op voorhand afgerond moeten worden voordat wij kunnen starten met de Visa.

Ik zal binnenkort wel een eigen topic starten in "De laaste stand van zaken".
 
Bacchus said:
Even een korte update.
Wij hebben vandaag een persoonlijk consult gehad met de mensen van TIG. We hebben een heel leuk gesprek gehad en zijn een stuk wijzer geworden.

Ik moet zeggen dat wij blij zijn dat we geweest zijn.
We zijn er achter gekomen dat er nog wat zaken op voorhand afgerond moeten worden voordat wij kunnen starten met de Visa.

Ik zal binnenkort wel een eigen topic starten in "De laaste stand van zaken".

Doorgaan en suc6
 
Tnx.

Wij zullen zeker ons best doen. We hebben maar 1 droom en 1 doel en dat is emigreren.
 
Back
Top