state migration plans and planning levels

nesje

New Member
komt van Pomsinoz en ik vond het wel interessant!

State Migration Plans and planning levels...

--------------------------------------------------------------------------------

Unfortunately the Minister did not use his opportunity on Friday to announce the SMPs at the MIA National Conference, but some information about developments is now available.

The starting point is the table of planning levels at Migration Program Statistics - Statistics - Publications, Research & Statistics . There will be 61,700 general skilled migration visa grants in 2010/11. Of these, 23,000 are allocated to state sponsored migration and 35,200 to skilled independent applicants. A further 3,500 people are anticipated under the family sponsored stream.

Talking to states and DIAC people at the conference it seems that the 23,000 planning level on state sponsorship is effectively a cap, ie if they can't reach you in the current program year then it will need to be the next one, or the one after that. This will be made more complex by planning levels for particular occupations in particular state migration plans.

Anecdotally, some states are already highly oversubscribed even though the number of state sponsored visas available has increased dramatically. This may mean that a longer wait is involved for most of those seeking state sponsorship. There are of course already longer waits for everyone else and this form of management may at least allow some sort of orderly progression for all those who fit within DIAC priority groups 1, 2 and 3. Priority groups are explained at http://www.immi.gov.au/skilled/gener...-july-2010.pdf . For priority group 4, although there is an allocation under the GSM program for family sponsored cases, it's hard to see that the specified allocation will make much of an impact as there are as many as 40,000 applicants in this group.

On the timing of the GSMs it seems that 1 November is a popular choice but there are still those who expect it earlier. DIAC of course can't say anything on this.

More to come I hope.

Cheers,

George Lombard

Mooie post Nesje!

Ga nu een beetje twijfelen of ik toch niet beter een Ielts kan gaan doen voor een 175 visum, zonder SS.
Lijkt mij dat ondanks de prioriteitlijst je nu meer kans op een 175 visum hebt met een snellere afwikkeling, dan met een SS 176 visum.

What to do?

Waarom doe je het niet gewoon Steven? Dan heb je in ieder geval beide mogelijkheden.

Groet,
Annemarie

Ja, het idee speelt al een tijd door mijn hoofd!
Denk dat we er serieus aan moeten geloven om het te doen en dan gelijk een 175 visum aanvragen...ligt het maar vast op de stapel.

Word weer de boeken in duiken ben ik bang :-(

Nesje,

Ook ik ben erg geinteresserd in informatie over de nieuwe SMT's. Helaas werkt de link niet. Zou je daar nog eens naar willen kijken?

mvrg,
Jan

Hi Nesje,

Echt wel goed deze info, weer een tipje...!! Het is natuurlijk nog STEEDS afwachten.. Waar heb je dat vandaan? Toch niet vd site van immi.gov, toch?

Grtz xxx
kruisje
ps: suc6 met de studie he!

Mooie post Nesje!

Ga nu een beetje twijfelen of ik toch niet beter een Ielts kan gaan doen voor een 175 visum, zonder SS.
Lijkt mij dat ondanks de prioriteitlijst je nu meer kans op een 175 visum hebt met een snellere afwikkeling, dan met een SS 176 visum.

What to do?

Maar met 175 ben je toch priority 4? En daar geven ze juist aan dat die groep nu al over de 40.000 heeft?

Hmmm.... Wij willen volgend jaar ook voor smp gaan. Is er een mogelijkheid dat je per beroep per staat kan zien of de lijst lang is? Of gaat dat niet zo?

Nesje super! Bedankt :)

Mooie post Nesje!

What to do?

Maar met 175 ben je toch priority 4? En daar geven ze juist aan dat die groep nu al over de 40.000 heeft?

Hmmm.... Wij willen volgend jaar ook voor smp gaan. Is er een mogelijkheid dat je per beroep per staat kan zien of de lijst lang is? Of gaat dat niet zo?

Nesje super! Bedankt :)

Op dit moment sta je met een skilled independent aanvraag met of zonder State Sponsorship op prioriteit 3 (+/- 2 jaar na aanvraag in behandeling) Blijkt dat je beroep op de SMP van de staat waar je sponsorship hebt komt te staan ga je naar prioriteit 2 (1 jaar na visum aanvraag in behandeling).
Echt de moeite waard om SS aan te vragen als je op de SMP staat. Wij wachten met smacht naar de uitkomst van de SMP van SA omdat wij daar SS voor hebben. Blijkt dat we er niet op staan heeft de SS helemaal niks opgeleverd. Een hoop centjes kwijt en nog eens ... wachten!

Je kunt nu nog niet zien welke beroepen op de SMP komen te staan, nog even afwachten!

:smile: Betty

ok hier effe een update, want er ontbrak een hele belangrijke link waarop je de aantallen kan zien per visum voor de toekomst :

http://www.immi.gov.au/media/statistics/statistical-info/visa-grants/migrant.htm

ik hoop dat jullie het nu wel kunnen zien.

@ kruisje : artikel komt van pomsinoz. Ik kijk veel op de site, omdat ze daar een agent link hebben waar je steeds onmiddellijk héél veel interessante kan vinden.

@martens 73, betty;

staat jullie beroep op de interim list voor SA? zoja, dan ziet het er toch niet slecht uit? ik heb een sterk voorgevoel dat voor SA deze lijst toch niet erg veel meer gaat afwijken van wat er definitief zal worden uitgebracht. kabinet mr bowen heeft het laatste woord??
btw: who th is this guy? hij is zo jong als jij betty, en gaat nu beslissen over het lot van zoveeeeeeel smachtenden!
he'd better knows what the consequences will be.. wie op dit forum heeft enig idee wat voor capaciteiten die man heeft om het nu te gaan waarmaken?? throw the dices, zo is het bijna...
alhoewel, mijn beroep staat NIET meer op the interim lijst van SA! helaas, en in the yellow pages van SA/Adelaide: al meeeeeeer dan genoeg naturopaten te vinden. komt dit dan neer op oversubscription vh aantal SS's? lijkt er erg op
waar zijn we toch in hemelsnaam aan begonnen, miljaar :x ! sorry maar het is toch zo zeker?
grtzz

@martens 73, betty;

staat jullie beroep op de interim list voor SA? zoja, dan ziet het er toch niet slecht uit? ik heb een sterk voorgevoel dat voor SA deze lijst toch niet erg veel meer gaat afwijken van wat er definitief zal worden uitgebracht. kabinet mr bowen heeft het laatste woord??
btw: who th is this guy? hij is zo jong als jij betty, en gaat nu beslissen over het lot van zoveeeeeeel smachtenden!
he'd better knows what the consequences will be.. wie op dit forum heeft enig idee wat voor capaciteiten die man heeft om het nu te gaan waarmaken?? throw the dices, zo is het bijna...
alhoewel, mijn beroep staat NIET meer op the interim lijst van SA! helaas, en in the yellow pages van SA/Adelaide: al meeeeeeer dan genoeg naturopaten te vinden. komt dit dan neer op oversubscription vh aantal SS's? lijkt er erg op
waar zijn we toch in hemelsnaam aan begonnen, miljaar :x ! sorry maar het is toch zo zeker?
grtzz

Mmmmm, leef wel met je mee! Wetend dat we de afgelopen jaren alleen maar te maken hebben gehad met afwachten, aanpassen, slikken, genoegen nemen met... en dan toch.... de grote liefde voor het leven in Ozzie... overtuigd van het FEIT dat we daar zouden moeten (mogen) zijn! We zetten door, maar met een soort van afwachtendheid, ja, we staan met ons beroep CARPENTER op de interm lijst van SA en we hebben ook al de SS. We shall see, dat hebben we wel geleerd de afgelopen 5 jaar dat we bezig zijn. Niets is zeker, we hopen nog steeds maar zullen pas juichen wanneer de visum eindelijk in ons paspoort staat. Erg jammer dat jou beroep Naturopaat niet meer op de interm lijst staat? Naturopaat=natuurgeneeskundige? Geweldig beroep trouwens!!! Sluit helemaal aan op onze lifestyle! Anyways, we blijven positief en zullen zo oh zo gelukkig zijn als we op de SMP staan en volgend zomer naar Oz kunnen vertrekken!!!!

Smiles, Betty

Hey Betty/ Martens73,

Erg tof deze reactie, enne: iedereen op dit forum weet verdrie goed waar ze mee bezig zijn! Dat is nu juist hetgeen dat ons allen zo verbindt, en steun geeft. Hopelijk wordt het beroep waar jullie voor gaan ook echt weerhouden, maar dat zal wel he: ze hebben echt vakmanslui nodig: booming housing business he!!!

:up: Cheers!!!

Back