StaVaZa Zwerver en Hilde

Status
Not open for further replies.

Zwerver

Moderator
Goood, omdat de kogel nu wel door de kerk is voor me begin ik het topic maar vast.

Er is nog weinig heel erg zeker, behalve het feit dat ik ga. Ik heb alleen nog wat meer werkervaring nodig om volledig in aanmerking te komen of een sponsor.

Mijn eerste stap gaat zijn om in januari/februari voor de tweede keer naar Oz te gaan, maar dan alleen.

In oktober 2006 tot en met september 2007 ben ik al een jaar in die regio geweest (9 maanden Oz, 2,5 maand Z-O-Azie) maar dat was met mijn toenmalige vriendin. Nu ga ik de laatste stukjes proberen te doen en misschien een paar dagen Adelaide om alvast mijn CV af te droppen e.d.

Ik ga in die periode WA en TAS sowieso proberen te doen, dus als mensen tips hebben wat het verstandigst is (dat zou dan Adelaide+WA+TAS moeten worden, dus misschien is Adelaide->TAS->Adelaide->WA het handigst?) dan zou ik dat graag horen.

Mijn timeline zou (in het ongunstigste geval) dus zo worden:

-Januari/Februari 2009 Oz (afhankelijk van hoe mijn project verloop op het werk is)
-2 jaar werken om aan de werkervaring-eisen voor SOL en MODL te komen
-2010 vertalen van de hele handel die nog vertaalt moet worden
-2011 beginnen met de aanvraag
-2012 Goedkeuring?

Nou maar hopen dat tegen die tijd de eisen niet belachelijk veranderd zijn (in mijn nadeel dus) en dat ik dan met mijn (dan) 33 jaar nog genoeg punten haal...
 
Als ze niet te gekke dingen veranderen moet het lukken toch. Je verliest alleen 5 punten omdat je dan boven de 30 bent.
 
[quote author=Shuter Street link=topic=9190.msg124242#msg124242 date=1219398575]
Als ze niet te gekke dingen veranderen moet het lukken toch. Je verliest alleen 5 punten omdat je dan boven de 30 bent.
[/quote]
Dat denk ik ook, maar je weet het nooit he :p
 
[quote author=perthpete link=topic=9190.msg124250#msg124250 date=1219404106]
Eindigen met WA, dan is je terugreis het kortst... :lol:
[/quote]
Maar dan moet ik heen vliegen op Adelaide en dan terug vanaf ?? Perth ofzo?
 
[quote author=Shuter Street link=topic=9190.msg124260#msg124260 date=1219412013]
die paar uur maakt dan ook niet meer uit hahaha.
[/quote]

Ik wil net zeggen :p
 
Je zou ook niet kunnen reizen door AU en dat gebruiken om je werk ervaring op te doen, scheelt weer een paar maanden :)
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9190.msg124324#msg124324 date=1219643069]
Je zou ook niet kunnen reizen door AU en dat gebruiken om je werk ervaring op te doen, scheelt weer een paar maanden :)

[/quote]
Die maand in januari is gewoon een vakantie maand, ik zeg mijn baan er niet voor op :) Dus wat dat betreft zou het geen probleem mogen zijn neem ik aan:p
 
Grmbl... die maand Oz zit er voorlopig even niet in....  juist nu ik enorm toe ben aan wat extra rust. Door wat onvoorziene uitgaven ben ik als een idioot door mijn reisgeld heengegaan, waardoor ik dus niet weg kan in januari.

Overigens wel goed nieuws; ik heb een nieuwe vriendin....
 
Succes met alles en wie weet wil je nieuwe vriendin wel mee.

Als je pas in 2012 of later een goedkeuring verwacht voor een visa zou ik me helemaal nog niet druk maken over je CV omdat alvast te droppen.

Groetjes Jolanda  :up:
 
Oeh soms houd ik zo van mijn pa :p We zaten net aan de telefoon mijn migratiekansen door te spreken (QLD-sponsor list, CSL, MODL etc.) en toen zei hij ineens: wat houd je tegen? Dus ik: Geld op dit moment, ik kan die 2,5K niet ophoesten om te beginnen met mijn aanvraag. Wil hij het ineens gaan betalen  :lol: Dus ik ga volgende week maar eens met hem rond de tafel om te kijken hoe en wat en het geeft me de kans om te gaan solliciteren en dik te sparen  :grin:
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9190.msg132721#msg132721 date=1235161202]
Beter!! Maar heb je nu wel genoeg werkervaring dan? Of geldt dat hier niet voor??
[/quote]
Ik ga op de emigratiebeurs heel even informeren, maar volgens mij telt 7 jaar (waarvan 2,5 jaar fulltime) als 4 jaar FT en dan kom ik zelfs door het ACS-assessment heen. :)
 
[quote author=Zwerver link=topic=9190.msg132719#msg132719 date=1235159038]
Dus ik: Geld op dit moment, ik kan die 2,5K niet ophoesten om te beginnen met mijn aanvraag. Wil hij het ineens gaan betalen
[/quote]

Hmm...Natuurlijk heel mooi van je pa dat hij die 2,5K wil gaan betalen voor jou, maar bedenk wel dat er veel meer kosten zitten aan emigreren dan alleen het bemachtigen van het papiertje. Je moet er dan nog naar toe (vliegen), krijgt hier te maken met het aanschaffen van bepaalde zaken, plus als je zonder baan hier bent en je wilt gaan huren (want zonder geld is kopen al helemaal niet mogelijk) dan moet je vaak al een aantal maanden huur vooruit betalen. En dan kom je met 2,5K helemaal niet ver....

Als ik destijds geen 2,5K had om de visumaanvraag van te betalen (en meer), dan was ik nu nog steeds in Nederland geweest. Dat risico durf ik niet te nemen...en al helemaal niet tijdens deze recessie, aangezien de kans op een baan dan ook wordt verminderd.

Just my 2 cents
 
[quote author=Maluka link=topic=9190.msg132741#msg132741 date=1235179348]
[quote author=Zwerver link=topic=9190.msg132719#msg132719 date=1235159038]
Dus ik: Geld op dit moment, ik kan die 2,5K niet ophoesten om te beginnen met mijn aanvraag. Wil hij het ineens gaan betalen
[/quote]

Hmm...Natuurlijk heel mooi van je pa dat hij die 2,5K wil gaan betalen voor jou, maar bedenk wel dat er veel meer kosten zitten aan emigreren dan alleen het bemachtigen van het papiertje. Je moet er dan nog naar toe (vliegen), krijgt hier te maken met het aanschaffen van bepaalde zaken, plus als je zonder baan hier bent en je wilt gaan huren (want zonder geld is kopen al helemaal niet mogelijk) dan moet je vaak al een aantal maanden huur vooruit betalen. En dan kom je met 2,5K helemaal niet ver....

Als ik destijds geen 2,5K had om de visumaanvraag van te betalen (en meer), dan was ik nu nog steeds in Nederland geweest. Dat risico durf ik niet te nemen...en al helemaal niet tijdens deze recessie, aangezien de kans op een baan dan ook wordt verminderd.

Just my 2 cents
[/quote]
Het gaat me ook meer om de aanvraag zelf. Ik sta nu op alle lijsten en heb geen idee hoe dat na 1 juni gaat zijn, vandaar dat hij dat aangeboden heeft. Voor het valideren van het visum heb ik sowieso geld achter de hand, zelfs voor een vakantie Down Under heb ik nu wel geld beschikbaar. Het gaat me erom dat ik het visum dan heb en ik gericht kan gaan sparen om die kant op te gaan, waar ik dan 5 jaar voor heb.
De situatie die ik nu heb is dat ik tot 1/1 bezig ben geweest om alle (relatief kleine) schulden van mijn wereldreis af te betalen en dus geen tijd heb gehad om te sparen, iets wat ik vanaf 1/1 wel ben gaan doen.
 
Woei! Ik heb daarnet tickets geboekt voor een maandje Oz! Vanaf 20 december tot en met 15 januari ben ik Perth :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top