StaVaZa Pieter en Jessica

piepieter

Member
Hey,

weer een stadium verder..dus dacht tijd voor Stand van Zaken op te starten..

Heb voldoende gehaald op men IELTS...6-6.5-7-8.5 (moest overal 6 hebben voor skills-assesment)..

dus maandag stuur ik men CDR voor professional engineer - civil engineer naar Engineers Australia.

Dan is het weer even afwachten..weten nog niet goed of we voor algemene (175) of state-sponsored (176)zullen gaan, maar kunnen we nu wat verder uitzoeken...

Als iemand vragen heeft over het beginstadium, helpen we graag (indien we al het antwoord zouden weten :))

Groeten en succes aan de rest..

Gefeliciteerd met je resultaten  :up:

Als je nog niet weet of je voor de 175 of 176 gaat.... er staat een behoorlijke lange wachttijd op de 175 als je niet op de CSL staat? Dus mocht je binnen 2 jaar in Oz willen zijn zou ik voor de state sponsored gaan ( 176 )

Groetjes Ingrid

Gefeliciteerd met je resultaten! Nu kan het 'echte' werk beginnen.
Best spannend, neem ik aan. :smile:

Hello Hello,

Het staat vast, eind dit jaar zitten we met 2 (Belgische) Limburgers ook in Sydney.
We hebben ons Working Holiday Visum op welgeteld 2minuten binnen :)

Gewoon alles netjes ingevuld en direct een antwoord 'Applicant Approved'.

We waren sinds begin april bezig met alles in het werk te zetten om naar Australia te gaan en dachten eerst via permanent visum te gaan maar hebben nu toch gekozen voor Working Holiday om verscheidene redenen..

Maar nu staat het vast 'we mogen binnen' :)

Nu nog op het werk alles regelen en ondertussen tickets en slaapplaats regelen..

Maar het belangrijkste.. eind november-begin december vliegen we voor geruime tijd weg uit België/Nederland (we werkten namelijk in Rotterdam)

Succes aan de rest en bedankt voor de info..indien iemand vragen heeft over IELTS/CDR/WHV horen we het graag...

Groeten Pieter en Jessica

proficiat met het slagen van je >IELTS!  zal wel een hele opluchting zijn.

Gaan jullie enkel op WHV of of ook nog voor 175/176?

Gefeliciteerd!

Als jullie als Belgjes in Rotterdam werken, zitten jullie toch redelijk dichtbij de Nederlandse grens? Tenzij je km's maakt per dag?

Back